LISTĂ Comisia de profesori care face programa de Chimie pentru liceu 2026. Vicepreședintele Academiei Române Marius Andruh coordonează științific grupul de lucru

1.949 de vizualizări
Foto: Universitatea din București
Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a publicat pe site-ul Centrului Național de Curriculum și Evaluare (CNCE, fostul CNPEE) componența Grupului de lucru curricular (GLC) pentru disciplina Chimie. Acesta va elabora noile programe școlare pentru liceu, cu aplicare pentru elevii care vor fi clasa a IX-a în anul școlar 2026-2027.
  • Publicarea listelor vine la două zile după solicitarea Edupedu.ro adresată ministerului de a face publice comisiile aprobate încă din august.

Vicepreședintele Academiei Române, Marius Andruh, unul din antrenorii lotului de olimpici internaționali la Chimie, coordonează științific grupul de lucru pentru trunchiul comun (TC) la Chimie. Responsabilă din partea Centrului Național de Curriculum și Evaluare (CNCE) este Maria Cristina Constantin. Lista este completată cu încă 23 de profesori din licee și universități.

Mai sunt două subgrupuri de lucru care elaborează programa școlară la Chimie pentru liceu – unul care lucrează la curriculumul de specialitate (CS) pentru specializările matematică-informatică (MI) și științe ale naturii (ȘN) și altul care lucrează la curriculumul de specialitate (CS) pentru filiera tehnologică.

GLC 28 – Fizică (învățământ liceal, toate filierele, TC):
  1. Constantin Maria Cristina – Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare – Responsabil CNCE
  2. Andruh Marius – Academia Română – Coordonator Științific
  3. Argeșanu Carmen – Colegiul Național „Nichita Stănescu”, Ploiești – Membru
  4. Băruță Rodica – Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan”, Alba-Iulia, Alba – Membru
  5. Belei Dalila – Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Iași – Membru
  6. Bogdan Daniela – Colegiul Național „Sfântul Sava”, București – Membru
  7. Cerăceanu Cornelia – Colegiul Național „Frații Buzești”, Craiova – Membru
  8. Chiriac Vlad – Universitatea de Vest, Timișoara – Membru
  9. Gheorghie Carmen Luiza – Liceul Teoretic de Informatică „Alexandru Marghiloman”, Buzău – Membru
  10. Gheorghe Costel – Colegiul Național „Vlaicu-Vodă”, Curtea de Argeș – Membru
  11. Guceanu Constantin – Colegiul Național „Mihai Eminescu”, Botoșani – Membru
  12. Ignat Iuliana – Colegiul Național Pedagogic „D.P. Perpessicius”, Brăila – Membru
  13. Matache Mihaela – Universitatea din București – Membru
  14. Micu Gabriela – Colegiul Național Militar „Alexandru Ioan Cuza”, Constanța – Membru
  15. Mircea Cornelia – Universitatea de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa”, Iași – Membru
  16. Morcovescu Mihaela Veronica – Colegiul Național „Mihai Viteazul”, Ploiești, Prahova – Membru
  17. Mureșan Lavinia – Colegiul Național „Gheorghe Șincai”, Cluj-Napoca, Cluj – Membru
  18. Nedelea Iulia – Colegiul Comercial „Carol I”, Constanța – Membru
  19. Pitulice Laura Diana – Universitatea de Vest din Timișoara, Timiș – Membru
  20. Popescu Irina – Colegiul Național „I.L. Caragiale”, Ploiești, Prahova – Membru
  21. Sava Alexandru – Colegiul Tehnic „Ferdinand I”, Curtea de Argeș – Membru
  22. Silvestru Cristian Sorin – Universitatea „Babeș-Bolyai”, Cluj-Napoca, Cluj – Membru
  23. Sorohan Vasile – Colegiul Național „C. Negruzzi”, Iași – Membru
  24. Trifan Iuliana – Colegiul Național „Vasile Alecsandri”, Galați – Membru
  25. Ulici Carmen – Liceul Tehnologic „Traian Vuia”, Tăuții Măgherăuș, Maramureș – Membru
Context: Reforma programelor școlare pentru liceu

Pe 3 septembrie 2025, ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a anunțat că lucrările comisiilor de specialitate au început, după constituirea echipelor de lucru. „(…) Sunt 1.500 de specialiști și am încercat să construim echipele cu oameni din mediul preuniversitar, învățământ superior și din cercetare. (…) Sper ca la finalul anului să avem o variantă pe care să o putem prezenta public”, a declarat oficialul la Euronews România, în emisiunea România lui Vitalie.

Publicarea listelor de către MEC vine după ce, pe 26 iunie 2025, au fost publicate în Monitorul Oficial noile planuri-cadru pentru liceu, prima schimbare structurală a curriculumului liceal din ultimii 20 de ani. Acestea stabilesc disciplinele și numărul de ore alocat fiecărei materii. Următorul pas este tocmai elaborarea programelor școlare, ce vor trebui finalizate până în noiembrie 2025, pentru ca la final de an să fie lansată licitația pentru manuale.

