Ligia Deca vorbește din nou de pilotare după legiferare, în cazul examenului de admitere la liceu: “în 4-5 ani, avem timp să pilotăm” măsurile din noua lege

7.796 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea
Ministra Educației, Ligia Deca, a vorbit din nou, joi, despre posibilitatea “pilotării” măsurilor din noua lege a învățământului preuniversitar după intrarea în vigoare a acestei legi. Întrebată dacă are de gând să renunțe la admiterea separată la liceu și la bacalaureatul cu mai multe probe, având în vedere cererile multiple de reexaminare a legilor din cauza acestor prevederi, Deca a spus că “eu consider că am explicat” motivațiile și că, de acum încolo, urmează o perioadă în care “avem timp să pilotăm”.
  • Ideea pilotării unor măsuri după adoptarea legii a fost exprimată de ministra Educației și în urmă cu aproape 4 luni – detalii mai jos.

În declarațiile făcute joi, ea a spus că, după ce Curtea Constituțională a confirmat că “ambele legi sunt constituționale” și în condițiile în care ea “a explicat” motivele din spatele examenului de admitere la liceu și pentru probele la bacalaureat, legile urmează a fi promulgate, dar aceste prevederi “nu vor intra în vigoare imediat”.

Potrivit demnitarului, măsurile vor fi valabile pentru cei care intră în clasa a 5-a în anul școlar următor și pentru cei care intră în clasa a 9-a începând cu 2024-2025. Până când aceștia vor ajunge la perioada de examene, e timp de pilotare “pentru a ajunge la cele mai bune variante”, a spus ea.

Declarațiile complete:

  • “Rep.: Sunt foarte multe solicitări și de reexaminare a legilor educației. Aveți de gând să renunțați la admiterea separată la liceu sau la bacalaureatul cu mai multe probe. 
  • Ligia Deca: Legea se află după analiza constituțională, care a confirmat faptul că ambele legi sunt constituționale, în proces de promulgare. În acest proces există niște atribuții. Eu consider că am explicat, atât pe parcursul dezbaterilor publice, cât și pe parcursul dezbaterilor parlamentare, care au fost motivațiile care au stat în spatele celor două opțiuni pentru admiterea la liceu și pentru bacalaureat. Ceea ce a mai promis, însă, este că ele nu vor intra în vigoare imediat, ci vor fi valabile pentru cei care intră în clasa a 5-a în anul școlar următor. Da, și pentru cei care intră în clasa a 9-a începând cu anul școlar 2024-2025. Până când ele vor intra în vigoare, adică în 4-5 ani, avem timp să și pilotăm pentru a ajunge la cele mai bune variante.

În urmă cu aproape 4 luni, când legile educației în varianta Deca erau în dezbatere publică, ministra menționa deja ideea de pilotare a unor schimbări doar după ce acele schimbări sunt introduse prin lege: „Vom avea o pilotare a acestui examen de admitere înainte ca el să intre în vigoare pentru toți copiii, dacă vor opta ei sau dacă vor opta liceele pentru a avea acest examen pe profile”. Tot atunci, ea a spus că, după ce va fi pilotată admiterea separată, dacă va fi nevoie vor fi corectate anumite aspecte.

Citește și:
Admiterea separată la liceu va fi pilotată după ce va fi aprobată prin lege, anunță Ligia Deca. Ministrul Educației susține că elevii care doresc să dea examen de admitere s-ar putea pregăti prin programul „Școală după școală”
Examenul de admitere la liceu să fie eliminat din lege, la fel și exmatricularea, iar diversitatea să fie promovată prin reglementări ulterioare – recomandările transmise de Consiliul Elevilor președintelui Iohannis, înainte de promulgarea Legii învățământului preuniversitar
Mai multe asociații ale elevilor îi solicită preşedintelui Iohannis să trimită spre reexaminare noile legi ale educaţiei, „având în vedere dezastrul Legii învăţământului preuniversitar şi discriminarea elevilor prin dubla admitere la liceu“

7 comments
  1. Am tot spus că noua lege a învățământului este o cacealma care nu rezolva nevoile și așteptările dascălilor și îi mai încurcă ai pe elevi și părinți…De ce în noua lege nu s-a corectat eroarea prin care dacă un prof grad 1 cu vechime,are drept la 16 ore pe săptămână și prestează totuși 18 ore pe săptămână, diferența de la 16 la 18 nu îi este remunerată???

