Aproape 1500 de elevi ucraineni sunt înscriși ca audienți în grădinițe și școli din România, majoritatea sunt elevi de școală

299 de vizualizări
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
În data de 8 aprilie 2022 erau 1.497 de copii repartizați/înscriși deja ca audienți în școli și grădinițe, din care 527 de prescolari și 970 de elevi, potrivit datelor furnizate de ministerul Educației.
  • Părinții refugiați din Ucraina care vor să-și înscrie copiii la școlile și grădinițele din România trebuie să trimită / depună o cerere, atât în format letric, cât și în format electronic, la inspectoratul școlar județean
  • Copiii neînsoțiți care vin din Ucraina pot fi înscriși la școlile și grădinițele din România ca audienți de către reprezentantul autorității competente/coordonatorul Grupului operativ pentru minorii neînsoțiți

În fiecare zi de vineri, ministerul Educației face publice datele privind numărul de copii refugiați din Ucraina care sunt înscriși sau intenționează să se înscrie la grădiniță sau școală românească.

Astfel, în data de 08.04.2022 erau 1.497 de copii repartizați/înscriși deja ca audienți în școli și grădinițe, din care 527 de preșcolari și 970 de elevi. În total însă sunt 1.769 de cereri depuse pentru înscrierea ca audienți a copiilor ucraineni, din care 570 de preșcolari și 1.199 de elevi, precizează ministerul Educației.

În urmă cu o săptămână, în data de 1 aprilie erau înscriși 1.236 de elevi ucraineni în unitățile de învățământ preuniversitar în calitate de audienți care studiază după curriculum românesc, participând la toate activitățile educative în unitățile de învățământ, precum și în cadrul cercurilor constituite la nivelul palatelor și cluburilor copiilor.

Cel mai mare număr de copii ucraineni au cerut să continue procesul educaţional în şcoli româneşti după curriculum ucrainean, caz în care este extrem de important sprijinul logistic (săli de clasă, materiale didactice, acces internet şi echipamente IT), spune ministrul Soriin Cîmpeanu.

Este şi cazul Colegiului Național „Mihai Viteazul”, unde cei 227 de elevi ucraineni sunt grupați în 8 clase cu predare în limba ucraineană și studiază după curriculumul național din Ucraina, cu profesori ucraineni.

Amintim că, ministerul Educației pune la dispoziție profesorilor ucraineni, manualele de comunicare în limba maternă, clasa I-a, clasa a II-a, clasa a III-a, clasa a IV-a, clasa a V-a și clasa a VI-a.

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com  / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și: DOCUMENT Materiale didactice în limba ucraineană pentru elevi de clasele I-VI, puse la dispoziție de ministerul Educației și alte resurse pentru profesori și cercetători din Ucraina, prin Comisia Europeană 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mihaela Nabăr, director World Vision România: Pandemia pe zona de educație digitală a reprezentat o oportunitate și trebuie să continuăm să construim în zona în care urmărim progresul acestor competențe digitale

“România trebuie să-și învețe lecțiile din perioada pandemiei în ceea ce privește educația digitală fiindcă doar așa am reușit să ardem niște etape și să implementăm forțat alfabetizarea digitală în…
Vezi articolul

Șerban Iosifescu, fost președinte al agenției care acreditează școlile, despre rezultatele de la PISA 2022: Care este impactul miliardelor cheltuite din 2009 încoace pentru combaterea părăsirii timpuri a școlii și îmbunătățirea rezultatelor elevilor?

Fostul președinte al Agenției române de Asigurare a calității în școli – ARACIP, Șerban Iosifescu, semnalează, pe pagina de socializare, referitor la rezultatele de la testarea PISA 2022, că „în…
Vezi articolul

DOCUMENT Elizabeth Fordham, OCDE, despre „reforma învățământului preuniversitar în România”: A existat o creștere a salariilor profesorilor. Dar există o legătură slabă între creșterea salariilor și creșterea performanței. Încurajăm diferențieri

„A existat o creștere a salariilor profesorilor. Dar trebuie atenție și la modul cum se stabilește această creștere. Există o legătură slabă între creșterea salariilor și creșterea performanței profesionale. Încurajăm…
Vezi articolul

Cele mai mari 5 universități din România: Vom promova importanța vaccinării cadrelor didactice, a personalului, a studenților, astfel încât să putem decide revenirea în condiții sigure în amfiteatre, săli de seminar, cămine

Cele cinci mari universități românești care formează Consorțiul Universitaria au anunțat astăzi, într-un comunicat de presă, că „vor promova importanţa vaccinării cadrelor didactice, a studenţilor şi personalului didactic-auxiliar şi nedidactic…
Vezi articolul