În județul Cluj nu am avut profesori care să refuze predarea online, anunță Marinela Marc, inspector școlar general. “Personal nu-i înțeleg pe colegii care refuză să facă aceasta activitate”

1.418 vizualizări
În județul Cluj nu au existat profesori care să refuze predarea online, spune Marinela Marc, inspector școlar general, în cadrul dezbaterii online „Ziua Educației: Lecțiile pandemiei”, organizată de World Vision România în parteneriat cu Edupedu.ro. Oficialul a mai spus că este menirea cadrelor didactice să facă activități de predare-învățare și evaluare, indiferent de mediul folosit, online sau offline, și că nu-i înțelege pe profesorii care refuză să facă școală online.

Marinela Marc: ”Noi nu avem profesori care să refuze să lucreze online. Avem profesori care au diferite afecțiuni medicale și care au solicitat să lucreze de acasă. Nu am avut această problemă a refuzului de a lucra, pentru că până la urmă acesta este obiectul muncii unui cadru didactic.

Condițiile în care se desfășoară această activitate diferă de la caz la caz, de la școală la școală, dar refuzul de a lucra online nu l-am întâlnit și cred că până la urmă depinde foarte mult de modul de comunicare în sistem. De felul în care fiecare inspector, director, cadru didactic, părinte reușește să se așeze la o masă a dialogului să comunice și să înțeleagă că aceasta este menirea dascălilor și trebuie să-și exercite acest rol. Sigur că, dacă nu mai dorește, este liber să-și aleagă un alt loc de muncă. Dar atâta timp că ești cadru didactic, trebuie să faci activități de predare-învățare-evaluare.

Sigur că, acolo unde nu se poate face școală fizică, față în față, din diverse motive – incidența cazurilor, imposibilitatea de a avea spații care să permită distanțarea necesară pentru a lucra cu tot colectivul la școală – apărut această modalitate, până la urmă, care ne asigură siguranța angajaților și a copiilor, de a lucra parțial online…

Personal nu-i înțeleg pe colegii care refuză să facă aceasta activitate. Înțeleg că poate nu este foarte conectat la ceea ce înseamnă digitalizare, dar toată vara și în primăvara anului școlar trecut au fost cursuri de formare prin casele corpului didactic din întreaga țară, au fost companii care au oferit gratuit platforme de învățare școlilor și implicit traininguri pentru formarea cadrelor didactice.

Cred că ține de noi toți să fim implicați, să încercăm să ne adaptăm vremurilor pentru a putea să facem față cu succes în această meserie, care nu este ușoară și cred că și părinții au realizat ce mult „implică” activitatea cadrului didactic, dar care implică această responsabilitate pentru formarea viitorului nostru până la urmă.”

Cele mai importante declarații făcute la conferința online pot fi văzute aici

1 comment
  1. Pe bune, dar poate nu stiți ca nu toată lumea are și restul in afara de programe, mă refer la conexiune internet , terminale etc.Parcă văd derulat un film din anii 1980 unde am depăsit producția la porumb cu 500% in timp de secetă cruntă .Este hilar…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educației nu alocă bani pentru acoperirea transportului elevilor în mai multe județe, acuză transportatorii, care susțin că dacă rămân cu facturile neplătite, de la 1 decembrie nu vor mai duce elevii la școală

Ministerul Educației nu ar fi virat sumele pe care inspectoratele școlare ar fi trebuit să le plătească transportatorilor care asigură transportul elevilor, iar în județul Prahova operatorii de transport amenință…
Vezi articolul

Toate testele de la clasă, evaluările și examenele naționale, inclusiv cel suplimentar de admitere la liceu, ar urma să fie standardizate și susținute în format digital, din toamna anului 2027 – legea educației pentru învățământul preuniversitar

Toate evaluările și examenele naționale vor fi standardizate integral și susținute în format digital în toată țara începând cu anul școlar 2027-2028, potrivit noii legi a Învățământului Preuniversitar. Pe 9…
Vezi articolul

Studenții din anul I care au obținut premii la olimpiadele internaționale în liceu pot primi burse lunare de până la 3.300 de lei, potrivit noii metodologii-cadru / Nu toate universitățile și-au definitivat încă regulile pentru celelalte burse

Studenții înmatriculați în anul I la universitățile din țară, care au obținut premii la olimpiadele școlare internaționale, primesc burse de excelență olimpică/internațională, cu sume de la 1.650 până la 3.300…
Vezi articolul

Cererile organizațiilor de tineri, elevi și studenți pentru noul minister al Tineretului și Familiei: finanțări nerambursabile pentru activități de tineret, sprijin pentru Legea tineretului, măsuri de reducere a declinului demografic

Susținerea pentru adoptarea proiectului Legii tineretului, o strategie națională în privința politicilor pentru tineret și proiecte cu finanțare nerambursabilă pentru activități de tineret incluse în bugetul pe 2022 se numără…
Vezi articolul