Liberation: A făcut Franța o experiență ratată de redeschidere a școlilor, așa cum a spus președintele român?

3.913 vizualizări
Foto: presidency.ro
„Pentru a justifica menținerea închiderii școlilor, președintele român a declarat că ‘o școală a fost deschisă experimental’ în Franța și că ‘experiența nu a ieșit prea bine’. Șeful statului a făcut o confuzie”, publicația Liberation, preluată de Rador.

„Întrebare pusă de ExpatConfiné pe 27/04/2020:

Bună ziua,

Am scurtat întrebarea dumneavoastră inițială: „Într-o alocuțiune pe 27 aprilie, președintele României a afirmat că un experiment de redeschidere a școlii a avut loc în Franța în contextul Covid și că ea s-a soldat cu un eșec. Este această afirmație adevărată? Dacă da, unde a avut loc experimentul?”

Luni, 27 aprilie, după cum arată site-ul președinției române, șeful statului, Klaus Iohannis, a arătat că școlile nu se vor redeschide înainte de septembrie. În discursul său, președintele a explicat că a luat această decizie după ce a observat ce a fost făcut în alte țări și a citat efectiv exemplul Franței în acești termeni: “Am vrut să știm și ce se petrece în țările în care școlile au fost deschise cu titlu experimental. Avem un exemplu în Franța, unde o școală a fost deschisă experimental într-o provincie și experiența nu s-a desfășurat foarte bine. După câteva zile, zeci de elevi au fost testați pozitiv și mai multe cadre didactice au ajuns, în câteva zile, la terapie intensivă. Lucrurile nu sunt deloc simple.”

Despre ce vorbește președintele român? CheckNews* nu a găsit nicio mențiune despre o asemenea experiență în presa franceză. Contactat de CheckNews, Ministerul Educației Naționale (din Franţa) dezminte formal: “Nicio școală nu a fost redeschisă cu titlu experimental, singura primire de elevi care există de la începutul închiderii școlilor privește copiii personalului de îngrijire și personalului indispensabil pentru securitatea internă”.

O referire la studiul serologic de la liceul Crépy-en-Valois

Contactat de CheckNews, serviciul de presă al președinției României ne-a răspuns că Klaus Iohannis se referea la “un studiu făcut între 30 martie și 4 aprilie 2020 de Institutul Pasteur, Universitatea din Paris și Agenția franceză pentru sănătate publică pe elevii și cadrele didactice din departamentul Oise, o zonă afectată de cazuri de îmbolnăvire cu Covid-19, ca și de spitalizări cauzate de Covid-19 la elevi și cadre didactice.

Un studiu serologic a fost într-adevăr făcut de Institutul Pasteur la liceul Jean-Monet din Crépy-en-Valois, în Oise. Dar contrar celor înțelese de aici de președintele român în declarația sa din 27 aprilie, această campanie de testare s-a făcut la o lună după închiderea liceului, care și-a închis porțile la începutul lui martie și nu a fost niciodată redeschis, nici cu titlu experimental nici în alt fel.
Contactat de CheckNews, profesorul epidemiolog Arnaud Fontanet, care a condus studiul, explică faptul că acest studiu se referea la epidemia care “a avut loc în februarie” și că anchetă din 30 martie până pe 4 aprilie “a constat în căutarea în prelevările de sânge a anticorpilor care dovedesc o infectare trecută la liceeni, cadre didactice și personalul instituției”. Studiul a arătat că 41% dintre persoanele care au frecventat liceul din Crépy-en-Valois fuseseră infectate. La rudele liceenilor (părinți, frați), rata de atac era de 11%.

*: CheckNews este un nou tip de motor de căutare gestionat de jurnalisti”

Sursa: Liberation / Rador / Traducere: Gabriela Sîrbu
Citește și:

 

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mircea Miclea, despre greva profesorilor: Susțin clar mărirea substanțială a salariilor profesorilor, dar salarizarea să fie diferențiată în funcție de prestația didactică, iar angajarea profesorilor să fie la nivelul școlii / Ipocrizia crasă a președintelui și ministrului Educației o poate vedea acum toată lumea

„Susțin clar mărirea substanțială a salariilor, dar trebuie adăugate încă alte două condiții, dacă vrem să crească calitatea predării în educație”, atrage atenția fostul ministru al Educației Mircea Miclea, într-un…
Vezi articolul

România este țara UE cu cei mai mulți copii cu vârste preșcolare care nu sunt înscriși la grădiniță, de aproape trei ori mai mult decât media europeană – ultimele date Eurostat / Aproape jumătate dintre copiii în risc de sărăcie nu ajung deloc la grădiniță sau merg la program scurt, contrar tendințelor europene

Mai bine de un sfert dintre copiii români cu vârste între 3 și 6 ani nu merg deloc la grădiniță, un „record” la nivel UE, unde de aproape trei ori…
Vezi articolul

O „nouă logică” de educație bazată pe dovezi, „validată științific”, promite iar Ministerul condus de Daniel David, după valul de tăieri pentru care nu a oferit niciun fundament, ba chiar a cenzurat analizele fundamentate pe date

„Utilizarea datelor științifice, precum cele din raportul ESPAD și alte rapoarte relevante, sunt fundamentale pentru elaborarea, monitorizarea și adaptarea de politici publice eficiente și de impact, inclusiv Ghiduri de acțiune, în noua logică…
Vezi articolul