DOCUMENT Scenariile propuse de Ministerul Sănătății sunt numerotate “Scenariul 1”, “Scenariul 2” și “Scenariul 3”. Cum se face alegerea scenariului pentru prima zi de școală

16.819 vizualizări
Foto: © Zelfit | Dreamstime.com
Ghidul pentru deschiderea școlii, publicat de Ministerul Sănătății, prevede aplicarea scenariilor anunțate până acum de autorități, dar numerotate, nu denumite pe culori. O altă noutate este că apare și procedura prin care se declanșează scenariul pentru debutul anului școlar precum și responsabilitățile instituțiilor.

Documentul arată că “în funcție de situația epidemiologică generală, de particularitățile regionale și de infrastructura și resursele umane ale fiecărei unități de învățământ în parte, autoritățile implicate în gestionarea prevenirii îmbolnăvirilor vor pune în aplicare următoarele scenarii:

Scenariul 1

Participarea zilnică a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție

Scenariul 2

Participarea zilnică a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție și Revenirea parțială (prin rotație de 1-2 săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție

Scenariul 3

Participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități / lecții online

Scenariile sunt numerotate, fiind doar colorate cu verde, galben și roșu casetele din tabelul în care sunt incluse aceste scenarii, fără să fie și denumite astfel.

Cum se face alegerea scenariului pentru prima zi de școală

Procedura prin care se decide scenariul aplicat pentru 14 septembrie este următoarea, potrivit documentului publicat de Ministerul Sănătății.

“Direcția de Sănătate Publică Județeană / a Municipiului București (DSP) informează până la data de 7 septembrie Inspectoratul Școlar Județean/ al Municipiului București (ISJ / ISMB) Comitetul Județean / al Municipiului București pentru Situații de Urgență (CJSU / CMBSU) cu privire la situația epidemiologică la nivelul fiecărei localități.

ISJ / ISMB propune spre aprobare CJSU / CMBSU scenariul de funcționare pentru fiecare unitate de învățământ, în concordanță cu:

  • situația epidemiologică la data de 7 septembrie
  • infrastructura și resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Comitetul Județean / al Municipiului București pentru situații de urgență (CJSU / CMBSU) va emite, până la data de 10 septembrie, hotărârea privind scenariul de funcționare pentru fiecare unitate de învățământ pentru începutul anului școlar 2020-2021.

Criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile de învățământ vor urma unul dintre cele 3 scenarii este rata incidenței cumulate (numarul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1000 de locuitori)

În fundamentarea hotărârii se va utiliza următorul raționament:

  1. Dacă rata incidenței cumulate este sub 1/1000 locuitori – se va putea opta între scenariul 1 sau scenariul 2 pentru fiecare unitate de învățământ în parte, în funcție de infrastructura și resursele existente la nivelul unității de învățământ.
  2. Dacă rata incidenței cumulate este între 1-3/1000 locuitori – se va aplica scenariul 2 pentru toate unitățile de învățământ din localitate
  3. La o rată a incidenței cumulate peste limita de alertă de 3/1000 locuitori, DSP județene și a municipiului București va prezenta CJSU / CMBSU o analiză a situației epidemiologice din localitate. În funcție de existența transmiterii comunitare în localitate și numărul de focare existente în unitățile de învățământ din localitate, precum și alte criterii de risc, CJSU / CMBSU poate decide, prin emiterea unei hotărâri, închiderea temporară a unităților de învățământ (scenariul 3), cursurile desfășurându-se online. În absența unei astfel de decizii, unitățile de învățământ din localitate vor funcționa în scenariul 2.
  4. În contextul confirmării unuia sau mai multor cazuri de COVID-19 la nivelul unei unități de învățământ se vor aplica Criteriile de suspendare a cursurilor școlare în unitățile de învățământ din prezentul document, clasa sau întreaga școală putând fi închise pentru 14 zile, cursurile desfășurându-se online.

