Italia introduce schimbările climatice și dezvoltarea durabilă în curriculumul școlar obligatoriu. Ministrul italian al Educației: “Vreau să fac din sistemul de învățământ italian primul care pune mediul și societatea în centrul a ceea ce învățăm”

1.652 de vizualizări
Italia devine prima țară din lume care introduce în programa școlară obligatorie tema schimbărilor climatice și a dezvoltării durabile, a anunțat marți ministrul italian al Educației, citat de Agerpres.

Schimbările climatice vor fi studiate o oră pe săptămână, începând cu anul școlar 2020-2021 care debutează în septembrie anul viitor, a afirmat ministrul Lorenzo Fioramonti (foto).

Întregul minister se schimbă, pentru a face sustenabilitatea și climatul centrul modelului educațional. Vreau să fac din sistemul de învățământ italian primul care pune mediul și societatea în centrul a ceea ce învățăm“, a declatat ministrul italian, Lorenzo Fioramonti, într-un interviu acordat Reuters.

Ministrul italian a anunțat și că discipline precum geografia, matematica și fizica vor fi studiate și din perspectiva dezvoltării durabile.

Lorenzo Fioramonti (42 de ani) a fost profesor de economie la Universitatea din Pretoria, Africa de Sud, notează Reuters.

Supranumit “cel mai verde” ministru al Guvernului, Lorenzo Fioramonti – membru al Mișcării 5 Stele (M5S), partid antisistem aflat la guvernare – a fost criticat de opoziție pentru că a încurajat elevii să demonstreze pentru climă, scrie Reuters.

Fioramonti a stârnit o adevărată dezbatere în societatea italiană, atunci când a propus scoaterea crucifixurilor din sălile de clasă, pentru a crea un mediu incluziv pentru non-creștini. O altă propunere dezbătută în prezent este introducerea de taxe pe zboruri și pe alimentele cu zahăr, pentru a strânge fonduri suplimentare pentru educație.

Potrivit Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii şi a grupurilor de lobby pentru mediu, Italia este una dintre ţările europene care prezintă cea mai mare probabilitate de a fi afectată de schimbările climatice, cu consecinţe nefaste pentru sectorul său agricol, gheţarii din nordul ţării, care se vor topi şi vor provoca inundaţii şi alunecări de teren, dar şi pentru oraşe precum Veneţia, care vor fi avea de suferit de pe urma inundaţiilor mai severe şi mai frecvente, notează Agerpres.

La cele mai recente teste PISA, Italia ocupă locul 34 din 72 de țări și economii OCDE. În același clasament, România este pe locul 48 (sursa și detalii aici).

Foto: Facebook Lorenzo Fioramonti

 

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Educație media pentru liceeni: ce își propune acest proiect

Un proiect de educație media pentru liceeni va fi lansat în sistem pilot, cu un modul “extracurricular”, de Ministerul Educației, deși chiar autoritatea afirmă că dezinformarea e deja “parte dominantă a vieții de zi cu zi”

Ministerul Educației a anunțat, vineri, un parteneriat cu Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) pentru dezvoltarea de competențe media pentru liceeni. Proiectul va fi  lansat anul viitor, dar numai în școlile-pilot…
Vezi articolul

Scrisoare deschisă către Iohannis a peste 20 de organizații din proiectul România educată: Promulgați legea prin care elevii și profesorii primesc laptopuri sau tablete conectate la internet, pentru e-learning

Scrisoare deschisă către Klaus Iohannis trimisă de peste 20 de organizații consultate permanent în cadrul proiectul prezidențial România educată. Elevii, părinții, sindicatele, comunitatea Declic și numeroase ONG-uri îi cer președintelui…
Vezi articolul

Rebusuri matematice, probleme practice și activități de literație, printre recomandările ISMB pe care profesorii de matematică să le aplice la clasele a VIII-a până la Evaluarea Națională 2024 / Rezultatele simulării, pe sectoare

Elevii de clasa a VIII-a ar trebui să-și dezvolte capacitatea de a înțelege o cerințele prin activități de literație sau să rezolve rebusuri matematice “pentru a facilita fixarea definițiilor”, recomandă…
Vezi articolul