Edupedu.ro
  • Știri
    • Clasa Pregătitoare
    • Știri Grădiniță
    • Știri Învățământ Primar
    • Știri Gimnaziu
    • Știri Liceu
    • Știri Universitate
    • Analize
    • Statistici
  • Evaluare Națională 2026
  • Bac 2026
  • Profesori
  • Educație digitală
  • Nextlab.tech
  • BCR pentru comunitate
Statistici blog
  • 435.581.846 vizite
Edupedu.ro

Știri la zi despre educație

  • Știri
    • Clasa Pregătitoare
    • Știri Grădiniță
    • Știri Învățământ Primar
    • Știri Gimnaziu
    • Știri Liceu
    • Știri Universitate
    • Analize
    • Statistici
  • Evaluare Națională 2026
  • Bac 2026
  • Profesori
  • Educație digitală
  • Nextlab.tech
  • BCR pentru comunitate

EduPedu.ro este o organizație non-profit și depinde de tine

Donează
  • BCR pentru comunitate
  • Educație
  • Nextlab.tech
  • Profesori

Material susținut de NextLab.tech

INTERVIU Gabriela Cobel, profesor de fizică: Am construit împreună, am învățat împreună și am făcut tot felul de roboți, iar pentru ceea ce nu am știut, primii mei profesori au fost elevii. Au venit și în vacanță la clubul de robotică

Redacția
  • 29 februarie 2024
  • 6 minute read
  • 4 comments
2.572 de vizualizări
Echipa Alpha 88, Școala Gimnazială „George Coșbuc” din Sighetu Marmației
Total
0
Shares
0
0
0
0
0
0
Din dorința și pasiunea elevilor pentru ceva nou, Gabriela Cobel, profesor de fizică și director adjunct la Școala Gimnazială „George Coșbuc” din Sighetu Marmației, a înființat în aprilie 2023 un club de robotică, unde elevii veneau și în vacanța de vară. ​​Câteva luni mai târziu, echipa Alpha 88 a câștigat locurile II, III și mențiune la Robotică Creativă și locul 6 în Top Roboșcoli la concursul național de robotică Nextlab.Tech.

Într-un interviu pentru Edupedu.ro, Gabriela Cobel povestește cum a fost prima participare la concurs. „Am construit împreună, am învățat împreună și am făcut tot felul de roboți. Veneau de dimineață, în vacanța de vară, de la ora 08:00 și la ora 16:00, trebuia să-i scot afară din școală. Comunic cu elevii mei care sunt născuți într-o epocă digitală, iar pentru ceea ce nu am știut, primii mei profesori au fost elevii.”

  • Înscrierile pentru ediția 2024 a concursului de robotică școlară Nextlab.Tech au demarat! Ca noutate, anul acesta organizatorii vor realiza o Robocaravană care va circula prin școli să ajute elevii să participe la concurs. Este o oportunitate excelentă pentru cei interesați să-și dezvolte abilitățile în acest domeniu. Un număr mare de elevi vor primi kit-uri gratuite din partea sponsorului concursului, BCR. Aceasta este o inițiativă consacrată care va permite elevilor să se pregătească pentru provocările viitorului. Concursul este înscris în calendarul Ministerului Educației la rubrică cu finanțare.
  • Competiția de robotică școlară Netlab.Tech este cea mai mare din România și beneficiază de participare internațională. Participarea este gratuită, iar elevii cu vârsta cuprinsă între 8 și 16 ani pot să se înscrie. Concursul este finanțat de Ministerul Educației Naționale, iar sponsorul național este Banca Comercială Română (BCR).
Interviu cu profesoara Gabriela Cobel

Rep.: Când ați înființat clubul de robotica și care e povestea lui?

Gabriela Cobel: Sunt la Școala Gimnazială „George Coșbuc” doar de 3 ani, dar eu sunt ambasador Scientix pentru România. Scientix reprezintă comunitatea învățământului științific din Europa și promovez la nivel național și internațional educația STEM. Copiii de aici sunt niște copii excepționali, cu foarte multă responsabilitate în actul educațional și am zis să facem ceva ce n-am mai făcut până acum și chiar îmi făcea plăcere să fac și altceva pe robotică.

Așa că am înființat clubul de robotică în aprilie 2023. Am cumpărat o imprimantă 3D, două Seturi Lego Mindstorms și Kituri Arduino și am început să învățăm ce se poate face cu ele.

La început au venit 7 copii acum sunt 25 de elevi înscriși în club. Tot în Sighetu Marmației există un club de robotică la Colegiul Național Dragoș Vodă și i-am invitat la început să ne prezinte ceea ce au putut face ei în acești ani. I-am avut ca mentori.

