„Introducem și astrologia, studiul zodiilor în școală?” – reacția secretarului de stat din Educație, la numerologia propusă oficial școlilor din Galați de inspectoarea școlară generală: Presupun că nu a fost foarte atentă la corespondență

2.264 de vizualizări
Sorin Ion / Foto: Facebook.com
Secretarul de stat responsabil cu învățământul preuniversitar susține că inspectoarea din Galați care a propus oficial numerologia în școală este lipsită „de experiență în a filtra documentele care vin” la un inspectorat. „În general, la un inspectorat școlar județean vine corespondență din toate domeniile posibile și trebuie să fii atent la filtrarea ei. Presupun că nu a fost foarte atentă, asta este singura explicație pe care mi-o dau eu”, a declarat pentru Edupedu.ro secretarul de stat din Ministerul Educației, Sorin Ion.

„Sunt profesor de matematică. Ce facem? Introducem și astrologia după aceea? Introducem studiul zodiilor în școală? Nu. Cred că e o scăpare de triat corespondența”, a afirmat Sorin Ion pentru Edupedu.ro.

Secretarul de stat din Ministerul Educației responsabil cu învățământul preuniversitar a fost contactat de Edupedu.ro în legătura cu o adresă oficială semnată de șefa ISJ Galați, Selena Costea, ajunsă în funcție la finalul anului, prin care aceasta îi îndeamnă pe profesorii din Galați să participe la un proiect al Asociației Numerologilor din România. Într-o conferință de presă susținută astăzi, Selena Costea n-a știut ce să le răspundă jurnaliștilor prezenți despre proiectul numit „Numerologia o 9 legătură dascăl – elev”.

Rep: Ce decizie luați în cazul ISJ Galați, unde inspectoarea școlară generală, Selena Costea, a semnat o adresă prin care îi îndeamnă pe profesori să participe la un proiect al Asociației Numerologilor din România?

Sorin Ion: Eu cred că la doamna inspector școlar general, care a fost numită de curând, este vorba despre ceva lipsă de experiență în a filtra documentele care vin. În general, la un inspectorat școlar județean vine corespondență din toate domeniile posibile și trebuie să fii atent la filtrarea ei. Presupun că nu a fost foarte atentă, asta este singura explicație pe care mi-o dau eu.

Rep: Care este părerea dvs, profesor de matematică, cu privire la introducerea numerologiei în școli?

Sorin Ion: Sunt profesor de matematică. Ce facem? Introducem și astrologia după aceea? Introducem studiul zodiilor în școală? Nu. Cred că e o scăpare de triat corespondența. 

Rep: Dar doamna inspector nu a dat în timpul conferinței cu presa locală niciun argument pentru a-și susține decizia sau pentru demontarea acesteia. Lăsați lucrurile așa sau veți lua legătura cu dumneai?

Sorin Ion: Știu că a luat legătura cu dumneaei dna director general de la Direcția preuniversitar, iar în cursul zilei de astăzi voi avea și eu o discuție.

Informații de background

În adresa transmisă joi, 7 ianuarie, de inspectorul general Selena Costea către școlile din județ se arată că „Asociaţia Numerologilor din România, prin adresa înregistrată la Inspectoratul Şcolar Judeţean Galaţi cu nr. 81/05.01.2021, anunţă lansarea proiectului Numerologia o 9 legătură dascăl – elev, adresat exclusiv cadrelor didactice din învăţământul formal şi alternativ – educatori, învăţători, profesori. Vă rugăm să diseminaţi informaţiile şi să aveţi în vedere faptul că prima întâlnire ca avea loc online, pe platforma zoom, vineri, 8 ianuarie 2021”, după cum G4Media.ro a relatat pe larg.

Selena Costea a fost numită în decembrie la șefia ISJ Galați, după ce fostul inspector a câștigat un mandat de deputat.

Adepții așa-numitei numerologii susțin că aceasta este o știință a numerelor, care apelează la legi ale matematicii astrale și le servește astrologilor pentru definirea destinului uman.

Citește și:
VIDEO Proiectul ”Numerologia, o 9 legătură dascăl – elev”, propus oficial școlilor din Galați/ Cum justifică șefa Inspectoratului Școlar adresa trimisă


3 comments
  1. Nu știu de ce nu se gândește nimeni să introducă filosofia și la liceele tehnologice… Ei nu au dreptul să învețe despre etică și morală, despre adevăr și dreptate și despre anumite concepte?
    Sunt lecții frumoase și interesante pe care le-ar considera elevii folositoare în viață. Nu este destul că ei se plâng că unele materii nu îi ajută cu nimic în viață? De ce nu le oferim și ce vor ei?

  2. Gata, ajunge. Stop! Am ascultat destul, e suficient. Vreti ca de maine sa ghicim in stomacul gâstelor. Asta e solutia vis-a-vis de ed tehno ?! Bravos natiune! Eu ma gandesc sa emigrez.

  3. Ce ziceți?
    Inspectorul general școlar nu știe ce e numerología?

    Incredibil ce scuze penibile…

    Demitere de urgență.
    Toate aceste bâlbe distrug ultima fărâmă de credibilitate a sistemului de educație.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Cîmpeanu: Trebuie organizate concursuri pentru inspectorii școlari generali și adjuncți, în luna martie-aprilie maximum, pentru ca mai apoi să putem organiza concursuri și pentru directorii de școli

Concursurile pentru ocuparea funcțiilor de conducere din inspectoratele școlare ar trebui organizate în lunile martie-aprilie, pentru ca apoi să fie organizate și cele pentru directorii de școli, a anunțat ministrul…
Vezi articolul

INTERVIU Profesoara de matematică Daniela Vasile, DataMathLab: Dacă stăm să reanalizăm cum ajunge matematica la elevi – care este o disciplină atât de frumoasă, elegantă – atunci din punct de vedere structural ar trebui să le creăm profesorilor și oportunități de training. Acest curs îi ajută să schimbe practica

Profesoara de matematică Daniela Vasile trage un semnal de alarmă asupra stării educației matematice din România, care pe evaluările interne și internaționale este la cel mai redus nivel din ultimii…
Vezi articolul

Ministerul Educației primește aproape 300 de milioane de lei în plus pe februarie, pentru salariile profesorilor și transportul elevilor, față de limitele stabilite tot la cererea instituției cu o lună în urmă – document

Planificare defectuoasă la Ministerul Educației în stabilirea bugetelor lunare. Instituția va primi aproape 300 de milioane de lei în plus pentru luna februarie, pentru salariile profesorilor și transportul elevilor, față…
Vezi articolul

Salariile profesorilor nu vor crește pentru toți la fel, spune Anton Hadăr, Alma Mater: A fost o sumă fixă dată anul trecut, care nu nu mai permite acum să le dai la toți același procentaj. Dacă a primit 1.700 lei astă-vară, vă dați seama că nu mai poți să-i dai 20%, îi dai 16, îi dai 17, îi dai 14, poate ca să fie și mai puțin / Trebuie să finalizăm în câteva ore grilele

Salariile angajaților din Învățământ nu vor crește cu același procent, „pentru toți la fel”, a declarat de la Palatul Victoria liderul Federației „Alma Mater”, Anton Hadăr. Acesta a spus că…
Vezi articolul