Încă 232 școli și grădinițe au intrat astăzi în scenariul roșu la nivel național – Ministerul Educației

2.911 vizualizări
Foto: Pexels.com
Încă 232 de școli și grădinițe au intrat joi în scenariul roșu cu predare exclusiv online, potrivit ultimului buletin informativ transmis de Ministerul Educației. Astfel, de la 2.169 de unități de învățământ preuniversitar, câte erau miercuri în scenariul roșu, astăzi numărul lor a ajuns la 2.401.

În conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv al municipiului București) se înregistrează următoarea situație:

  10.364 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.

 4.891 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

– 2.401 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3) implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 2.401 de unități aflate în această situație, 368 de unități de învățământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 2.033 unități de învățământ figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidență a cazurilor din localitatea în care funcționează ori a infrastructurii școlare/școli în care se execută diverse lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie. Data de referință pentru aceste informații este 22 octombrie, ora 12:00.

Peste 7.100 de școli și grădinițe din România sunt în scenariile roșu și galben, până acum. Asta înseamnă 40% din numărul total de unități de învățământ din țară, 17.656. Trecerea masivă în scenariul roșu a școlilor a fost din cauza depășirii ratei de infectare din localități, în special, numărul cazurilor de infectare din școli (un alt criteriu de închidere a instituțiilor) fiind mult mai mic.

Sursă foto: Pexels.com

Citește și:
Toate școlile din județul Cluj, la un pas de scenariul roșu. Decizia finală o va lua Comitetul de Urgență, diseară
BREAKING Record de cazuri de coronavirus: 804 în București, 4.902 la nivel național, incidența de 3 la mia de locuitori depășită în Alba, București și Cluj


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Maia Sandu, președinta Republicii Moldova: Profesorul se impune prin cunoștințe, printr-un comportament profesionist, printr-o atitudine echilibrată și deschisă față de copii, îi încurajează să învețe și să nu le fie frică de încercări și experimente

Președinta Republicii Moldova le-a vorbit profesorilor din țara sa despre schimbările pe care urmează să le aibă în sistemul de învățământ, despre cum ei vor fi cei care le vor…
Vezi articolul

În anul școlar 2025-2026, profesorii de Matematică vor stimula gândirea critică și rezolvarea de probleme în situații reale – recomandare dintr-o scrisoare metodică: Este necesară menținerea unui echilibru între rigoarea ştiințifică specifică disciplinei şi abordările moderne

Pentru profesorii de Matematică se recomandă stimularea gândirii critice şi a rezolvării de probleme în situații reale, precum şi dezvoltarea competențelor digitale prin folosirea instrumentelor TIC în procesul de predare…
Vezi articolul

Vor exista situații în care unii colegi nu vor mai accepta ore la plata cu ora, din cauza faptului că nu vor mai avea bani suficienți pentru a face naveta și pentru a desfășura acele ore, spune un profesor reprezentanților Ministerului Educației: Să fie regândită puțin situația plății cu ora, adică să nu se reducă la jumătate

Adrian Balog, profesor la Liceul Teoretic „Nikolaus Lenau” din Timișoara, a vorbit despre efectele pe care ar putea să le aibă reducerea tarifului la jumătate pentru plata cu ora. „Vor…
Vezi articolul