  2. Sa ne prezinte si noua ce impact a avut impartirea anului in 5 module, care s-au mai impartit si alea cu zilele libere! Ce impact are saptamina altfel si saptamina verde atit asupra copiilor, parintilor si a profesorilor! Se importa toate modelele din strainatate fara nici un studiu asupra impactului lor! Nu credeam ca va fi numita din nou la minister! Si asteptam scuze pentru tensiunea in care ne-au tinut cu examenele nationale! RUSINE SA VA FIE!

  3. ,,The Benny Hill Show,, – în derulare de mai puțin de 23 de ani și va mai continua cel puțin încă 23 de ani. Avem nevoie de lucruri serioase, de oameni serioși și consacrați, care chiar ne administrează nevoile sociale și educaționale. Nu avem nevoie de indivizi adunate din cele mai întunecate colțuri a societății, care nu au o viziune progresistă asupra societății, sunt slugile unor indivizi lipsite de caracter și de principialitate, care, pentru a-și satisface interesele, adoptă și aplică, după împrejurări, diverse păreri și principii (vezi Romănia educată). Mutați șifonierul in pivniță!

  4. Doamna ministru ar trebui sa masoare intai si apoi sa taie.
    Pilotam (adica facem teste) – dar e vorba despre elevi ! Nu-i transformam in cobai !
    Acesta e doar un exemplu. Alt exemplu:
    Parca era vorba ca se ia decizia sa se continue anul scolar 2023-2024 cu 5 module DUPA ce se va studia impactul. N-am vazut nici un studiu, dar anul viitor vom avea iarasi un minunat an scolar tip sita sau franjuri. (in Franta elevii beneficiaza de 2 saptamani (in 3 vacante), 3 saptamani de vacanta (de Craciun) si pornesc anul scolar in acelasi timp cu RO, si cu doar o saptamana in plus in iunie ! (adica cu 4 saptamani de vacanta in plus, si au vacante REALE in care nu doar rupi ritmul de invatare ci te si relaxezi )
    Chiar nu poate sa o lamureasca nimeni pe doamna aceasta ca distruge an dupa an viitorul elevilor din aceasta tara ?
    La fel cu predecesorul merge inainte fara sa-i pese de nimic, de parca elevii, profesorii, parintii nu-s altceva decat niste obiecte inutile bune de spart si distrus.

  5. Greva am facut dar lucrand in Camin cu program prelungit ,puteam.sa fac ore singura daca nu aveam masa?
    Coborati cu picioarele pe pamant doamna Munistra va rog?
    Depind de colega de ingrijitoare de masa si asa am observat ca e politic de pe 6 m-am intors singura la grupa 7-17 imi platiti.orele suplimentare?
    Stiti sa taiati ?Rusine

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Comisia de Etică a Universității Babeș-Bolyai se va autosesiza și va analiza cazul lui Adrian Ivan, profesor UBB și rector al Academiei SRI, acuzat de autoplagiat – președintele comisiei, Dacian Dragoș

Cazul lui Adrian Ivan, rectorul Academiei SRI și totodată profesor și coordonator de doctorate la Universitatea Babeș-Bolyai (UBB), acuzat de autoplagiat într-o anchetă publicată de ziarul Libertatea, va fi analizat…
Vezi articolul

„Ligia Deca ne-a asigurat ferm că reducerea numărului de ore la disciplinele Filosofie şi Logică în învăţământul preuniversitar nu reprezintă un obiectiv urmărit şi susţinut la nivelul Ministerului Educaţiei”, iar acestea nu vor deveni opționale, transmite Facultatea de Filosofie a Universității București, după o întâlnire cu ministrul / Planurile-cadru prezentate erau făcute de experții CNPEE

Planurile-cadru de liceu din documentul draft, publicate de Edupedu.ro, reprezentau „anumite variante de lucru interne ale experților CNPEE”, le-a spus ministrul Educației, Ligia Deca, reprezentanților Facultății de Filosofie a Universității…
Vezi articolul

Focar de coronavirus într-o școală din București. Mai multe persoane infectate cu SARS-CoV-2, contacți ai unui pacient care are noua tulpină de coronavirus din Marea Britanie, anunță Ministerul Sănătății. Voiculescu: Orice măsuri de relaxare, inclusiv redeschiderea școlilor, pot fi puse în pericol de câteva focare precum cel din școala bucureșteană

Unul dintre pacienții depistați vineri cu noua tulpină SARS-CoV-2, varianta B.1.1.7 cu originea în Marea Britanie este angajatul unei școli din București, precizează Ministerul Sănătății, într-un comunicat. Printre cei testați…
Vezi articolul