În Anglia, directorii de școli resping apelurile pentru acțiuni remediale, invocând bunăstarea elevilor și profesorilor / Discuții ca materiale de sprijin să fie permise la examenele naționale de anul viitor

946 de vizualizări
Foto: © Pojoslaw | Dreamstime.com
Anglia, națiune unde guvernul stabilea repere internaționale, în urmă cu un an, prin angajamentele privind acțiunile remediale post-pandemie, este în prezent martora unei rezistențe notabile din partea conducerii școlilor față de desfășurarea activităților de recuperare a materiei, iar situația pare să influențeze planurile pentru organizarea examenelor naționale de anul viitor, potrivit relatărilor The Guardian. Atunci, elevii ar putea da GCSE, examen național pe care îl dau elevii care termină anul 11 (cei de 16 ani), având la îndemână materiale de sprijin, conform sursei citate.

The Guardian citează, pe de o parte, un sondaj realizat în rândul directorilor de unități de învățământ din Anglia ce relevă că mai puțin de una din cinci școli din această națiune pregătește programe de recuperare a materiei pentru vacanța de vară. Motivul: directorii spun că sunt îngrijorați mai mult de bunăstarea și sănătatea elevilor și a profesorilor, decât de materia pierdută.

Doar 18% dintre participanții la sondaj au spus că vor oferi programe remediale în vacanță și doar 5% au spus că dau copiilor teme suplimentare peste vară. Reacția directorilor de școli vine în pofida preocupărilor cu privire la pierderile de învățare suferite de copii, ce au determinat guvernul să îndemne școlile să ofere sprijin suplimentar elevilor în această perioadă.

  • Iar săptămâna trecută premierul a spus că favorizează chiar extinderea zilei de școală pentru activități educaționale suplimentare, idee respinsă acum de 75% dintre directorii de școală. Aceștia își manifestă interesul mai mult pentru nevoia de “pauză” și liniște pentru elevi și cadre didactice.

Tot The Guardian semnalează, separat, intenția autorităților de a “compensa” pierderile de învățare din pandemie pentru elevii care vor da anul viitor examenele naționale GCSE și A-Level (date de elevii de 16 și 18 ani) oferindu-le acestora unele facilități.

  • Mai precis, potrivit unor propuneri neaprobate încă, dar care urmează să fie discutate în perioada următoare, elevii care dau acele examene ar urma să poată opta în privința tipului de subiecte la unele materii GCSE, având în vedere că nu au putut acoperi tot curriculum-ul din cauza pandemiei. La examinare, elevii ar urma să aibă și acces la unele materiale ajutătoare, de tipul memoratoare, la testele de matematică sau științe.

Foto: © Pojoslaw | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


3 comments
  1. In primul rand, unii elevii sunt rezistenti la a fi atenti la orele de curs, sunt rezistenti la a invata si exact parintii acestor elevi lenesi, solicita ore “remediale”. Foarte corect procedeaza directorii de scoli din Anglia. Nu e normal sa ii sacrifice pe profesori ca dupa ce au parcurs integral si cu seriozitate materia, sa o reia impreuna cu cei care leneveau atunci cand colegii lor invatau.
    Pacat ca in Romania nu au toti directorii acest curaj, fiind presati de inspectorii scolari si de un ministru comunistoid.

  2. La noi exista destul de mulți care rezistă în fața prezentei la cursuri, în fata copiilor. În carantina au fost prezenți doar 3. Ulterior unii au lipsit chiar la jumătate din cursuri. A trecut un an de atunci, nicio recuperare a materiei. Nicio temă corectată, doar două lucrări corectate colectiv. În schimb copiilor li se zice că e doar vina lor că nu știu. Asta e o situație din capitală. Sper ca alții sa fi avut mai mult noroc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Noul Consiliu al ARACIP, agenția care acreditează și autorizează școlile și grădinițele, a fost desemnat. Printre membri: președintele Asociației Școlilor Particulare, un comisar de poliție și un colonel din Armată / Președintele va fi ales marți

Un comisar-șef de poliție, un colonel, dar și președintele Asociației Școlilor Particulare fac parte din noul Consiliu al ARACIP, agenția care acreditează și autorizează școlile și grădinițele. Consiliul a fost…
Vezi articolul

Apel de proiecte de peste 400 de milioane de euro, lansat de Comisia Europeană pentru companii, organizații și instituții publice / Securitatea cibernetică și centrele de inovare digitală, printre domeniile vizate

Comisia Europeană a lansat recent primele apeluri pentru propuneri de proiecte în cadrul programului Europa Digitală 2022, potrivit unui anunț al Ministerului Educației. Domeniile vizate sunt tehnologia digitală, securitatea cibernetică și centrele europene…
Vezi articolul

Cine este noul ministru al Educației Naționale din Franța, Pap Ndiaye, și care sunt perspectivele sale / Sindicatele din învățământul francez așteaptă să fie rezolvate “urgențele reale”, precum salariile

Odată cu realegerea lui Emmanuel Macron în funcția de Președinte al Republicii Franceze și, implicit, odată cu instaurarea noului guvern condus de Elisabeth Borne, ministrul Educației Naționale, al Tineretului și…
Vezi articolul

Concurs pentru școli, lansat de Asociația de Literație: formare gratuită a profesorilor, cu strategii de predare astfel încât elevii să înțeleagă ce citesc și sarcinile pe care le primesc

Asociația Română de Literație a lansat competiția “Citesc pentru a învăța”, prin care 10 școli gimnaziale care se înscriu în concurs pot să câștige formarea gratuită a profesorilor de toate…
Vezi articolul