Copiii au fost extraordinar de interesați. Au venit toată vacanța de vară, eu fiind director nu am avut vacanță ca toți ceilalți profesori și am construit împreună, am învățat împreună și am făcut tot felul de roboți. Veneau de dimineață, de la ora 08:00 și la ora 16:00, trebuia să-i scot afară din școală, nu voiau să plece.

Echipa Alpha 88, Școala Gimnazială „George Coșbuc” din Sighetu Marmației

Rep.: Cum a fost prima participare la concursul național de robotică Nextlab.Tech?

Gabriela Cobel: Am început să construim și să vedem ce putem face și la început ne-am înscris pe platforma Nextlab.tech. Am creat conturi pentru fiecare elev și-a creat câte un cont, i-am adus în Comunitatea Alpha 88 și acolo trebuia să vizionăm niște lecții speciale. Să știți că împreună am citit împreună am studiat, pentru că eu cred că oricine poate învăța oricând, oricum și oriunde și profesor, și elev.

În prima fază, ei trebuiau să-și formeze conturi pe platformă, să urmărească lecțiile și să susțină un test online individual, fiecare pe calculatorul lui. În urma corectării testelor de evaluatori, dacă aveau peste 70 de puncte, se calificau mai departe pentru a trimite un video pitch, în care trebuiau respectate anumite criterii de eligibilitate.

Echipa Alpha 88, Școala Gimnazială „George Coșbuc” din Sighetu Marmației

Toți 3 au obținut peste 70 de puncte. Au venit în avalanșă, pentru că noi participăm la Olimpiada de fizică, de informatică, de matematică, concursuri naționale și pe baza testelor respective pe care ei le-au dat, am câștigat un Kit Enspiro, iar cu ajutorul acestui Kit oferit de Nextlab.tech și-au creat proprii roboți.

Au primit locurile II, III și mențiune la faza națională de la București. Premiul II – Pop Luca Răzvan, Premiul III – Pintea Rareș Cătălin și Mențiune – Kantor Patrick Eduard la secțiunea Robotică creativă. 

Am fost pe locul 6 dintr-un total de 103 de școli din întreaga țară, la egalitate de puncte cu școala de pe locul 5, în Top Roboșcoli. 

Roboti – Echipa Alpha 88, Școala Gimnazială „George Coșbuc” din Sighetu Marmației

Rep.: Cum ați reușit să vă mobilizați într-un timp atât de scurt?

Gabriela Cobel: Din dorința și pasiunea elevilor pentru ceva nou. Toată lumea s-a săturat de matematică, fizică, chimie în sensul de aceleași ore, aceeași pregătire pentru performanțe deosebite, cum ar fi olimpiadele sau alte concursuri, deși să știți că toți copiii din clubul de robotică sunt olimpici la matematică, fizică și informatică.

M-am bucurat să aud că s-a mai deschis un club de robotică la încă la o școală, după ce au văzut toți succesul nostru.

Rep.: Ce fel de cunoștințe au avut nevoie pentru a construi un robot?

Gabriela Cobel: Trebuie să cunoască elementele unui circuit electric, care se fac în fizică, trebuie să cunoască unitățile de măsură pentru acele mărimi fizice care sunt introduse în circuit. Au nevoie de cunoștințe de informatică ca să facă un cod al acelui proiect pe care îl aveau și matematică, bineînțeles. 

Această dinamică tehnologică pună presiune pe actul educațional, astfel încât este potrivit să spunem că profesorii trebuie să-și pregătească elevii să folosească tehnologii ce nu au fost inventate, să lucreze în meserii ce astăzi nu există și să rezolve probleme ce astăzi nu sunt vizibile. Trebuie să se adapteze. Să știți că este foarte grea adaptarea, eu am 58 de ani.

Comunic cu elevii mei care sunt născuți într-o epocă digitală, iar pentru ceea ce nu am știut, primii mei profesori au fost elevii.

Echipa Alpha 88, Școala Gimnazială „George Coșbuc” din Sighetu Marmației

Rep.: Dacă ar fi să oferiți un sfat unui profesor care vrea să facă un club de robotică.Ce credeți că ar fi important? Ce l-ar ajuta?

Gabriela Cobel: Să știți că un club de robotică poate să-l deschidă nu numai un profesor de fizică și informatică sau de matematică. Sunt convinsă că orice profesor care o pasiune pentru robotica și orice director de școală care ar vrea ceva deosebit și ceva care să-i atragă pe elev poate încerca. 

