Liceele care nu au avut niciun absolvent de bacalaureat în prima sesiune pot din nou să înființeze clase de a IX-a, dacă au avut măcar un absolvent de Bac în toamnă

4.720 de vizualizări
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
Liceele sau colegiile care nu au avut niciun absolvent de bacalaureat în prima sesiune a examenului național, cea din iunie-iulie 2020, pot din nou să înființeze clase de a IX-a dacă au avut măcar un absolvent de Bac în toamnă. Asta prevede metodologia pentru fundamentarea cifrei de școlarizare pentru anul școlar viitor, publicată în Monitorul Oficial.

Ordinul de ministru nr. 5.599, publicat în Monitorul Oficial de marți, 29 septembrie, schimbă condițiile în care liceele pot organiza clase de început de ciclu. Anul trecut fusese introdusă în premieră condiția prin care, la fundamentarea cifrei de școlarizare, dacă un liceu sau colegiu nu avea niciun absolvent de bacalaureat în sesiunea din vară nu mai putea înființa clasa a IX-a în anul școlar următor. Astfel, în acest an școlar au fost 43 de licee care nu au putut să facă admitere în clasa a IX-a.

Regula se schimbă, de anul școlar următor liceele fără absolvenți de Bac în sesiunea de vară pot înființa clase dacă au măcar un absolvent de Bac în sesiunea de toamnă.

Prevederea veche: „Propunerile privind cifra de şcolarizare pentru clasa a IX-a cu frecvenţă zi învăţământ liceal, pe nivelul/filiera/profilul/specializarea/calificarea profesională/programul de studii, pentru care s-a obţinut prin ordin de ministru autorizarea de funcţionare provizorie/acreditarea, se vor face numai de către unităţile de învăţământ în care, în sesiunea iunie – iulie 2019 a examenului de bacalaureat, nu s-a înregistrat procent de promovabilitate de 0% sau în care acest examen a fost promovat de cel puţin un absolvent.

Prevederea nouă: „Propunerile privind cifra de școlarizare pentru clasa a IX-a, cu frecvență, zi, învățământ liceal, pe nivelul/filiera/profilul/specializarea/calificarea profesională/ programul de studii, pentru care s-a obținut prin ordin al ministrului autorizarea de funcționare provizorie/acreditarea, se vor face numai de către unitățile de învățământ în care, în sesiunile cumulate din anul 2020 ale examenului de bacalaureat, nu s-a înregistrat procent de promovabilitate de 0% sau în care acest examen a fost promovat de cel puțin un absolvent„.

În anul școlar anterior au avut loc două sesiuni „normale” de bacalaureat și una „specială”, pentru candidații care în prima sesiune au avut febră sau nu au putut participa pentru că erau izolați/carantinați la domiciliu.

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil. 


2 comments
  1. Transformati aceste „Licee” in Scoli profesionale (de meserii). E nevoie de instalatori, zidari, electricieni… Nu de absolventi cu 5 la BAC, eventual capabili doar sa culeaga sparanghelul prin Germania si sa fie apoi trimisi acasă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Discuții despre reintroducerea matematicii în trunchiul comun la liceu, în Franța, după ce a devenit materie opțională la reforma bacalaureatului din 2019. Ministrul francez al Educației: Toți elevii să aibă o mai mare „cultură matematică”

Franța vrea să reintroducă matematica în trunchiul comun la liceu, după ce a devenit materie opțională la reforma bacalaureatului din 2019, scrie Le Monde. Ministrul a declarat că este deschis…
Vezi articolul

Olimpiada Națională de Matematică 2025. Aproape 370 de olimpici județeni și 50 de profesori sunt așteptați la Botoșani pe 1 aprilie / Șeful ISJ, Bogdan Suruciuc: Este vital să susținem tinerii talentați

Aproape 370 de elevi de liceu, olimpici județeni la matematică, încep luni, 1 aprilie, competiția națională găzduită de municipiul Botoșani. Olimpiada Națională de Matematică – ONM, ediția a 75-a, se…
Vezi articolul

Cel puțin o oră de Istorie pe săptămână, la toate profilurile și specializările de liceu, propun profesorii și studenții din Societatea de Științe Istorice, pentru planurile-cadru: Lucrurile s-au agravat, iar cauza este reducerea numărului de ore din 1999 încoace

Număr mai mic de ore de Istorie la liceu în planurile-cadru înseamnă programă scurtată care nu satisface nevoile societății de azi, în care avem un „deficit democratic”, reclamă profesorii, studenții,…
Vezi articolul