Clasa pregătitoare 2025. Școlile și inspectoratele școlare afișează azi listele copiilor admiși

7.483 de vizualizări
Foto: © Waldru | Dreamstime.com
Părinții află miercuri, 21 mai, dacă copiii au fost admiși în clasa pregătitoare, la școala la care au depus actele. Școlile trebuie să afișeze azi listele, urmând ca pe 3 septembrie să se afișeze listele cu repartizarea aleatorie în clase. Urmează a doua etapă de înscrieri din 22 mai, pentru copiii care nu au fost cuprinși în nicio unitate de învățământ în etapa anterioară sau care nu au participat la prima etapă.
  • Înscrierea în clasa pregătitoare a copiilor care împlinesc 6 ani până la 31 august 2025, inclusiv este obligatorie, potrivit metodologiei.

Școlile trebuie să afișeze azi listele cu elevii admiși în clasa pregătitoare pe 21 mai, miercuri, potrivit calendarului oficial. Listele pot fi consultate și pe site-ul inspectoratului școlar unde se regăsesc și numărul de locuri rămase libere.

În ultima zi de înscrieri, Ministerul Educației preciza că pentru prima etapă de înscrieri la clasa pregătitoare, au fost depuse solicitări pentru înscrierea a peste 155.000 de copii, care vor începe școala la toamnă.

Urmează etapa a doua de înscrieri pentru copiii care nu au fost cuprinși în nicio unitate de învățământ în etapa anterioară sau care nu au participat la prima etapă.

Etapa a doua de înscriere

22 mai 2025 Comunicarea, prin afișare la unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului, a procedurii specifice de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, elaborată de inspectoratul școlar Informarea Ministerului Educației și Cercetării de către Comisia județeană/a municipiului București, cu privire la procedura specifică de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, în etapa a doua. 

Procedurile vor viza modalități de comunicare și transfer de documente online, după caz.

23 mai – 29 mai 2025 Depunerea/Transmiterea cererii-tip de înscriere la secretariatul unității de învățământ aflate pe prima poziție dintre cele trei opțiuni exprimate pentru etapa a doua de către părinții copiilor care nu au fost cuprinși în nicio unitate de învățământ în etapa anterioară sau care nu au participat la prima etapă

30 mai – 5 iunie 2025 Validarea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învățământ aflată pe prima poziție în opțiunile privind înscrierea copiilor

6 iunie -11 iunie 2025 Procesarea la nivelul unităților de învățământ a cererilor-tip de înscriere depuse de părinți/tutori legal instituiți/reprezentanți legali, aplicând procedura specifică elaborată de inspectoratul școlar, pe baza criteriilor generale și a celor specifice de departajare, în limita locurilor disponibile 

Completarea în aplicația informatică a datelor din cererile-tip de înscriere pentru candidații înscriși în această etapă

12 iunie 2025 Afișarea la fiecare unitate de învățământ a listelor finale ale copiilor înscriși în clasa pregătitoare

1 septembrie – 2 septembrie 2025 Centralizarea și soluționarea de către inspectoratul școlar a cererilor părinților/tutorilor legal instituiți/reprezentanților legali ai copiilor care nu au fost încă înscriși la o unitate de învățământ 

Soluționarea de către inspectoratul școlar a oricărei alte situații referitoare la înscrierea în învățământul primar, având în vedere, cu prioritate, interesul superior al copilului

3 septembrie 2025 Afișarea la fiecare unitate de învățământ a listelor cu elevii distribuiți în fiecare clasă pregătitoare”

Regulile de înscriere la clasa pregătitoare 2025

Metodologia de înscriere în învățământul primar în 2025 este aceeași ca și în 2024 și a fost aprobată prin Ordinul nr. 4.019 din 15 martie 2024

„Dacă numărul cererilor de înscriere primite de la părinți al căror domiciliu se află în afara circumscripției școlare este mai mare decât numărul de locuri libere, se aplica criterii de departajare generale și specifice, stabilite conform metodologiei, Art. 10.

Criteriile generale și specifice de departajare pentru înscrierea la clasa pregătitoare în 2025 

a) existența unui certificat medical de încadrare în grad de handicap a copilului;

b) existența unui document care dovedește că este orfan de ambii părinți. Situația copilului în raport cu care s-a instituit o măsură de protecție specială, potrivit Legii nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se asimilează situației copilului orfan de ambii părinți;

c) existența unui document care dovedește că este orfan de un singur părinte;

d) existența unui frate/unei surori înmatriculat/înmatriculate în unitatea de învățământ respectivă.

