Lecții demonstrative pe 10 discipline și formare pentru metode de predare noi, susținute de cele mai performante colegii din Oradea – Eminescu și Gojdu – pentru toți profesorii din județul Bihor, pe 5 octombrie, de Ziua Educației. Înscrieri deschise – se acordă certificate de participare CCD

5.433 de vizualizări
Curs formare profesori SEED – educatie digitala
Eveniment de amploare, făcut de profesori, pentru profesori, la Oradea. Toți profesorii din școlile din județul Bihor sunt așteptați chiar de Ziua Educației la o serie inedită de workshopuri de formare pentru predare cu noi metode de pedagogie în contextul digitalizării școlilor. Participarea profesorilor este gratuită, iar înscrierea se realizeaza completând formularul de la Casa Corpului Didactic Bihor, conform unui comunicat al organizatorilor primit de Edupedu.ro

Evenimentul se va derula pe 5 octombrie, între orele 9:00 și 15:30, și va conține sesiuni de workshop a câte o oră și jumătate, urmate de 10-15 minute de întrebări și răspunsuri, iar fiecare profesor participant are oportunitatea de a participa la disciplina pe care o predă. Atelierele de lucru vor avea loc în săli puse la dispoziție de colegiile partenere, care asigură și echipe de profesori lectori alături de alți profesori din țară și suport logistic. Profesorii lectori sunt profesori cu experiență de formatori în noi metode de pedagogie care integrează și competențe digitale, precum și ecosistemul digital din sala de clasă.

Evenimentul este organizat de Inspectoratul Școlar Județean, Casa Corpului Didactic, alături de Colegiul Național „Emanuil Gojdu” și Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea. Agenda și calendarul workshop-urilor sunt publicate aici.

Workshopurile din cadrul evenimentului reprezintă lecții demonstrative pentru majoritatea disciplinelor predate, susținute de 13 profesori ambasadori în educație digitală și de profesori lectori ce au parcurs un astfel de program de formare, din partea colegiilor naționale „Mihai Eminescu” și „Emanuil Gojdu”. Aceștia le vor oferi cadrelor didactice participante exemple de cunoștințe și instrumente necesare pentru a crea și implementa lecții digitale captivante și eficiente.

Cursurile sunt realizate pe baza noilor metode de pedagogie – predarea și învățarea bazate pe proiecte, mixtă, inversată (project based learning, blended learning, flipped learning) bazate pe modul de învățare al adulților și al generațiilor alpha și Z, care integrează soluții și competențe digitale în cadrul acestor metode pentru a crește autonomia cadrelor didactice. Întâlnirile vor fi practice, interactive și vor susține cu exemple modul în care tehnologia poate fi utilizată în educație, precum și strategiile și metodele pentru proiectarea și implementarea predării digitale la clasă.

Fiecare workshop în sine reprezintă un exemplu de adaptare a școlii la educația digitală. Dascălii participanți vor descoperi cum pot îmbina cunoștințele de specialitate, abilitățile pedagogice și instrumentele tehnologiei pentru a adapta procesul de învățare la era digitală.

„Pe parcursul Zilei Educației Bihorene ne propunem să explorăm modelul TPACK (Technology, Pedagogy, and Content Knowledge) și să arătăm modul în care integrarea tehnologiei în predare poate fi eficientă atunci când se bazează pe cunoștințe solide de specialitate și abilități pedagogice. Pentru acestea avem sustinerea echipei SEED Educație Digitală pentru România”, au transmis organizatorii evenimentului.

Evenimentul este organizat de Inspectoratul Școlar Județean Bihor, care va gestiona înregistrarea și participarea profesorilor la lecțiile demonstrative.

Certificatele de participare vor fi eliberate de Casa Corpului Didactic a Județului Bihor, iar colegiile gazdă vor asigura sălile dotate cu echipamente și soluții tehnice necesare desfășurării evenimentului. 

Sesiunea de workshopuri organizată cu ocazia Zilei Educației Bihorene are loc în contextul în care 98 de localități din județ au câștigat contracte de 211 milioane de lei pentru dotarea cu laboratoare inteligente a unităților de învățământ secundar superior, a palatelor și a cluburilor copiilor. De asemenea, 14 școli din Bihor au primit aprobare pentru proiecte în valoare de 12 milioane de lei în a doua etapă a Programului Național de Reducere a Abandonului Școlar, după ce în prima etapă – PNRAS 1 – au fost finanțate 66 de școli.

