Copiii din 150 de unități de învățământ vor primi în continuare o masă caldă sau un pachet – proiect aprobat de Parlament

414 vizualizări
Foto: © Erhan Inga | Dreamstime.com
Plenul Camerei Deputaţilor a adoptat, marţi, Ordonanţa de urgenţă nr. 91/2021 privind aprobarea continuării Programului-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preşcolarii şi elevii din 150 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat. Camera Deputaţilor este for decizional pentru acest proiect, informează Agerpres. Mai departe, legea merge spre promulgare la Cotroceni.

„Programul urmăreşte să asigure premisele accesului egal şi nediscriminatoriu la educaţie al tuturor copiilor, indiferent de mediul rezidenţial de apartenenţă sau de situaţia socio-economică. (…) În anul şcolar 2021-2022, în perioada desfăşurării cursurilor, preşcolarilor şi elevilor din 150 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat, denumite în continuare unităţi-pilot, li se acordă, cu titlu gratuit, un suport alimentar constând într-un pachet alimentar sau într-o masă caldă pe zi, în limita unei valori zilnice de 10 lei/beneficiar, inclusiv taxa pe valoarea adăugată”, se arată în proiect.

Acesta mai prevede că, pe durata de implementare a programului, personalul necesar poate fi suplimentat, la solicitarea unităţilor-pilot, prin angajare, prin detaşare sau delegare din cadrul autorităţilor administraţiei publice locale, cu modificarea corespunzătoare a fişei postului.

  • Produsele care intră în componenţa pachetului alimentar/mesei calde trebuie să fie produse locale şi de sezon, provenite de la producătorii şi procesatorii locali, pe lanţul scurt de aprovizionare, se specifică în proiect.

Unităţile şcolare care participă la proiect au fost selectate de Ministerul Educaţiei. Pentru realizarea selecţiei s-au aplicat mai multe criterii, printre care:

  • riscul de abandon şcolar;
  • ponderea cadrelor didactice necalificate din numărul total de cadre didactice;
  • procentul elevilor prezenţi la Evaluarea Naţională din numărul total de elevi de clasa a VIII-a;
  • media notelor obţinute de către aceştia la Evaluarea Naţională;
  • nivelul de marginalizare socio-economică a localităţii.

Foto: © Erhan Inga | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cătălin Drulă, președintele USR, reacție virulentă la propunerea de desființare a CNATDCU: Să-ți fie rușine, Sorin Cîmpeanu! USR îi cere lui Iohannis să intervină pentru schimbarea proiectului de lege astfel încât Consiliul să își facă treaba în continuare

Reacție dură a președintelui USR, Cătălin Drulă, la tentativa de desființare a CNATDCU – instituția-cheie care soluționează plagiatele din doctorate – propusă de noua lege a educației. “Să-ți fie rușine,…
Vezi articolul