LISTA Persoanele numite de Ligia Deca în comisiile pentru scrierea sau refacerea planurilor-cadru de la grădiniță, primar, gimnaziu și liceu

4.647 de vizualizări
Ligia Deca / Foto: Ilona Andrei – G4Media
Componența parțială a comisiilor pentru planurile-cadru a fost trimisă de Ministerul Educației într-un răspuns la interpelarea deputatului USR Filip Harnaveanu, secretarul Comisiei de învățământ din Camera Deputaților, potrivit unui comunicat de presă remis de acesta.

UPDATE: Doi profesori arată că Ministerul Educației minte și că nu sunt în comisiile de planuri-cadru decise de Ligia Deca prin ordin de ministru, a căror componență a fost trimisă Parlamentului: „Informația este falsă”

Este vorba despre grupurile de lucru pentru planurile-cadru corespunzătoare învățământului preșcolar, primar, gimnazial, liceal – filiera vocațională (artistic, militar, pedagogic, sportiv, teologic) și pentru învățământul special. Din precizările făcute de deputat, „Ministerul Educației a omis să transmită componența grupurilor de lucru pentru învățământ liceal – filierele teoretice și tehnologice”. Deputatul USR acuză Ministerul Educației de lipsă de transparență: „Componența acestora este ținută în secret de Ministerul Educației, întrucât anexele comunicate mie și care fac parte integrantă din Ordinul nr. 6739/2023 nu sunt aduse la cunoștința publică, iar ordinul nu este nici măcar publicat în Monitorul Oficial al României”, precizează comunicatul.

„Ministerul Educației a emis OME nr. 6072/2023 care aprobă calendarul de punere în aplicare a dispozițiilor Legii învățământului preuniversitar și din a cărui anexă reiese că noile planuri-cadru ar fi trebuit finalizate până la data de 29 februarie 2024. Ulterior, în luna ianuarie, s-a emis OME nr. 3069/2024 care prorogă multe termene-limită dintre cele inițiale, inclusiv termenul pentru adoptarea planurilor-cadru, care a fost (re)stabilit la 31 martie 2024. Deși ne aflăm la aproape trei luni de la acest nou termen, Ministerul Educației nu pare nici măcar să intenționeze să adapteze disciplinele și programele școlare așa cum prevede legea, întrucât, până la acest moment, nu există niciun proiect de planuri-cadru aflat în dezbatere publică, nicio consultare cu partenerii educaționali și nicio masă rotundă cu experții din domeniu care să contureze o reformă educațională în adevăratul sens al cuvântului – cel puțin, nu în mod public”, potrivit comunicatului.

deputatul Filip Harnăveanu și Ligia Deca / Foto: facebook.com

„Nu e de mirare că Ministerul Educației ține la sertar comisiile și grupurile de lucru pentru noile planuri-cadru, având în vedere că de luni de zile se așteaptă niște rezultate palpabile din partea celor care ar trebui să aplice legea – o lege care, cel puțin teoretic, este realizată în acord cu viziunea unei Românii Educate. Vedem legi care nu se aplică fix de cei care le-au scris și care le-au adoptat pe repede-înainte, termene-limită depășite, zero rezultate. Doamna Deca, stați bine pe fotoliul de ministru? Să știți că elevii din România nu resimt niciun efect al „reformei” mult promise, dar în schimb primesc sală de detenție și lectură suplimentară ca pedeapsă!”, a mai spus deputatul Filip Harnăveanu.

Într-o declarație făcută la Prima News, luni pe 10 iunie și difuzată vineri, 14 iunie, Ligia Deca a evitat să spună când vor fi publicate noile planuri-cadru, a mai spus încă o dată că „sunt în grupurile de lucru” și „sunt în proces de finalizare”.

„Noi lucrăm la finalizarea planurilor-cadru. Am avut mai multe variante intermediare și, așa cum am mai declarat, ne-am dorit foarte mult să avem o paritate în ceea ce privește prestigiul diferitelor filiere și specializări. Ne-am dorit să avem un program școlar decent pentru tineri, adică să nu avem un număr exagerat de ore pe zi sau, dacă ne uităm la total, la un volumul de ore pe an. De asemenea, ne-am dorit ca planurile-cadru să lase suficientă flexibilitate elevilor pentru a se îndrepta apoi către carierele pe care și le doresc și în acest sens le vom lansa în dezbatere publică.

Ele sunt în proces de finalizare, sunt în grupurile de lucru, vom primi, știu eu, variantele care au fost rediscutate conform acestor principii, după care fi lansate în dezbatere publică”, a declarat Deca.

