În Iași, Brașov sau Ploiești, școala poate începe cu revenirea parțială la clase, la Constanța, Cluj sau Timișoara se aplică scenariul verde, potrivit datelor oficiale / 43 de localități mici sunt în scenariul roșu

15.049 de vizualizări
Sursa: Pexels.com
Jumătate dintre orașele mari și mijlocii ale României vor începe școala după primul scenariu, cel în care toți elevii sunt așteptați la clasă, iar celelalte urmează să înceapă școala după scenariul al doilea, în care va fi combinată predarea față în față cu cea online pentru mare parte dintre elevi, după cum reiese din documentul cu rata de infectare în localitățile României, publicat luni de Ministerul Sănătății. EduPedu.ro a luat în calcul 50 de municipii și mari orașe, iar dintre acestea 24 au o rată de infectare de peste 1/1000, iar 26 – sub 1/1000. Asemenea Bucureștiului, au rată de infectare mai ridicată municipii precum Alba Iulia, Oradea, Iași, Brașov sau Ploiești, pe când altele, precum Timișoara, Cluj sau Constanța au rata sub pragul de 1.

La nivel național, rata de infectare este:

  • peste 3/1000 de locuitori – în 43 de localități
  • între 1-3/1000 de locuitori – în 410 localități
  • sub 1/1000 de locuitori – în 2728 de localități

Dintre municipii, cea mai mare rată se înregistrează în orașele Bârlad (singurul muncipiu cu o rată de peste 2/1000), Bacău, Brăila, Giurgiu și Roman – toate cu o rată de peste 1,5/1000.

Nu există cazuri de municipii sau orașe mari încadrate cu “roșu”, adică printre localitățile cu rată de peste 3/1000.

Municipii cu rata peste 1/1000 locuitori, unde școala poate începe în sistem mixt:
  • București – 1,12
  • Alba Iulia – 1,11
  • Bacău – 1,99
  • Oradea – 1,13
  • Brașov – 1,19
  • Brăila – 1,67
  • Buzău – 1,09
  • Târgoviște – 1,40
  • Giurgiu – 1,61
  • Miercurea Ciuc – 1,21
  • Iasi – 1,22
  • Ilfov – orașele Otopeni 1,09, Popești Leordeni – 1,46
  • Piatra Neamț – 1,14
  • Roman – 1,60
  • Ploiești – 1,14
  • Tulcea – 1,31
  • Vaslui – 1,26
  • Bârlad – 2,25
  • Râmnicu Vâlcea – 1,20
  • Sighetul Marmației – 1,28
  • Lugoj – 1,49
  • Rădăuți – 1,02
  • Caracal – 1,04
Municipii cu o rată de sub 1/1000 de locuitori, unde școala poate începe fizic în clase:
  • Arad – 0,67
  • Pitești – 0,50
  • Bistrița – 0,58
  • Botoșani – 0,26
  • Reșița – 0,67
  • Hunedoara – 0,34
  • Călărași – 0.32
  • Cluj – 0,65
  • Constanța – 0,71
  • Sfântu Gheorghe – 0,77
  • Craiova – 0.84
  • Galați – 0,84
  • Târgu-Jiu – 0,87
  • Deva – 0,82
  • Slobozia – 0,84
  • Baia Mare – 0,52
  • Drobeta-Turnu Severin – 0,80
  • Târgu Mureș – 0,63
  • Slatina – 0,92
  • Satu Mare – 0,41
  • Zalău – 0,80
  • Sibiu – 0,74
  • Suceava – 0,96
  • Alexandria – 0,89
  • Timișoara – 0,89
  • Focșani – 0,84

Rata incidenței cumulate – numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile, raportat la 1.000 de locuitori – este criteriul epidemiologic pe baza căruia unitățile de învățământ decid scenariul pe care îl urmează pentru redeschiderea școlilor, astfel:

  • rata sub 1/1.000 locuitori – se optează între scenariul 1 și scenariul 2 pentru fiecare unitate de învăţământ în parte.
  • rata între 1-3/1.000 locuitori – se aplică scenariul 2 pentru toate unităţile de învăţământ din localitate.
  • rata peste limita de alertă de 3/1.000 locuitori – autoritățile pot decide suspendarea temporară a activităţilor didactice faţă în faţă și trecerea la predare online.

Cele trei scenarii:

  • Scenariul 1 – Participarea zilnică a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție
  • Scenariul 2 – Participarea zilnică a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție și Revenirea parțială (prin rotație de 1-2 săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție
  • Scenariul 3 – Participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități / lecții online
Citește și: DOCUMENT Scenariile propuse de Ministerul Sănătății sunt numerotate “Scenariul 1”, “Scenariul 2” și “Scenariul 3”. Cum se face alegerea scenariului pentru prima zi de școală
Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cum îți gestionezi emoțiile la examenul de clasa a VIII-a și ce pot face părinții, în ultima săptămână dinaintea Evaluării Naționale. Psihologii Laura Visu-Petra, Andrei Miu și Lavinia Damian: La fel se simt și campionii înainte de o cursă pe care o vor câștiga

Elevii “să se bucure dacă au emoții înainte de examen pentru că acestea, inclusiv cele negative cum e anxietatea, reflectă faptul că creierul și corpul lor sunt pregătite pentru acțiune”.…
Vezi articolul

Mircea Miclea, despre noile reguli de evaluare a școlilor doctorale: Marea greșeală este că s-a mers pe criterii minimale. Uniformizează, nu stimulează deloc competiția. Se evită din nou rankingul, adică să arătăm unde se face doctorat de calitate

Universitățile încep procesul de evaluare a școlilor doctorale, după 10 ani în care nu au fost inspectate și după scandaluri de plagiat care au zguduit din temelii învățământul superior și…
Vezi articolul

Ciprian Fartușnic: Ne mirăm acum că elevii educați în logica „trebuie să-mi spună doamna ce trebuie să fac” nu sunt capabili să ia decizii singuri sau să se organizeze / Competența digitală trebuie urmărită de fiecare disciplină

„Am observat foarte mult în spațiul public, în analiza acestei perioade o linie foarte fina de demarcație sau câteodată indistinct între ce este și ceea ce ar trebui să fie.…
Vezi articolul