În cazul în care numărul cererilor de înscriere din afara circumscripției școlare este mai mare decât numărul de locuri libere, repartizarea copiilor se face în ordinea descrescătoare a numărului de criterii generale de departajare cumulate de către fiecare copil: se repartizează la început copiii care îndeplinesc trei dintre criteriile generale, apoi copiii care îndeplinesc două dintre criterii și, în final, copiii care îndeplinesc doar unul dintre criteriile generale.

În caz de egalitate pe ultimele locuri, pentru copiii care îndeplinesc același număr de criterii generale de departajare, se ia în considerare ordinea de prioritate a criteriilor din metodologie.

Criteriile specifice de departajare sunt elaborate de fiecare unitate de învățământ și se aplică în situația prevăzută la alin. (1), după aplicarea criteriilor generale. 

Pentru criteriile specifice stabilite, unitatea de învățământ indică documentele doveditoare pe care părintele trebuie să le depună în momentul completării/validării cererii-tip de înscriere.

(6) Criteriile specifice de departajare stabilite de unitatea de învățământ trebuie să țină cont de faptul că toți copiii au drepturi egale de acces la educație, indiferent de condiția socială și materială, de sex, rasă, naționalitate, confesiune, și nu pot include existența unor liste de preînscrieri, organizate în afara calendarului înscrierii, sau orice alte proceduri care nu respectă spiritul și litera prezentei metodologii. În categoria criteriilor specifice poate fi cuprins, de exemplu, și criteriul ca unul dintre părinți să aibă locul de muncă în circumscripția școlară.

În cazul în care la o unitate de învățământ, pe ultimul loc liber, este înmatriculat un copil din altă circumscripție școlară, fratele său geamăn/sora sa geamănă este admis/admisă la aceeași unitate de învățământ, peste numărul de locuri alocat.

Art. 11. — (1) Criteriile specifice de departajare menționate la art. 10 alin. (5) sunt elaborate în urma consultării cadrelor didactice și a partenerilor sociali — sindicate, consiliul reprezentativ al părinților/asociația de părinți — și sunt aprobate de consiliul de administrație al unității de învățământ, după verificarea existenței unor circumstanțe discriminatorii de către consilierul juridic al inspectoratului școlar.

(2) Criteriile specifice de departajare se fac publice, la data menționată în Calendarul înscrierii în învățământul primar, adică pe 7 martie prin afișare la sediul unității de învățământ. După această dată, modificarea ori adăugarea altor criterii specifice de departajare este interzisă”, conform metodologiei. 

Foto: © Waldru | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Înscriere clasa pregătitoare 2025. Școlile trebuie să afișeze numărul de clase pregătitoare și circumscripțiile școlare la sediul școlii în data de 6 martie
DOCUMENT Model de cerere înscriere clasa pregătitoare 2025 / Cererile pot fi depuse la școală sau prin e-mail
OFICIAL Calendar înscriere în clasa pregătitoare 2025 și criteriile generale și specifice de departajare / Părinții depun sau transmit online cererile-tip de înscriere în perioada 31 martie – 6 mai 2025


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

În universități „ar trebui să fim incluzivi, deci trebuie să acceptăm mulți studenți. Nu-i voie să-i lași în afara educației, că după aceea alunecă în teorii conspiraționiste” – ministrul Daniel David / El susține acces general la studii de licență, după care „începi să te ocupi de specialitate de la nivel de masterat și doctorat”

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, s-a exprimat împotriva examenelor de admitere la universitate bazate pe cunoștințe de specialitate, el apelând în două rânduri, săptămâna trecută, la flexibilizarea programelor din…
Vezi articolul

DOCUMENT Procedura Direcției de Sănătate Publică București, despre stabilirea scenariului școlilor și grădinițelor, suspendarea și reluarea cursurilor, elevii și profesorii care au simptome specifice cu infectării cu SARS-CoV-2, carantinarea copiilor

Ce se întâmplă dacă elevii prezintă stare febrilă în timpul orelor de curs, precum și la apariția unui caz pozitiv într-o grupă de grădiniță sau într-o clasă de elevi, suspendarea…
Vezi articolul