Pe 21 mai, secretarul de stat din Ministerul Educației Bogdan Cristescu, care din documentele de mai jos reiese că este chiar președintele comisie de validare, spunea că noile planuri-cadru sunt „la mine în curte”: „Pe mine mă trageți de mânecă că nu am respectat termenul” și că „încercăm să facem o treabă cât mai bună”.

Ce sunt planurile-cadru

Planurile-cadru cuprind disciplinele obligatorii și opționale din fiecare clasă și numărul minim și maxim de ore aferente acestora. 

Planurile-cadru din liceu, valabile în prezent, sunt cele aprobate în 2004 și 2009, în funcție de disciplină. Acestea grupează disciplinele de studiu pe şapte arii curriculare: Limbă şi comunicare, Matematică şi Ştiinţe ale naturii, Om şi societate, Arte, Educaţie fizică, sport şi sănătate, Tehnologii, Orientare şi consiliere.

Pentru învăţământul liceal, filiera teoretică și vocaţională, planurile-cadru cuprind următoarele componente: 

  • trunchi comun, ca ofertă curriculară obligatorie, constituită din aceleaşi discipline, cu aceleaşi alocări orare, pentru toate specializările din cadrul unui profil;
  • curriculum diferenţiat, ca ofertă curriculară obligatorie stabilită la nivel central în funcţie de anul de studii, filieră, profil, specializare;
  • curriculum la decizia şcolii, care cuprinde orele alocate pentru dezvoltarea ofertei curriculare proprii fiecărei unităţi de învăţământ.

Iată componența grupurilor de lucru pentru planurile-cadru, așa cum apare aceasta în Anexele Ordinului ministrului Educației nr 6739/29.11.2023, anexe trimite în Parlament de Ministerul Educației:

Comisia de elaborare/revizuire a planurilor-cadru pentru educaţie timpurie, învăţământul primar, gimnazial şi liceal

Coordonator: Vrînceanu Gabriel-Narcis, Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație

  • Secretariat tehnic: Barbu Georgeta-Mihaela, Strinu Karina-Gabriela; Zăbavă Mihaela – Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație

Grup de lucru pentru educație timpurie:

  1. Coordonator: Iordache Georgeta, Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație
  2. Amza Ioana, Grădinița cu program prelungit nr.3, Drobeta Turnu-Severin, Mehedinți
  3. Anuței Gabriela, Colegiul Național „Mihai Eminescu”, Suceava
  4. Barbu Nicoleta-Livia, Grădinița cu program prelungit „Eden”, Craiova, Dolj
  5. Brănișteanu Rodica, Grădinița „Căsuța cu povești”, Bistrița, Bistrița-Năsăud
  6. Chițu Larisa, Colegiul Național „Preparandia Dimitrie Țichindeal”, Arad
  7. Cîmpean Ioana, Colegiul Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr”, Cluj-Napoca
  8. Crainic Ana-Maria, Grădinița nr.52, București
  9. Crașovan Mariana, Universitatea de Vest, Timișoara
  10. Dona Irina, Ministerul Educației
  11. Farcaș Genoveva, Colegiul Național Pedagogic „Vasile Lupu”, Iași
  12. Florescu Daniela-Mihaela, Inspectoratul Școlar al Județului Brașov
  13. Hosu Fabiola, Coaliția pentru Educație
  14. Lică Carmen, Centrul Step by Step
  15. Meseșan Nicoleta, Colegiul Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr”, Cluj-Napoca
  16. Preda Viorica, Ministerul Educației
  17. Șarlea Iuliana, Colegiul Național „Inochentie Micu Klein”, Blaj, Alba

Grup de lucru pentru învățământul primar:

  1. Coordonator: Droc Gabriela, Ministerul Educației
  2. Bucinschi Mihaela, Școala Gimnazială „Ionel Teodoreanu”, București
  3. Chiriac Alin, ADFABER
  4. Dorobanțu Viforel, Școala Gimnazială nr. 1, Curcani, Călărași
  5. Hosu Fabiola, Coaliția pentru Educație
  6. Ionescu Claudia, Școala Gimnazială nr. 4, Pucioasa, Dâmbovița
  7. Lomaca Constantin, Franconian International School (susține că nu a făcut parte din acest grup, deși apare în anexa OME 6739/2023)
  8. Mihăescu Mirela, Inspectoratul Școlar al Județului Dâmbovița
  9. Moraru Luiza-Nicoleta, Inspectoratul Școlar al Municipiului București
  10. Nedelcu Anca, Universitatea din București
  11. Nicolae Elena, Școala Gimnazială nr. 156, București
  12. Patrichi Emanuela, Școala Gimnazială „Dacia”, Târgu Mureș (susține că nu a făcut parte din acest grup, deși apare în anexa OME 6739/2023)
  13. Pălăduș Ana-Maria, Reper 21
  14. Rogoveanu Elena-Corina, Colegiul Național „Mircea cel Bătrân”, Râmnicu Vâlcea
  15. Simion Dana, Liceul Pedagogic „Nicolae Iorga”, Botoșani
  16. Stancu Ana-Maria, ROBOHUB
  17. Ștețco Mirela, Teach for Romania

