Ligia Deca: „Școala Altfel” din anul școlar 2024-2025 va avea ca temă prioritară prevenirea și reducerea faptelor de violență, a consumului de droguri, alcool și tutun și educația rutieră, iar școlile vor desemna un responsabil pentru aceste activități

16.570 de vizualizări
Foto: Octav Ganea/ Inquam Photos
Ministrul Educației, Ligia Deca, a declarat că „Școala Altfel” în anul școlar 2024-2025 „va avea ca temă prioritară prevenirea și reducerea faptelor de violență, a consumului de droguri, alcool și tutun și educația rutieră”, conform planului național de combatere a violenței școlare, la finalul ședinței de guvern din 4 septembrie. 
  • Amintim, Ligia Deca a declarat încă din mai 2024 că își dorește ca „Școala altfel” din anul școlar 2024-2025 să fie axată pe siguranță rutieră.
  • Planul național de combatere a violenței școlare, care va fi aplicat în toate școlile începând de luni, 9 septembrie, include măsuri pentru prevenirea violenței școlare, formarea profesorilor și responsabilitățile școlilor și inspectoratelor și a fost publicat în Monitorul Oficial pe 2 septembrie.

În școli va fi desemnat un responsabil pentru implementarea acestor activități, iar școlile vor planifica activități de prevenire la cel puțin o clasă din fiecare unitate de învățământ preuniversitar”, a adăugat Ligia Deca.

Ligia Deca a precizat că Ministerul Educației, în colaborare cu Ministerul Afacerilor Interne și alte ministere implicate au colaborat pentru realizarea planului național de combatere a violenței școlare, care „stabilește atribuțiile fiecărui actor important, precum și direcții și acțiuni concrete pentru combaterea violenței. Deasemenea, acest plan include și responsabilități și termene clare pentru fiecare dintre cei implicați”. 

„Un exemplu de activitate prevăzut în plan este că în școli se vor derula campanii, programe și acțiuni de prevenire a violenței în mediul școlar preuniversitar, a traficului de persoane, precum și a consumului de droguri și de promovare a unui stil de viață sănătos. 

De asemenea, „Școala Altfel” va avea ca temă prioritară prevenirea și reducerea faptelor de violență, respectiv a consumului de droguri, alcool și tutun, alături de educație rutieră.

În școli va fi desemnat un responsabil pentru implementarea acestor activități de prevenție a consumului de droguri și alte substanțe psihoactive, iar școlile vor planifica activități de prevenire la cel puțin o clasă din fiecare unitate de învățământ preuniversitar”, a susținut Ligia Deca.

Școala altfel și Săptămâna verde, potrivit ordinului nr. 3.694 din 1 februarie 2024

Art. 4. — „(1) Programul național „Școala altfel” și Programul „Săptămâna verde” se desfășoară în perioada 9 septembrie 2024—30 mai 2025, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unității de învățământ. Derularea celor două programe se planifică în intervale de cursuri diferite.

(2) La clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică și din învățământul profesional, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se organizează activități de instruire practică, urmărind și scopul acestor programe.

(3) La clasele din învățământul postliceal, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se organizează activități de instruire practică.”

Citește și:
O parte din profesori vin la cursurile de educație rutieră, pentru a obține dreptul de a preda aceste noțiuni, doar ca să ia o diplomă pentru gradul didactic, spune Titi Aur / Ce tipuri de lecții rutiere sunt în alte țări
OFICIAL Planul național de combatere a violenței școlare, care va fi aplicat în toate școlile începând de luni, include măsuri pentru prevenirea violenței școlare, formarea profesorilor și responsabilitățile școlilor și inspectoratelor
Ministerul Educației: Toți profesorii au obligația legală să facă educație rutieră, nu doar diriginții. Modul în care se va implica fiecare va fi stabilit în consiliul clasei. Cele 3 ghiduri de educație rutieră pentru învățământul primar, gimnazial și liceal


3 comments
  1. pe de o parte, pentru ca suna bine si se asorteaza cu primul colopotel care da sa vina, toti o dau cu lupta pentru combaterea violenței, a consumului de droguri, alcoolului și tutunului in timp ce anul scolar trecut s-a incheiat cu-n ,,program pilot’’ numit pompos ,,Rebreanu Colour Run” ( detalii pe facebook.com/rebreanums ). O profa’ mandra (pride?) nevoie mare c-au ales ,,cei de sus” scoala la care preda ca sa fie ,,pilotata pa proiect’’ explica ca s-a aruncat cu ,,prafuri colorate specifice acestui tip de eveniment”. Pentru cine nu pricepe care-i faza se poate informa din surse demne de incredere cum sta treaba ( pe wikipedia.org/wiki/Holi apoi pe wikipedia.org/wiki/Hinduism_and_LGBT_topics iar pentru concluzii pe shpride.com/2014/09/30/color-pride/?lang=en unde se explica cum deja de prin 2014 prin alte parti ,,evenimentele specifice” s-au unit ( adica ,,Color Pride in Color Run” ) intr-o freeire de ,,culori magice” . Adica, pe de o parte declaratii ,,ca combat una alta’’ iar pe de alta parte ,,piloteaza educatia’’ in directia stabilita.

  2. articolul nu l-am citit, oricum nu conteaza, asa cum au stat acasa copiii anul trecut cel mai probabil vor sta acasa si anul acesta; dar poza… poza e dementiala 🙂

    1. Nu fiți rea, nu e doamna Deca îngerul nostru păzitor? Nu vă simțiți protejată de aura aia din jurul capului dumneaei, din care s-au născut atâtea idei salvatoare?😁

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Transport gratuit pentru elevi

Verificarea vizelor de flotant din Constanța pentru înscrierea la școală are ca obiectiv realizarea unei situații „corecte a elevilor care în fapt nu locuiesc în apropierea școlilor”, spune Primăria. Câteva școli de renume au atras anual un număr mare de elevi care nu locuiesc în proximitate

Verificările polițiștilor de investigații criminale în cazul vizelor de flotant din Constanța emise pentru înscrierea la școală, au ca scop o analiză „corectă a elevilor care în fapt nu locuiesc…
Vezi articolul

Bursele profesionale pentru 132 de elevi de la Liceul Tehnologic din Motru, de acum 4 ani școlari, sunt încă neplătite. Inspectoratul școlar Gorj anunță că a dat de mai multe ori bani școlii, dar directorii refuză să-i acorde pentru că elevii nu ar fi depus cereri în termen

Elevii de la Liceul Tehnologic din Motru, județul Gorj, nu au primit bursele profesionale din anul școlar 2020-2021 nici până în prezent, unii dintre ei deja fiind absolvenți ai liceului.…
Vezi articolul