Nu trebuie să aibă mulți membri, poate să aibă și 3 membri, poate să aibă 5 membri, dar acel profesor care deschide un club de robotică trebuie să fie devotat, trebuie să fie responsabil și trebuie să își dorească cu adevărat.

Citește și:
Înscrieri deschise: concursul național de robotică Nextlab.Tech 2024, înscris în calendarul Ministerului Educației / Gratuit oferite participanților: 600 de kit-uri de roboţi, lecţii şi sesiuni de Roboajutor, Robocaravană în școli (P)
Profesoara Petruța Oprișoiu: Chiar dacă suntem o școală din mediul rural, elevii sunt fascinați de lumea roboților. Le-am dat curaj, încredere. Niciodată nu le-am spus „Nu o să puteți!”. Și am reușit
Școala altfel și Săptămâna verde cu mini panouri fotovoltaice și roboți. INTERVIU Profesoara Despina Daoud: Faptul că au reușit să aprindă un LED și au înțeles cum funcționează panourile solare a fost foarte interesant pentru copii, erau captivați de tot ce se întâmplă
VIDEO FOTOGALERIE Finala concursului Nextlab.tech. Andrei Muntean, câștigător premiul III: Am făcut un robot util pentru casă. Mama avea nevoie de această automatizare / 
Profesorul Alin Zamfiroiu, președintele comisiei de organizare: Dorim să schimbăm atitudinea oamenilor față de învățământ și cunoaștere
Finala Nextlab.tech, cel mai mare concurs de robotică școlară din România, cu peste 270 de elevi, e pe 9 decembrie, la Facultatea de Cibernetică din ASE / Profesorii și părinții îi pot susține pe tinerii “roboticieni”
0
0
0
Share 0
Tweet 0
Share 0

Similare


Edupedu.ro este și pe Google News

ABONEAZĂ-TE
Redacția

Redacția EduPedu.ro - Tot ce e important să știi pentru Educația copilului tău. Află în timp real ce decizii iau autoritățile și cum influențează ele viața de zi cu zi a școlii și viața pe termen mediu și lung a românilor.

4 comments
  1. narcis magera spune:
    1 martie 2024 la 17:02

    Gata, s-a rezolvat problema învățământului românesc. Totul e superb.

    Și totuși ăștia performeaza pt că nu fac toate materiile ca alții, doar alea 2-3 materii unde participă la olimpiade.
    Lafel și cei sportivi.

    In cariera mea am avut cel puțin 2 sportivi de performanta elevi. Veneau la școala maxim 7 săptămâni pe an din cele 37. In rest ce sa zic, note din burta teze și lucrări scrise acasă. Absențele o parte nu se puneau altele nunstiu cum se motivau. Iar alții veneau zilnic și se chinuiau cu 16 materii dintre care vreo 8 complet inutile și-și făceau griji pt o absență și stătea balnav la scoala.

    Uite așa învățământul asta românesc e pt unii muma și pt alții ciuma.

    Răspunde
  2. AI-Freud spune:
    29 februarie 2024 la 20:51

    Niste elevi tinuti prea strans de catre parinti in frau, frustrati relativ din punct de vedere sexual in cautarea unei intelegeri binare de GEN 0 si 1 intr-o lume LGBTQ+

    Răspunde
  3. anda spune:
    29 februarie 2024 la 14:38

    Super!

    Răspunde
  4. Pop Gheorghe spune:
    29 februarie 2024 la 12:19

    Felicitări și mult succes tuturor elevilor pasionați și profesorilor devotați, în cazul de față doamnei noastre director adjunct, Gabriela Marusia Kobel! Sunt convins că sunt în asentimentul colegilor mei, când afirm că: întreaga Școală Gimnazială George Coșbuc din Sighetu Marmației ,se mândrește cu voi!

    Răspunde
Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
  • Grădiniță
  • Profesori
  • 2 minute read
  • 17 comments

Cele mai multe educatoare de la grădinițele de stat sunt absolvente ale Universității „Spiru Haret”, conform unui studiu reprezentativ la nivel național despre educația timpurie în România

  • Mihai Peticilă
  • 23 noiembrie 2022
Cel mai mare procent dintre cadrele didactice de la grădinițe, 16%, este reprezentat de absolvenții Universității „Spiru Haret” din București, potrivit studiului național despre educația timpurie făcut de Cult Research…
Vezi articolul
  • Educație
  • Știri
  • 3 minute read
  • No comments

Consiliul Elevilor: 80% dintre elevii navetişti nu au primit deconturile legale pentru sumele cheltuite pe transportul spre şcoală