Grup de lucru pentru învățământul gimnazial:

  1. Coordonator: Avram Marius, Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație
  2. Cherciu Rodica-Diana, Ministerul Educației
  3. Chiriac Alin, ADFABER
  4. Doicescu Rozalia, Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație
  5. Dorobanțu Viforel, Școala Gimnazială nr. 1, Curcani, Călărași
  6. Gavrișiu Iuliana-Claudia, Colegiul Național de Informatică „Matei Basarab”, Râmnicu-Vâlcea
  7. Ianko Gubani, Ministerul Educației
  8. Iordache Nicoleta-Elena, Colegiul Național “Mihai Viteazul”, Ploiești, Prahova
  9. Lomaca Constantin, Francofonian International School
  10. Mușat Mihaela, Inspectoratul Școlar al Municipiului București
  11. Neagu Gelu, Școala Gimnazială „Ștefan cel Mare”, Alexandria, Teleorman
  12. Popa Laura Mariana, Școala Gimnazială nr. 12 „B.P. Hașdeu”, Constanța, Constanța
  13. Rotaru Ioana-Corina, Colegiul Național „Emil Racoviță”, Iași
  14. Ștefănescu Doina, Școala Națională de Studii Politice și Administrative, București
  15. Zalanițchi Cornelia-Mihaela, Școala Gimnazială „Teodor Bălan”, Gura Humorului, Suceava
  16. Vrînceanu Gabriel-Narcis, Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație

Subgrup de lucru pentru învățământul liceal, filieră vocațională, profil artistic:

  1. Coordonator: Pauliuc Lăcrămioara-Ana, Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație
  2. Babeș Venera, Colegiul Național de Arte „Dinu Lipatti”, București
  3. Cesa-Goje Dacian, Colegiul de Muzică „Sigismund Toduță”, Cluj-Napoca, Cluj
  4. Curte Denisa-Florentina, Liceul de Arte Vizuale „Romulus Ladea”, Cluj-Napoca, Cluj
  5. Doboș Elena, Liceul Vocațional de Arte Plastice „Hans Mattis-Teutsch”, Brașov
  6. Ghițulescu Mariana, Colegiul Național de Arte „Dinu Lipatti”, București
  7. Păvăluc Gal-Eniko, Liceul de Muzică „Tudor Jarda”, Bistrița, Bistrița-Năsăud
  8. Toader Luminița, Liceul de Coregrafie și Artă Dramatică „Octavian Stroia”, Cluj-Napoca, Cluj

Subgrup de lucru pentru învățământul liceal, filieră vocațională, profil militar:

  1. Coordonator: Bădicu Paul, Ministerul Apărării Naționale
  2. Duminică Florin, Ministerul Apărării Naționale
  3. Ilie Adrian, Colegiul Național Militar „Alexandru Ioan Cuza”, Constanța, Constanța
  4. Soare Aurel-Constantin, Colegiul Național Militar „Dimitrie Cantemir”, Breaza, Prahova

Subgrup de lucru pentru învățământul liceal, filieră vocațională, profil pedagogic:

  1. Coordonator: Petrache Anca-Denisa, Ministerul Educației
  2. Anuței Gabriela, Colegiul Național „Mihai Eminescu”, Suceava
  3. Butaru Laura, Colegiul Național Pedagogic „Ștefan Odobleja”, Drobeta-Turnu Severin, Mehedinți
  4. Chițu Larisa, Colegiul Național „Preparandia Dimitrie Țichindeal”, Arad
  5. Cîmpean Ioana, Colegiul Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr”, Cluj-Napoca, Cluj
  6. Crașovan Mariana, Universitatea de Vest, Timișoara, Timiș
  7. Dumitru Adriana, Liceul Pedagogic „Matei Basarab”, Slobozia, Ialomița
  8. Farcaș Genoveva-Aurelia, Colegiul Național Pedagogic „Vasile Lupu”, Iași
  9. Meseșan Nicoleta, Colegiul Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr”, Cluj-Napoca, Cluj
  10. Moșoiu Oana, Universitatea București
  11. Rakosi Reka-Renata, Ministerul Educației
  12. Șarlea Iuliana, Colegiul Național „Inochentie Micu Klein”, Blaj, Alba
  13. Ștefănică Anda-Violeta, Liceul Pedagogic „Ioan Popescu”, Bârlad, Vaslui
  14. Ungureanu Mihaela, Colegiul Național Pedagogic „Vasile Lupu”, Iași
  15. Velea Simona-Luciana, Școala Națională de Studii Politice și Administrative, București