De ce este importantă reforma curriculară

Prima generație de elevi care va începe liceul după noile programe este cea care intră la liceu în septembrie 2026, urmând să susțină Bacalaureatul în 2030 după o nouă structură curriculară. Reforma are ca scop sincronizarea curriculumului liceal cu cel gimnazial, reformat în 2016, și reducerea decalajelor semnalate constant de profesori și organizațiile educaționale.

„Pariul meu este reducerea analfabetismului funcțional și creșterea participării la Bacalaureat. Dacă facem această schimbare curriculară și o implementăm din 2026, peste 4-5 ani ar trebui să vedem o modificare semnificativă”, declara ministrul Daniel David în iunie.

  • Reforma curriculară a fost ratată pentru elevii care au făcut clasa pregătitoare și au început gimnaziul în 2016 pe un curriculum nou, centrat pe competențe, nu conținuturi, așadar în primele două cicluri de învățământ. Ei ar fi trebuit să continue cu noi planuri-cadru și programe și la liceu, în 2020-2024, dar reforma lor curriculară a fost amânată de miniștri politicieni.
  • În schimb, în fiecare toamnă, profesorii de liceu au primit cu câteva zile înainte de începutul cursurilor „repere metodologice”, adică ghiduri în care au sugestii cum să armonizeze la clasă programa școlară din gimnaziu cu cea nereformată din liceu de două decenii.
Citește și:
Profesorii care scriu programa școlară de liceu la Fizică 2026 – LISTĂ / Conferențiarul Sebastian Popescu de la UAIC, antrenor al lotului de olimpici, coordonează științific comisia
LISTĂ Profesorii și inspectorii școlari care fac programa de liceu 2026 la Geografie / Petru Urdea de la Academia Română coordonează științific grupul de lucru
LISTĂ Comisia de profesori care face programa școlară la Istorie – liceu, pentru elevii care intră clasa a IX-a în 2026 / Ioan Aurel Pop, președintele Academiei Române, este coordonatorul științific al grupului de lucru
LISTĂ Profesorii care scriu programa școlară de Limba franceză pentru liceu 2026. Inspectoarea generală Delia Manuela Anghel și profesoara Sonia Berbinski de la Universitatea din București coordonează comisia
LISTĂ Profesorii care scriu programa școlară de Limba engleză pentru liceu 2026 / Inspectoarea generală Rodica Cherciu și profesoara Gabriela Slăvuțeanu de la Universitatea din București sunt coordonatoare
LISTĂ Profesorii și inspectorii școlari care fac programa școlară la Matematică pentru liceu 2026 / Șeful CNCE Bogdan Cristescu, Gabriel Vrînceanu și Gabriela Streinu-Cercel conduc grupurile de lucru
LISTĂ Profesorii și inspectorii școlari care fac programa școlară de Limba și literatura română pentru liceu 2026 / Decana Facultății de Litere a UB, Oana Fotache Dubălaru, este coordonator științific


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Numărul de ore de activități didactice va crește în școli, în urma unei analize a Ministerului Educației, potrivit programului de guvernare Ilie Bolojan. Norma didactică „realistă” va fi corelată cu performanța

Creșterea normei didactice în învățământul preuniversitar se află printre „măsurile de eficientizare economico-financiară ce pot fi rediscutate după depășire crizei economico-financiare a țării”, se menționează în programul de guvernare Ilie Bolojan,…
Vezi articolul

G4Media.ro: Cum se vinde presa – știri fără marcaj publicitar despre realizările primarului Robert Negoiță, multe legate de școli sau de premierea unor elevi de top / Ofertele mai multor redacții către primăria Sectorului 3 / Dan Marinescu, redactor-șef Adevărul: ”Ne faultăm între noi!?”

G4Media.ro publică, în exclusivitate, mai multe oferte făcute în luna iulie de către redacții mari către Primăria Sectorului 3, condusă de Robert Negoiță, din care rezultă că unele redacții sunt…
Vezi articolul

Universitatea de Vest din Timișoara se delimitează ferm, explicit și de îndată de astfel de comportamente – reacția UVT după arestarea profesorului Doru Marcel Bălțățeanu, acuzat de coruperea sexuală a unei fete de 13 ani în timpul meditațiilor

Universitatea de Vest din Timișoara se delimitează ferm, explicit și de îndată de astfel de comportamente, susține într-un comunicat instituția de învățământ superior. Aceasta este reacția UVT după arestarea pentru…
Vezi articolul

Consiliul Național al Elevilor trage un „semnal de alarmă” ca primă reacție la prevederile ordonanței „trenuleț” la două săptămâni de la intrarea în vigoare a acesteia: Haideți să ne mobilizăm și să cerem schimbări reale în sistemul educațional

Consiliul Național al Elevilor trage un semnal de alarmă privind efectele ordonanței „trenuleț” asupra elevilor. Reacția vine la 2 săptămâni de când a intrat în vigoare documentul, adoptat la finalul…
Vezi articolul