LISTA 145 de școli admise pentru finanțare în apelul pentru reducerea abandonului școlar PNRAS, Runda a II-a pentru „Școli mici”

3.108 vizualizări
Ministerul Educației a publicat lista inițială a cererilor de finanțare admise și respinse, din apelul „Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) Runda a II-a – Școli mici”. 145 de școli au fost admise pentru finanțare și 3 școli au fost respinse, înainte de contestații

Conform documentelor de apel, contestațiile vor putea fi depuse în termen de maximum 2 (două) zile de la publicarea rezultatului printr-un mesaj expediat pe adresa de e-mail contestatii.pnras@edu.gov.ro, se precizează pe pagina ministerului.

241 de școli „mici”, cu mai puțin de 50 de elevi de gimnaziu, au putut aplica în PNRAS pentru reducerea abandonului școlar. Apelul a fost pentru o finanțare de 1.500 euro/elev sprijinit.

Cei 50 de milioane de euro pentru apel au fost împărțiți astfel:

  • Pentru 25 de milioane pot aplica școlile eligible. Valoarea alocării prin grant pentru fiecare unitate de învățământ eligibilă se va stabili pe baza costului unitar de 1.500 euro/elev sprijinit. Costul unitar era de 1.800 euro/an/elev sprijinit, în ghidul din dezbaterea publică.
  • 25 de milioane de euro vor fi folosiți pentru achiziții centralizate, realizate de Ministerul Educației prin Unitatea de Management al Proiectelor cu Finanțare Externă (UMPFE).

În cadrul acestei investiții, unitățile de învățământ eligibile vor fi sprijinite astfel:

1. Prin grant alocat direct unității de învățământ pentru o categorie de activități eligibile și necesare a se implementa la nivel de unitate de învățământ, vizând:

● Activități de identificare și monitorizare a elevilor în risc de abandon școlar;

● Activități pedagogice și de sprijin;

● Activități extracurriculare/extrașcolare;

● Activități de informare, consiliere, asistență și educație a părinților/ tutorilor legali;

● Activități de sprijin organizate în parteneriat cu alte autorități și instituții competente sau cu alți actori din comunitatea locală;

●  Subvenții, ajutoare, premii, burse pentru beneficiarii proiectului;

●  Lucrări de amenajare minore, achiziționarea de bunuri (opționale).

2. Prin achiziții centralizate, realizate de Ministerul Educației, prin UMPFE, pentru unitățile de învățământ, cu scopul de a le sprijini din punct de vedere administrativ, urmărindu-se:

● Organizarea unor cursuri de formare la nivel regional/național pe teme relevante pentru prevenirea abandonului școlar pentru beneficiarii de granturi;

● Achiziționarea și distribuirea unor bunuri și servicii de digitalizare, respectiv dotări cu echipamente și materiale didactice pentru școlile beneficiare;

● Mentorat și sprijin pentru personalul didactic – beneficiarii de granturi, conform ministerului.

Lista inițială a cererilor de finanțare admise și respinse, din apelul „Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) Runda a II-a – Școli mici”
Informații de context despre Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar PNRAS

Edupedu.ro a scris că este un dezastru la cheltuirea banilor europeni în școlile din Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar PNRAS, doar 350 de milioane de lei într-un an și jumătate, adică 18% execuție bugetară din totalul sumei disponibile. În cele două mandate ale Ligiei Deca nici măcar nu au fost semnate contractele din PNRAS II.

Amânările de termene și întârzierile în semnarea contractelor pun în pericol PNRAS și Ligia Deca vrea să paseze la primării responsabilitatea depunerii proiectelor pentru școlile eligibile, care nu au aplicat în programul pentru reducerea abandonului școlar, pentru a atinge ținta din PNRR. 

Și apelul pentru școli mici a avut mai multe amânări față de calendarul inițial, în care perioada de semnare a contractelor de finanțare era 27 decembrie 2023 – 10 ianuarie 2024.

Citește și:
LISTĂ 241 de școli „mici”, cu mai puțin de 50 de elevi de gimnaziu, pot aplica în PNRAS pentru reducerea abandonului școlar. Apel deschis până pe 30 noiembrie 2023 pentru 1.500 euro/elev sprijinit

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ionela Neagoe, directorul Colegiului Național „Gheorghe Lazăr”: Nu ne interesează admiterea la liceu ca modalitate de selecție. Vom rămâne la admiterea computerizată

Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” nu va organiza examen separat de admitere la liceu, conform declarației făcute de directoarea liceului, Ionela Neagoe, pentru Tribuna Învățământului. Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” va rămâne…
Vezi articolul

ASE București și Universitatea de Medicină Carol Davila – singurele universități românești în top 1000 al clasamentului global Times Higher Education 2024 / Cele mai multe instituții românești – în coada rankingului ajuns la a 20-a ediție

Academia de Studii Economice și Universitatea de Medicină și Farmacie Carol Davila, ambele din București, sunt singurele instituții românești de învățământ superior care figurează în top 1000 al clasamentului global…
Vezi articolul

Trăim cu generația ‘fulg de nea’, pentru care școala pare un efort inimaginabil – Criticii scrisorii unei mame către ministrul Educației

Scrisoarea prin care o mamă îi transmitea ministrului educației să ”nu-i nenorocească copiii” a generat numeroase comentarii ale cititorilor edupedu.ro. “Trăim cu generația ‘fulg de nea’, pentru care orice responsabilitate…
Vezi articolul

VIDEO Nota 8 ar trebui să fie nota optimă, credem noi, pentru un elev (…) Nu ar trebui să tindă toată lumea spre 10, spune Radu Szekely, consilierul ministrului Educației într-o discuție despre viitoarele standarde de evaluare, pe discipline

Nota 8 ar trebui să fie nota optimă, credem noi, pentru un elev, spune Radu Szekely, consilier în Ministerul Educației. Afirmația a fost făcută la EuropaFM, într-o dezbatere despre noile…
Vezi articolul