Subgrup de lucru – elaborare planuri-cadru pentru învățământul liceal, filieră vocațională, profil sportiv

  1. Coordonator: Păunescu Alin-Cătălin, Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație
  2. Cighir Cătălin-Sebastian, Liceul cu Program Sportiv „Iolanda Balaș”, Buzău
  3. Csaki Peter, Ministerul Educației
  4. Toma Ion, Liceul cu Program Sportiv „Mircea Eliade”, București

Subgrup de lucru – elaborare planuri-cadru pentru învățământul liceal, filieră vocațională, profil teologic

  1. Coordonator: Timiș Vasile, Ministerul Educației
  2. Accan Mologani, Colegiul Național „Kemal Ataturk”, Medgidia, Constanța (cult musulman)
  3. Benedek Andrasi, Inspectoratul Școlar Județean Brașov (cult unitarian)
  4. Bustya Janos, Liceul Teologic Reformat, Sfântu Gheorghe, Covasna (cult reformat)
  5. Căprar Liviu, Liceul Teologic Baptist „Logos”, București (cult baptist)
  6. Cătană Gheorghe, Liceul Teologic Penticostal „Logos”, Timișoara, Timiș (cult penticostal)
  7. Chirileanu Eugen, Biserica Adventistă de Ziua a Șaptea (cult adventist)
  8. Fodoca Maria, Liceul Greco-Catolic „Timotei Cipariu”, București (cult greco-catolic)
  9. Galy Apollonia, Ministerul Educației
  10. Neculai Livia, Ministerul Educației (cult ortodox de rit vechi)
  11. Gal Laszlo, Arhidieceza Alba Iulia (cult romano-catolic, limba maghiară)
  12. Riba Ion, Colegiul Romano-Catolic „Sfântul Iosif”, București (cult romano-catolic, limba română)
  13. Vidican-Manci Liviu, Colegiul Teologic Ortodox „Mitropolitul Nicolae Colan”, Cluj-Napoca, Cluj (cult ortodox)

