În județul Cluj nu am avut profesori care să refuze predarea online, anunță Marinela Marc, inspector școlar general. “Personal nu-i înțeleg pe colegii care refuză să facă aceasta activitate”

1.421 de vizualizări
În județul Cluj nu au existat profesori care să refuze predarea online, spune Marinela Marc, inspector școlar general, în cadrul dezbaterii online „Ziua Educației: Lecțiile pandemiei”, organizată de World Vision România în parteneriat cu Edupedu.ro. Oficialul a mai spus că este menirea cadrelor didactice să facă activități de predare-învățare și evaluare, indiferent de mediul folosit, online sau offline, și că nu-i înțelege pe profesorii care refuză să facă școală online.

Marinela Marc: ”Noi nu avem profesori care să refuze să lucreze online. Avem profesori care au diferite afecțiuni medicale și care au solicitat să lucreze de acasă. Nu am avut această problemă a refuzului de a lucra, pentru că până la urmă acesta este obiectul muncii unui cadru didactic.

Condițiile în care se desfășoară această activitate diferă de la caz la caz, de la școală la școală, dar refuzul de a lucra online nu l-am întâlnit și cred că până la urmă depinde foarte mult de modul de comunicare în sistem. De felul în care fiecare inspector, director, cadru didactic, părinte reușește să se așeze la o masă a dialogului să comunice și să înțeleagă că aceasta este menirea dascălilor și trebuie să-și exercite acest rol. Sigur că, dacă nu mai dorește, este liber să-și aleagă un alt loc de muncă. Dar atâta timp că ești cadru didactic, trebuie să faci activități de predare-învățare-evaluare.

Sigur că, acolo unde nu se poate face școală fizică, față în față, din diverse motive – incidența cazurilor, imposibilitatea de a avea spații care să permită distanțarea necesară pentru a lucra cu tot colectivul la școală – apărut această modalitate, până la urmă, care ne asigură siguranța angajaților și a copiilor, de a lucra parțial online…

Personal nu-i înțeleg pe colegii care refuză să facă aceasta activitate. Înțeleg că poate nu este foarte conectat la ceea ce înseamnă digitalizare, dar toată vara și în primăvara anului școlar trecut au fost cursuri de formare prin casele corpului didactic din întreaga țară, au fost companii care au oferit gratuit platforme de învățare școlilor și implicit traininguri pentru formarea cadrelor didactice.

Cred că ține de noi toți să fim implicați, să încercăm să ne adaptăm vremurilor pentru a putea să facem față cu succes în această meserie, care nu este ușoară și cred că și părinții au realizat ce mult „implică” activitatea cadrului didactic, dar care implică această responsabilitate pentru formarea viitorului nostru până la urmă.”

Cele mai importante declarații făcute la conferința online pot fi văzute aici

1 comment
  1. Pe bune, dar poate nu stiți ca nu toată lumea are și restul in afara de programe, mă refer la conexiune internet , terminale etc.Parcă văd derulat un film din anii 1980 unde am depăsit producția la porumb cu 500% in timp de secetă cruntă .Este hilar…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Parlamentul a votat mai mulți angajați și salarii cu până la 50% mai mari la Administrația Fondului pentru Mediu, în plină grevă a profesorilor care cer majorări de lefuri și după ce Guvernul a adoptat reduceri de cheltuieli

Camera Deputaților a votat, marți, creșterea numărului de angajați și o majorare cu până la 50% a salariului pentru o parte din angajații de la Administrația Fondului pentru Mediu (AFM),…
Vezi articolul

Decizie definitivă a Înaltei Curți. Ministerul Educației este obligat să modifice metodologia de mobilitate a personalului didactic și să elimine avizul la angajare pentru toți profesorii, mai puțin cei de religie, pentru că discriminează școlile față de seminariile sau liceele confesionale

Ministerul Educației a pierdut definitiv un proces contra Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării, potrivit instanței. Ministerul este obligat acum, după decizia Înaltei Curți de Casație și Justiție, să modifice metodologia…
Vezi articolul