Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a publicat pe site-ul Centrului Național de Curriculum și Evaluare (CNCE, fostul CNPEE) componența Grupului de lucru curricular (GLC) pentru disciplina Chimie. Acesta va elabora noile programe școlare pentru liceu, cu aplicare pentru elevii care vor fi clasa a IX-a în anul școlar 2026-2027.
- Publicarea listelor vine la două zile după solicitarea Edupedu.ro adresată ministerului de a face publice comisiile aprobate încă din august.
Vicepreședintele Academiei Române, Marius Andruh, unul din antrenorii lotului de olimpici internaționali la Chimie, coordonează științific grupul de lucru pentru trunchiul comun (TC) la Chimie. Responsabilă din partea Centrului Național de Curriculum și Evaluare (CNCE) este Maria Cristina Constantin. Lista este completată cu încă 23 de profesori din licee și universități.
Mai sunt două subgrupuri de lucru care elaborează programa școlară la Chimie pentru liceu – unul care lucrează la curriculumul de specialitate (CS) pentru specializările matematică-informatică (MI) și științe ale naturii (ȘN) și altul care lucrează la curriculumul de specialitate (CS) pentru filiera tehnologică.
GLC 28 – Fizică (învățământ liceal, toate filierele, TC):
- Constantin Maria Cristina – Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare – Responsabil CNCE
- Andruh Marius – Academia Română – Coordonator Științific
- Argeșanu Carmen – Colegiul Național „Nichita Stănescu”, Ploiești – Membru
- Băruță Rodica – Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan”, Alba-Iulia, Alba – Membru
- Belei Dalila – Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Iași – Membru
- Bogdan Daniela – Colegiul Național „Sfântul Sava”, București – Membru
- Cerăceanu Cornelia – Colegiul Național „Frații Buzești”, Craiova – Membru
- Chiriac Vlad – Universitatea de Vest, Timișoara – Membru
- Gheorghie Carmen Luiza – Liceul Teoretic de Informatică „Alexandru Marghiloman”, Buzău – Membru
- Gheorghe Costel – Colegiul Național „Vlaicu-Vodă”, Curtea de Argeș – Membru
- Guceanu Constantin – Colegiul Național „Mihai Eminescu”, Botoșani – Membru
- Ignat Iuliana – Colegiul Național Pedagogic „D.P. Perpessicius”, Brăila – Membru
- Matache Mihaela – Universitatea din București – Membru
- Micu Gabriela – Colegiul Național Militar „Alexandru Ioan Cuza”, Constanța – Membru
- Mircea Cornelia – Universitatea de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa”, Iași – Membru
- Morcovescu Mihaela Veronica – Colegiul Național „Mihai Viteazul”, Ploiești, Prahova – Membru
- Mureșan Lavinia – Colegiul Național „Gheorghe Șincai”, Cluj-Napoca, Cluj – Membru
- Nedelea Iulia – Colegiul Comercial „Carol I”, Constanța – Membru
- Pitulice Laura Diana – Universitatea de Vest din Timișoara, Timiș – Membru
- Popescu Irina – Colegiul Național „I.L. Caragiale”, Ploiești, Prahova – Membru
- Sava Alexandru – Colegiul Tehnic „Ferdinand I”, Curtea de Argeș – Membru
- Silvestru Cristian Sorin – Universitatea „Babeș-Bolyai”, Cluj-Napoca, Cluj – Membru
- Sorohan Vasile – Colegiul Național „C. Negruzzi”, Iași – Membru
- Trifan Iuliana – Colegiul Național „Vasile Alecsandri”, Galați – Membru
- Ulici Carmen – Liceul Tehnologic „Traian Vuia”, Tăuții Măgherăuș, Maramureș – Membru



Context: Reforma programelor școlare pentru liceu
Pe 3 septembrie 2025, ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a anunțat că lucrările comisiilor de specialitate au început, după constituirea echipelor de lucru. „(…) Sunt 1.500 de specialiști și am încercat să construim echipele cu oameni din mediul preuniversitar, învățământ superior și din cercetare. (…) Sper ca la finalul anului să avem o variantă pe care să o putem prezenta public”, a declarat oficialul la Euronews România, în emisiunea România lui Vitalie.
Publicarea listelor de către MEC vine după ce, pe 26 iunie 2025, au fost publicate în Monitorul Oficial noile planuri-cadru pentru liceu, prima schimbare structurală a curriculumului liceal din ultimii 20 de ani. Acestea stabilesc disciplinele și numărul de ore alocat fiecărei materii. Următorul pas este tocmai elaborarea programelor școlare, ce vor trebui finalizate până în noiembrie 2025, pentru ca la final de an să fie lansată licitația pentru manuale.
De ce este importantă reforma curriculară
Prima generație de elevi care va începe liceul după noile programe este cea care intră la liceu în septembrie 2026, urmând să susțină Bacalaureatul în 2030 după o nouă structură curriculară. Reforma are ca scop sincronizarea curriculumului liceal cu cel gimnazial, reformat în 2016, și reducerea decalajelor semnalate constant de profesori și organizațiile educaționale.
„Pariul meu este reducerea analfabetismului funcțional și creșterea participării la Bacalaureat. Dacă facem această schimbare curriculară și o implementăm din 2026, peste 4-5 ani ar trebui să vedem o modificare semnificativă”, declara ministrul Daniel David în iunie.
- Reforma curriculară a fost ratată pentru elevii care au făcut clasa pregătitoare și au început gimnaziul în 2016 pe un curriculum nou, centrat pe competențe, nu conținuturi, așadar în primele două cicluri de învățământ. Ei ar fi trebuit să continue cu noi planuri-cadru și programe și la liceu, în 2020-2024, dar reforma lor curriculară a fost amânată de miniștri politicieni.
- În schimb, în fiecare toamnă, profesorii de liceu au primit cu câteva zile înainte de începutul cursurilor „repere metodologice”, adică ghiduri în care au sugestii cum să armonizeze la clasă programa școlară din gimnaziu cu cea nereformată din liceu de două decenii.