Ioana Dăncescu, psihoterapeut: Despre interdicții și folosirea lui “NU” atunci când suntem copii

1.030 de vizualizări
ioana dancescu terapia functioneaza
terapia functioneaza

Despre interdicții vom discuta in acest articol. Dorim sa vedem daca toate aceste „Nu-uri” pe care i le spunem copilului il ajuta cu adevarat sau dimpotriva.

  • Nu ai voie!
  • Nu te murdări ca un porc!
  • De ce nu stai cuminte lângă mine ca alți copii?
  • De ce nu alergi mai încet?
  • Nu mai face gălăgie!

Vi se par cunoscute interdicțiile și întrebările de mai sus? Poate și părinții voștri și ai mei le-au folosit la un moment dat. Eu știu sigur că le-am auzit de curând în parc, pe stradă, etc, și bineînțeles nu sunt singurele, lista lor poate continua. Cred că dacă am face un brainstorming împreună am genera în mod sigur un număr foarte mare de idei asemănătoare: ce spuneau cei mari că trebuie sau nu trebuie să facem.

Despre interdicții si familii

Fiecare familie este unică în felul ei, inclusiv raportându-ne la modul în care își crește și educă copii. Fiecare știe mai bine ce își dorește pentru copilul lui și ce stil i se potrivește atunci când interacționează cu copilul lui.

Citeşte şi: Oana Moraru: Misiunea familiilor în parenting e astăzi de două ori mai grea. A dispărut rolul inhibitor al fricii

Putem astfel întâlni unii părinți foarte grijulii și protectori, alții severi și cu multe reguli legate de creșterea copiilor (vom discuta și despre aceste stiluri și ceea ce le activează într-un alt articol). Majoritatea părinților sunt undeva între aceste două extreme. Ce au însă mulți părinți în comun atunci când au un copil, mai ales cu vârsta până în 7-8 ani? Cu toții s-au împrietenit cu “NU” și îl țin strâns în brațe când vine vorba de libertatea pe care o acordă copilului lor.

Puteți ciți continuarea articolului cu informații utile pe terapiafunctioneaza.ro


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rezultate simulare Evaluarea Națională 2025. Subiectele I și II, de tip grilă, au fost clar mai simple decât anul trecut. Ca să iei 5 puteai greși chiar și 4 din 12 grile, spune profesorul de matematică Mădălin Ghiuler

Profesorul de matematică Mădălin Ghiuler spune că „subiectele I și II, de tip grilă, au fost mai simple anul acesta decât cele de la simularea din 2024 și le-au dat…
Vezi articolul

STUDIU 1 din 10 copii se duce la culcare flămând, 1 din 2 elevi care abandonează școala o face din cauza costurilor, 1 din 5 copii nu este fericit, arată raportul „Bunăstarea copiilor din mediul rural”

O cincime dintre copiii de la sat (21%) consideră că nu sunt niciodată sau sunt doar uneori fericiți, arată concluziile raportului Bunăstarea copiilor din mediul rural în 2020, lansat de Fundația World…
Vezi articolul

INTERVIU Mircea Miclea, reacție dură la măsurile Guvernului Bolojan în educație și cultură: Sacrificăm viitorul educației copiilor noștri, pentru a satisface criterii contabile. Este o greșeală de neiertat! / În locul unei politici pe bază de dovezi, s-a făcut o politică și apoi s-au editat dovezi care să susțină politica greșită

„Măsurile pe care Guvernul Bolojan le-a luat în ce privește educația sunt greșite”, cu impact „extrem de negativ” asupra sistemului de educație și „împotriva oricăror date științifice”, avertizează profesorul Mircea…
Vezi articolul

Ce lipsește din argumentația despre burse a ministrului Cîmpeanu? Adevărul: Scade cu 185 de mii numărul elevilor care au primit în acest an bursă de merit, după ridicarea pragului la 9,50 / Bugetul pentru bursele de merit este tăiat cu 35%

Numărul elevilor care iau burse de merit scade cu 185 de mii, iar bugetul pentru bursele de merit scade cu 35%, potrivit calculelor făcute de Edupedu.ro pe baza datelor oficiale…
Vezi articolul

INTERVIU Engleza predată la școală trebuie gândită la pachet cu alte competențe, pentru nevoile elevilor care o vor învăța peste 5-10 ani, nu pentru cei care au învățat-o acum 10 ani – Mina Patel, coordonatoare a unui studiu despre „Viitorul limbii engleze” / Diluarea ideii de profesor „vorbitor nativ” și schimbarea nevoilor de vorbire a englezei pentru tineri și angajatori  

„Lumea mă tot întreabă, îi va înlocui tehnologia pe profesorii de limba engleză? Nu, nu o va face. Nimic nu îi poate înlocui”, dar munca lor trebuie să se schimbe…
Vezi articolul