Harghita: 86% dintre elevi au făcut lecții online, potrivit directorilor de școli, fie prin grupuri pe Facebook, fie prin aplicaţia Google Classroom sau prin grupuri pe WhatsApp

911 vizualizări
examen
Foto: Freepik.com
86% dintre elevii harghiteni au beneficiat de lecţii online, începând cu 11 martie, în această activitate de predare-învăţare fiind implicaţi, deopotrivă, elevii, cadrele didactice şi părinţii, a declarat inspectorul şcolar general adjunct, Cristinel Glodeanu, citat de Agerpres.

Inspectorul şcolar general adjunct a declarat că „pe baza declaraţiilor directorilor unităţilor de învăţământ, centralizate la nivelul ISJ Harghita, la noi în judeţ, 86% dintre elevi au beneficiat de această modalitate de predare-învăţare online, pentru fixarea şi consolidarea cunoştinţelor, cu toate că aceasta nu s-a desfăşurat uniform. Fiecare unitate de învăţământ a găsit soluţii de comunicare cu elevii, fie prin grupuri pe Facebook, fie prin aplicaţia Google Classroom, fie prin grupuri pe WhatsApp, dar şi prin alte căi de comunicare virtuală. Elevii au participat într-un procent ridicat la aceste cursuri, li s-au dat teme de casă, elevii le-au efectuat şi le-au trimis spre corectare cadrelor didactice. În cazul elevilor mai mici (de exemplu, din clasa pregătitoare sau din clasa I), legătura s-a realizat, în unele cazuri, cu ajutorul părinţilor, ei fiind aceia care le-au comunicat învăţătorilor temele copiilor lor. Inclusiv programul ‘Şcoala altfel’ s-a ţinut conform recomandărilor Ministerului Educaţiei şi ale Inspectoratului Şcolar Judeţean Harghita„.

Pentru elevii de la secţia maghiară, Inspectoratul Şcolar Judeţean Harghita a creat, împreună cu Consiliul Judeţean şi cu Uniunea Cadrelor Didactice Maghiare din România, lecţii filmate de recapitulare şi de consolidare a cunoştinţelor, precum şi de pregătire a elevilor de clasa a VIII-a pentru Evaluarea Naţională.

Aceste lecţii filmate, realizate în limba maghiară şi intitulate SuliTv8, au fost difuzate pe un post de televiziune şi au fost postate pe canalul YouTube.

Fiind vorba despre trei discipline de examen: limba şi literatura română, limba şi literatura maghiară şi matematică, audienţa a fost foarte ridicată, cu mii de vizualizări pe Facebook şi pe YouTube. Scopul creării şi difuzării acestor zece lecţii pe disciplină a fost ca şi elevii, din zonele fără calculator şi internet, să poată beneficia de pregătiri gratuite, avantajul acestor lecţii fiind că pot fi vizionate de nenumărate ori„, a spus inspectorul şcolar general adjunct, citat de Agerpres.

În ceea ce îi privește pe elevii care nu au calculatoare sau tablete, IŞJ a făcut şi un apel pentru sprijinirea copiilor care nu au un posibilităţi pentru studiul online. Glodeanu a adresat rugămintea agenţilor economici, organizaţiilor neguvernamentale şi primăriilor să sprijine elevii din unităţile de învăţământ.

Totodată, IŞJ Harghita şi alte nouă unităţi de învăţământ au depus proiecte la Iniţativa Central Europeană (CEI) pentru a găsi soluţii de finanţare în vederea achiziţionării de laptopuri şi tablete, pe care să le poată folosi elevii, notează Agerpres.

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Școlile și grădinițele cu cea mai mică rată de vaccinare, în rândul profesorilor și angajaților, din Capitală – lista oficială / O grădiniță privată are doar 10% din personal vaccinat, iar una de stat 12,3%

65 de școli și grădinițe din București au o rată de infectare mai mică sau egală cu 50% în rândul profesorilor și angajaților instituțiilor, potrivit listei publicate de Inspectoratul Școlar…
Vezi articolul

Scandalul admiterii schimbate – Andronescu: Nu am fost în situația de a publica în Monitorul Oficial / Ministerul Educației: Ordinele au fost transmise spre publicare în Monitor

Declarații contradictorii în scandalul examenelor vocaționale și de limbă amânate și apoi menținute a se desfășura pe 15-17 mai 2019. “Un ordin devine ordin când se publică în Monitorul Oficial.…
Vezi articolul

Presiuni la adresa angajaților ARACIP făcute de președinta consiliului Agenției care acreditează școlile și grădinițele, Mariana Dogaru, ca aceștia să divulge sursa unui articol jurnalistic – document

Operațiune abuzivă, de intimidare de presiune la adresa angajaților Agenției Române pentru Asigurarea Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP), a președintei consiliului instituției, Mariana Dogaru. Potrivit surselor Edupedu.ro, aceasta le-a transmis…
Vezi articolul