Ministerul Educației: 1.236 de elevi ucraineni sunt înscriși în unitățile de învățământ preuniversitar în calitate de audienți si studiază după curriculum românesc / Cei mai mulți elevi ucraineni au solicitat să învețe în şcoli româneşti după curriculum ucrainean

718 vizualizări
Foto: © Oleksandr Grybanov | Dreamstime.com
Vineri, ministrul Educației s-a întâlnit cu comisarul european pentru locuri de muncă și drepturi sociale, Nicolas Schmit la Colegiul Național “Mihai Viteazul” din Capitală, unde învață 227 de elevi refugiați, cu profesori ucraineni, fugiți și ei din calea războiului. Dintre elevii ucraineni care s-au înscris la școli în România, cei mai mulți au ales programa ucraineană.

Potrivit datelor ministerul Educației, aproape jumătate dintre refugiații din Ucraina aflați în România sunt minori (43-44%).

1.236 de elevi ucraineni sunt înscriși deja în unitățile de învățământ preuniversitar în calitate de audienți si studiază după curriculum românesc, participând la toate activitățile educative în unitățile de învățământ, precum și în cadrul cercurilor constituite la nivelul palatelor și cluburilor copiilor.

Cel mai mare număr de copii ucraineni au cerut să continue procesul educaţional în şcoli româneşti după curriculum ucrainean, caz în care este extrem de important sprijinul logistic (săli de clasă, materiale didactice, acces internet şi echipamente IT). Ministerul Educației pune la dispoziție profesorilor ucraineni, manualele de comunicare în limba maternă, clasa I-a, clasa a II-a, clasa a III-a, clasa a IV-a, clasa a V-a și clasa a VI-a.

Este şi cazul Colegiului Național „Mihai Viteazul”, unde cei 227 de elevi ucraineni sunt grupați în 8 clase cu predare în limba ucraineană și studiază după curriculumul național din Ucraina, cu profesori ucraineni.

Toți elevii ucraineni, indiferent ce programă școlară urmează, românească sau ucraineană, și-au manifestat dorinţa de a face cursuri de limba română. Ministerul Educaţiei acordă o atenţie deosebită acestui subiect, subliniază comunicatul de presă.

O importanţă deosebită din acest punct de vedere o are şi implicarea celor 214 profesori din învăţământul preuniversitar românesc, capabili să predea limba ucraineană şi/sau în limba ucraineană, precum şi a cadrelor didactice din învăţământul superior.

Ministrul și comisarul european și-au exprimat convingerea că înscrierea copiilor la școală contribuie la atenuarea stresului psihologic la care aceștia au fost supuși în retragere din calea războiului.

Citește și: DOCUMENT Materiale didactice în limba ucraineană pentru elevi de clasele I-VI, puse la dispoziție de ministerul Educației și alte resurse pentru profesori și cercetători din Ucraina, prin Comisia Europeană 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Comitetul pentru Situații de Urgență aprobă scenariul roșu pentru unele școli la câteva zile distanță după ce acestea au decis deja suspendarea cursurilor fizice. Ordonanța 147 prevede că părinții își pot lua liber plătit doar când Comitetul hotărăște trecerea școlii în online

Comitetul Municipal pentru Situații de Urgență (CMBSU) a anunțat, joi, că elevii și profesorii din 15 școli din București trec la scenariul roșu, deci la predarea online. O parte dintre…
Vezi articolul

Federația asociațiilor de părinți se opune examenelor de admitere la liceu, prevăzute ca opțiune în “România Educată”: vor duce la lipsă de transparență, de echitate și egalitate de şanse și la o ierarhie nefirească între școli, nu oferă garanția integrității

Posibilitatea unor licee de a organiza examene proprii de admitere, separate de examenul de evaluare națională, conform proiectului România Educată, a “stârnit un val de îngrijorare în rândul majorității părinților”,…
Vezi articolul