În Anglia, directorii de școli resping apelurile pentru acțiuni remediale, invocând bunăstarea elevilor și profesorilor / Discuții ca materiale de sprijin să fie permise la examenele naționale de anul viitor

946 de vizualizări
Foto: © Pojoslaw | Dreamstime.com
Anglia, națiune unde guvernul stabilea repere internaționale, în urmă cu un an, prin angajamentele privind acțiunile remediale post-pandemie, este în prezent martora unei rezistențe notabile din partea conducerii școlilor față de desfășurarea activităților de recuperare a materiei, iar situația pare să influențeze planurile pentru organizarea examenelor naționale de anul viitor, potrivit relatărilor The Guardian. Atunci, elevii ar putea da GCSE, examen național pe care îl dau elevii care termină anul 11 (cei de 16 ani), având la îndemână materiale de sprijin, conform sursei citate.

The Guardian citează, pe de o parte, un sondaj realizat în rândul directorilor de unități de învățământ din Anglia ce relevă că mai puțin de una din cinci școli din această națiune pregătește programe de recuperare a materiei pentru vacanța de vară. Motivul: directorii spun că sunt îngrijorați mai mult de bunăstarea și sănătatea elevilor și a profesorilor, decât de materia pierdută.

Doar 18% dintre participanții la sondaj au spus că vor oferi programe remediale în vacanță și doar 5% au spus că dau copiilor teme suplimentare peste vară. Reacția directorilor de școli vine în pofida preocupărilor cu privire la pierderile de învățare suferite de copii, ce au determinat guvernul să îndemne școlile să ofere sprijin suplimentar elevilor în această perioadă.

  • Iar săptămâna trecută premierul a spus că favorizează chiar extinderea zilei de școală pentru activități educaționale suplimentare, idee respinsă acum de 75% dintre directorii de școală. Aceștia își manifestă interesul mai mult pentru nevoia de “pauză” și liniște pentru elevi și cadre didactice.

Tot The Guardian semnalează, separat, intenția autorităților de a “compensa” pierderile de învățare din pandemie pentru elevii care vor da anul viitor examenele naționale GCSE și A-Level (date de elevii de 16 și 18 ani) oferindu-le acestora unele facilități.

  • Mai precis, potrivit unor propuneri neaprobate încă, dar care urmează să fie discutate în perioada următoare, elevii care dau acele examene ar urma să poată opta în privința tipului de subiecte la unele materii GCSE, având în vedere că nu au putut acoperi tot curriculum-ul din cauza pandemiei. La examinare, elevii ar urma să aibă și acces la unele materiale ajutătoare, de tipul memoratoare, la testele de matematică sau științe.

Foto: © Pojoslaw | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


3 comments
  1. In primul rand, unii elevii sunt rezistenti la a fi atenti la orele de curs, sunt rezistenti la a invata si exact parintii acestor elevi lenesi, solicita ore “remediale”. Foarte corect procedeaza directorii de scoli din Anglia. Nu e normal sa ii sacrifice pe profesori ca dupa ce au parcurs integral si cu seriozitate materia, sa o reia impreuna cu cei care leneveau atunci cand colegii lor invatau.
    Pacat ca in Romania nu au toti directorii acest curaj, fiind presati de inspectorii scolari si de un ministru comunistoid.

  2. La noi exista destul de mulți care rezistă în fața prezentei la cursuri, în fata copiilor. În carantina au fost prezenți doar 3. Ulterior unii au lipsit chiar la jumătate din cursuri. A trecut un an de atunci, nicio recuperare a materiei. Nicio temă corectată, doar două lucrări corectate colectiv. În schimb copiilor li se zice că e doar vina lor că nu știu. Asta e o situație din capitală. Sper ca alții sa fi avut mai mult noroc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

EXCLUSIV Directoarea Colegiului de Muzică „George Enescu“, demisă după ce a înființat o clasă de a V-a fără aprobarea Inspectoratului Școlar București. Controlul a arătat probleme și la transferuri, transmite instituția care a cerut până la urmă Ministerului Educației să aprobe clasa deja formată / Surse: Corpul de control al ministrului Ligia Deca face verificări și la Colegiu, și la Inspectorat

Directoarea Colegiului Național de Muzică ”George Enescu” (CNMGE) din București a fost demisă, potrivit deciziei Inspectoratului Școlar al Municipiului București (ISMB), obținută de Edupedu.ro. Eliberarea din funcție vine după ce…
Vezi articolul

Iohannis, despre nivelul de alfabetizare funcțională al elevilor români: „Un fenomen extrem de îngrijorător și din păcate acest fenomen nu se găsește doar la tineri, se găsește și în societate la modul general” – VIDEO

Nivelul de alfabetizare funcțională al elevilor români este „un fenomen extrem de îngrijorător și din păcate acest fenomen nu se găsește doar la tineri, se găsește și în societate la…
Vezi articolul

Cum ajungi profesor de biologie, conform proiectului legii educației. Ligia Deca: Dacă până acum era suficient modulul psihopedagogic și un program de licență în domeniu, acum introducem masteratul didactic de un an cu o bursă egală cu salariul mediu pe economie

Ministrul Educației, Ligia Deca, a explicat ce se modifică în formarea profesorilor pentru învățământul preuniversitar, în Comisia de învățământ a Camerei Deputaților, unde se discută proiectul legii învățământului superior, astăzi,…
Vezi articolul

Mii de cărţi, printre care Tintin şi Astérix, distruse în şcoli din Canada, pentru că zugrăvesc primele popoare ca “leneşe, beţive, stupide”. Consiliul uneia dintre şcoli, care a ars cărțile: “Vom îngropa cenuşa rasismului, discriminării şi stereotipurilor”

Considerate discriminatoare şi acuzate că perpetuează stereotipuri, mii de cărţi, printre care Tintin şi Astérix, au fost eliminate din biblioteci, iar unele au fost arse în 2019, într-o operațiune a…
Vezi articolul