  • Mihai Peticilă
  • 8 martie 2019
Legea Educaţiei Naţionale prevede că „elevii din învățământul preuniversitar acreditat/autorizat beneficiază de tarif redus cu minimum 50% pentru transportul local în comun, de suprafață, naval și subteran, precum și pentru…
Vezi articolul
  • Profesori
  • Știri
  • 3 minute read
  • 3 comments

Profesoara Silvia Mușătoiu: La mine în școală, 26 de ore rămase libere au fost ocupate de patru oameni. Plata este prea mică, tinerii își caută locuri de muncă cu satisfacții mai mari

  • Ștefan Lefter
  • 7 octombrie 2025
Plata unor ore de predare este prea mică pentru un pensionar care oricum vine ca să-și mărească veniturile din pensie – spune Silvia Mușătoiu, profesoară de matematică la Colegiul Național…
Vezi articolul
  • Profesori
  • 10 minute read
  • 6 comments

Proiectul Super Teach este realizat cu sprijinul Telekom Romania

Dragoș Iliescu, expert testare: Când îți pui gresie în casă măsori cu grijă, când e vorba de educația copiilor, calitatea măsurării e trivială, „merge și așa”. Nu, nu merge! Efectele lipsei testelor standardizate de calitate în școală

  • Redacția
  • 7 octombrie 2020
„Când îți pui gresie în casă măsori cu grijă, când e vorba de educația copiilor, calitatea măsurării e trivială, „merge și așa”. Nu, nu merge!”, explică expertul în testare, Dragoș…
Vezi articolul
  • Profesori
  • Știri
  • 3 minute read
  • 12 comments

DOCUMENT Suma luată în calcul pentru acordarea indemnizației de hrană și a voucherelor de vacanță să fie 8000 de lei din salariul aferent fiecărui contract individual, nu din venituri cumulate, solicită de urgență sindicatele din Educație, într-o scrisoare deschisă Ministerului

  • Redacția
  • 6 noiembrie 2023
Într-o scrisoare deschisă, liderii celor două sindicate din Educație, Simion Hăncescu și Marius Nistor, cer de urgență Ministerului Educației să transmită în teritoriu o notă către inspectoratele școlare și unitățile…
Vezi articolul
  • Educație
  • 4 minute read
  • No comments

Laboratorul în care formulele matematice se țin în mâini și unde profesorii transforma anatomia în prototip / Proiectul Qub, de la Centrul Cultural Clujean, numără deja peste 22.000 de elevi care au experimentat zeci de feluri în care ideile se imprimă 3D, se văd la microscop sau se pun în mișcare (P)

  • Advertorial
  • 28 noiembrie 2025
Cum înveți mai ușor, de exemplu, Legea lui Pascal și Legea lui Arhimede? Construind mecanisme hidraulice capabile să îndeplinească diverse sarcini de ridicare și mișcare. Dar cum înțelegi lumea microscopică?…
Vezi articolul
COPYRIGHT

Pentru că scrieți despre educație, sau cu atât mai mult datorită acestui lucru, ar fi util să citați cu link, atunci când preluați un articol, părți dintr-un articol sau o idee care v-a inspirat. Noi, la EduPedu.ro ne-am asumat această conduită etică și sperăm că și publicațiile cu mult mai multă experiență vor face la fel. Ne bucurăm că găsiți subiecte interesante pe Edupedu.ro și suntem siguri că înțelegeți rugămintea noastră de a cita sursa (cu link), ca o declarație reciprocă de respect și profesionalism. Vă mulțumim!

DESPRE NOI

EduPedu.ro este o publicație online care găzduiește exclusiv articole din domeniul educației și cercetării. Urmărim constant cum sunt educați copiii noștri, cine și cum face politicile din educație și cercetare, cine și cum îi formează pe profesori, cât de adecvate la lumea în care trăim sunt sistemele de educație și cercetare.

CONTACT REDACȚIE

Adrese e-mail
raluca.pantazi@edupedu.ro
mihai.peticila@edupedu.ro
costin.ionescu@edupedu.ro
alexa.stanescu@edupedu.ro
diana.ghimisi@edupedu.ro
stefan.lefter@edupedu.ro
ramona.florea@edupedu.ro

Notă de informare cu privire la prelucrarea de date personale prin intermediul site-ului

Politica de cookie

Modifică setarile cookie-urilor

Publicitate și parteneriate

Adresă de e-mail
comunicare@edupedu.ro

Statistici edupedu.ro
  • 435.581.846 vizite
Total
0
Share
0
0
0
0
0
0