Prin acest eveniment, organizatorii își doresc să „contribuie la îmbunătățirea calității educației în județul Bihor prin adaptarea noastră, a tuturor, la întregul ecosistem de soluții digitale care vor fi instalate în curând în școli. Totodată, ne propunem să promovăm cooperarea și schimbul de bune practici între profesori, învățarea de la egal la egal (Peer2Peer), precum și să devenim un HUB județean de formare în educație digitală“, mai spun organizatorii.

Educația digitală este și ținta unui plan de acțiune derulat la nivel european, între anii 2021 și 2027, prin care este subliniată importanța colaborării între sectoare pentru a adapta educația la era digitală și sunt prezentate oportunități, inclusiv o mai bună calitate și cantitate a predării noțiunilor legate de tehnologiile digitale. În plus, este oferit sprijin pentru digitalizarea metodelor de predare și a tehnicilor pedagogice și furnizarea infrastructurii necesare pentru o învățare la distanță incluzivă și rezilientă.

Participarea profesorilor este gratuită, locurile sunt limitate, iar înscrierea se realizează completând formularul de la Casa Corpului Didactic Bihor pentru fiecare disciplină în parte:

Inspectoratul Școlar Județean Bihor s-a implicat în mai multe proiecte care au ca obiectiv reducerea decalajele de învățare dintre elevii de la oraș și cei de la țară. Un alt proiect anunțat anul acesta constă într-un parteneriat inedit între cele două Colegii Naționale „Mihai Eminescu” și „Emanuil Gojdu”, și opt școli din mediul rural.

Profesorii din cele două colegii din Oradea, folosind infrastructura IT deja existentă în școli, își vor transmite LIVE lecțiile și-i vor avea ca audienți online pe elevii din școlile partenere din mediul rural. Aceștia vor putea interveni cu întrebări sau nelămuriri și vor primi clarificări de la profesorii din Oradea care susțin lecțiile online.


1 comment
  1. >>predarea și învățarea bazate pe proiecte, mixtă, inversată (project based learning, blended learning, flipped learning) bazate pe modul de învățare al adulților și al generațiilor alpha și Z, care integrează soluții și competențe digitale în cadrul acestor metode pentru a crește autonomia cadrelor didactice.

    Multe vorbe care nu includ nimic despre efortul studentului/elevului. Am impresia că toată responsabilitatea pentru învățare e pasată celui care predă, și nu mai e responsabil pentru nimic educabilul. Nu sună bine pentru viitor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

”Părinții și profesorii mei au publicat informații despre mine pe internet fără să mă întrebe”. Fenomenul ”sharenting” și efectele lui pentru copiii de 9-17 ani – STUDIU

Aproape 3 din zece copii declară că părinții au publicat informații despre ei pe internet fără să îi întrebe în prealabil dacă sunt de acord cu acest lucru. 17% declară că profesorii au făcut…
Vezi articolul

INTERVIU Mihai Mitrică, Asociația Editorilor din România: Dacă Guvernul ar avea curajul instituțional să-și asume o privire sinceră față de acest domeniu, ar pune TVA 0% la carte cu drept de deducere, cum se întâmplă în Cehia, Irlanda, Republica Moldova. Ei de ce pot și noi nu putem? Suntem chiar atât de săraci?

Majorarea TVA la 11% pentru cărți va duce la o scădere a vânzărilor și va afecta editurile în două moduri – unele vor dispărea, iar cele care nu se vor…
Vezi articolul

Serie de evenimente susținută de APRIL

VIDEO Programul pentru școli al României trebuie îmbunătățit. Legislația să fie mult simplificată, să poată fi cu mai multă ușurință citită de către toată lumea, spune Ionel Moatăr – ISJ Caraș / Atâta timp cât va exista acest „preț cel mai mic”, s-ar putea să nu avem și calitatea cea mai bună – Cornelia Micicoi, CJ Timiș

Programul „Laptele și cornul”, cunoscut acum sub denumirea de Programul pentru școli al României, implementat încă din 2002, a jucat un rol crucial în alimentația zilnică a elevilor români. După…
Vezi articolul