Actualizarea hotărârilor privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se va realiza săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Ce responsabilități au instituțiile
  • Ministerul Educației și Cercetării și Ministerul Sănătății prin departamentele și instituțiile abilitate stabilesc principiile, elaborează ghidurile, planurile și măsurile care vor fi implementate;
  • DSP supraveghează implementarea și aplicarea lor corectă și intervin ori de câte ori există cazuri de infecție în unitatea de învățământ și calculează săptămânal rata incidenței cumulate la 14 zile pentru fiecare localitate în parte și pune rezultatele la dispoziția ISJ/ISMB și CJSU/CMBSU;
  • ISJ / ISMB diseminează normele și supraveghează implementarea și aplicarea lor corectă. Realizează cu fiecare unitate de învățământ în parte analiza infrastructurii, resursei umane și pune rezultatele la dispoziția CJSU / CMBSU și propune scenariul aplicabil pentru fiecare unitate de învățământ;
  • CJSU / CMBSU analizează, la nivelul fiecărei localități, pe baza situației epidemiologice transmise de către DSP, a infrastructurii și resurselor existente la nivelul fiecărei unități de învățământ și aprobă săptămânal sau ori de câte ori este nevoie scenariul în care va funcționa fiecare unitate de învățământ în parte;
  • Autoritățile administrației publice locale vor asigura, in confomitate cu legislația în vigoare resursele umane (personal medico-sanitar pentru unitățile de învățământ care nu au cabinete medicale școlare), conform legii, și resursele materiale și financiare pentru derularea acțiunilor întreprinse de unitățile de învățământ în contextul combaterii răspândirii infecției cu noul coronavirus;
  • Conducerile unităților de învățământ elaborează un plan de măsuri pentru implementarea normelor din prezentul document.

Descarcă de aici documentul integral pus în dezbatere de Ministerul Educației 

Foto: © Zelfit | Dreamstime.com


3 comments
  1. O problema care vad ca nu s-a luat in considerare pe nicaieri este lipsa spatiului din gradinite si scoli primare pentru a incepe scoala fizic cu respectarea normelor…ce se intampla intr-o gradinita, de exemplu, in care in scenariul galben trebuie sa fie prezenti toti copiii fizic, dar are cate 18-20 de copii in grupa, sau mai multi, si clase cu dimensiuni foarte mici…nu are nicio sansa sa respecte normele daca vin toti copiii…

  2. Scenariul 2 e o aiureala. Nici scoala cum trebuie nu faci, nici nu ii feresti pe copii de infectare.
    Mai bine raman la 2 scenarii:
    – unde situatia epidemiologica permite,sa se reia cursurile normal (dar cu masca si dezinfectare)
    – unde situatia epidemiologica nu permite revenirea la scoala, sa se faca cursuri online

  3. Pot fi numerotate si pe sarite si de la coada la cap ca tot proaste sunt. Era de ajuns sa inceapa normal pentru ca nu sunt conditii de alte scenarii SF. Si punctual masuri acolo unde sunt pb.ca in sezonul gripal. Sau . . .sa stam in case pana ne moare si ultimul anticorp si apoi si ultimul neuron. Si asa multi elevi au doar cate unul si acela in moarte clinica de cand cu vloggerii din pandemie si lipsa iesitului printre oameni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Regulile și condițiile din școli în perioada grevei să fie comunicate părinților prin intermediul profesorilor, cere Federația Națională a Părinților

Federația Națională a Părinților atrage atenția Ministerului Educației, Inspectoratelor Școlare și directorilor unităților de învățământ că sunt necesare clarificări referitoare la gestionarea grevei generale în sistemul educațional, potrivit unui comunicat…
Vezi articolul

Fosta președintă a Asociației Elevilor din Constanța, Ariana Dudună, a fost admisă la Universitatea Stanford: În cel mai frumos viitor pe care aș fi putut să-l am, nu aș fi plecat la Stanford, ci la facultate la București / Nu cred în mesianism. De ce să mă întorc să salvez ceva, nu s-a întors Ligia Deca și a schimbat destul?

Ariana Dudună, fosta președintă a Asociației Elevilor din Constanța, anunță că a fost admisă la Universitatea Stanford. „Plănuiesc să studiez economia, dar fiind o universitate din SUA, deci nu pe…
Vezi articolul

Sorin Cîmpeanu vizează modificări în CNATDCU, instituția cheie în gestionarea plagiatelor: Am o problemă cu lipsa de coerență și de responsabilitate în asigurarea suportului pentru deciziile Consiliului

Ministrul educației are în vedere modificări în instituția cheie care soluționează sesizările de plagiat în doctorate. „Am o problemă cu lipsa de coerență și cu lipsa de responsabilitate în asigurarea…
Vezi articolul