Subgrup de lucru – elaborare planuri-cadru pentru învățământul special

  1. Coordonator: Mitran-Duțu Liana-Maria, Ministerul Educației
  2. Constantinescu Ioana, Colegiul Tehnic „Ion Holban”, Iași
  3. Dumitrescu Anca, Autism Voice
  4. Dunca Nicoleta-Maria, Liceul Special pentru Deficienți de Auz, Cluj-Napoca, Cluj
  5. Imbir Irina, Liceul Tehnologic Special nr. 3, București
  6. Maalouf Gabriela, Psiholog independent
  7. Mureșan Ramona-Ionela, Liceul Special pentru Deficienți de Vedere, Cluj-Napoca, Cluj
  8. Ruba Nicoleta, Liceul Tehnologic Special „Regina Elisabeta”, București
  9. Stoica Florica, Școala Profesională Specială „Sf. Maria”, București
  10. Vălean Simona-Angela, Liceul Teoretic „Iris”, Timișoara, Timiș
  11. Vasiliu Coca, Liceul Tehnologic „Vasile Pavelcu”, Iași
  12. Vese Alina, Liceul Tehnologic Special nr.1, Oradea, Bihor
Comisia de validare a planurilor-cadru pentru educație timpurie, învățământul primar, gimnazial și liceal
  1. Președinte: Bogdan Cristescu, Secretar de Stat, Ministerul Educației
  2. Secretar: Adrian-Marius Bărbulescu, Director, Ministerul Educației
  3. Ion Sorin, Secretar de stat, Ministerul Educației
  4. Kallos Zoltan, Secretar de stat, Ministerul Educației
  5. Lixandru Ionel-Florian, Secretar de stat, Ministerul Educației
  6. Anisie Monica-Cristina, Senatul României
  7. Gliga Dumitrița, Camera Deputaților
  8. Anghelina Ionel, Ministerul Apărării Naționale
  9. Marian Șuță, Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație
  10. Irimia Mihaela-Tania, Ministerul Educației
  11. Marin Corina, Ministerul Educației
  12. Glont Adelaida, Ministerul Educației
  13. Dumitru Mircea, Academia Română
  14. Marius Andruh, Academia Română
  15. Nicolae Alexandru, Institutul de Lingvistică al Academiei Române „Iorgu Iordan – Alexandru Rosetti”
  16. Soos Anna, Universitatea „Babeș-Bolyai”, Cluj-Napoca, Cluj
  17. Ceobanu Marius-Ciprian, Universitatea „Al. Ioan Cuza”, Iași
  18. Condrea Elena, Universitatea Ovidius, Constanța, Constanța
  19. Popescu Alexandrina-Mihaela, Universitatea din Craiova, Dolj
  20. Petrescu Ana-Maria Aurelia, Universitatea Valahia, Târgoviște, Dâmbovița
  21. Ilie Marian, Universitatea de Vest, Timișoara, Timiș
  22. Soare Emanuel, Universitatea Politehnica București
  23. Antoniu Lidia, Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”
  24. Cristache Iulian, Federația Națională a Asociațiilor de Părinți EDUPART
  25. Popa-Stavri Cornelia, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ
  26. Croitoru Miruna, Consiliul Național al Elevilor
  27. Costache Luminița, UNICEF România
  28. Necula Ciprian-Cătălin, Fundația Roma Education Fund România
  29. Crisbășanu Simona, Coaliția pentru Educație
  30. Nabăr Mihaela, World Vision
  31. Covei Ioana, Asociația Română de Dezbateri, Oratorie și Retorică ARDOR
  32. Comșa Christian, Asociația Școlilor Particulare ASP
  33. Bogdan Silvia, Școala de Valori
  34. Murariu Cătălina, Fundația Noi Orizonturi
  35. Engel Camelia-Antonia, DWK Fit for Future
  36. Rada Adrian, Consiliul Național al Întreprinderilor Mici și Mijlocii din România
  37. Radu Adriana, Federația Patronală Concordia

Listele pot fi consultate și în documentul publicat de deputatul USR Filip Hârnăveanu:


7 comments
  1. Grupuri de lucru facute din pixul directorilor din minister.
    Cititi APELUL si verificati raspunsul si ordinul de ministru. SGL 4.8, parca erau 4.7?
    Apelul si aplicatia sunt doar praf in ochii presei si aplicantilor.

    1. Tehnologicul este ignorat, ca intotdeauna… Nici cand terminam pe 3 august cei din minister nu stiau ca exista asa ceva… Sau nu le pasa.. Le pasa doar cand nu iau bacul cei care au intrat cu 2…

    1. ❗ Asta ar fi fost partea cea mai importanta ❗
      Pe care cineva a avut grija sa o elimine cand a facut fisierul.
      Se vede foarte clar la numerotarea paginilor.
      Dupa pagina 3 urmeaza pagina 7.
      Felicitari pentru transparenta!
      Iar la inceputul articolului scrie: “Componența parțială a comisiilor …”

  2. Planuri cadru cu ore multe,cu discipline multe,cu programe complicate,sa fie bine de tot profesorilor și foarte greu elevilor.

  3. Specialistii muncesc si politrucii valideaza. Aceleasi catastrofe penelisto-pesediste, gen Lixandru, Ion, mari specialisti in curriculum design. Mai este o tanti pe acolo care s-a ocupat de vanzare instrumente muzicale. Probabil facea si un curriculum in timpul liber. A studiat si stiinte militare, sa fie acolo ca nu se stie cand cumpara armata trompete si tobe.

    Vestita Anisie nu putea lipsi, alta mare specialista in currciculum.

  4. O să iasă niște planuri cadru făcute de profesori pentru profesori! Vor fi moderne precum corpul profesoral din România.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Regatul dac și zeitățile lumii dacice – lecție live de la Sarmizegetusa Regia, joi, 28 octombrie, de la ora 11. Profesorii și copiii pot urmări transmisiunea pe Youtube de acasă

Lecție live de la Sarmizegetusa Regia, capitala regatului dac, despre civilizațiile străvechi și zeitățile lor care personificau soarele, anunță organizatorii proiectului “Educație la Înălțime”. Lecția poate fi urmărită de acasă…
Vezi articolul

O organizație studențească s-a răzgândit în privința susținerii proiectului LSRS-Mara Mareș privind finanțarea studiilor în străinătate: UNSR consideră că se încearcă o glumă la adresa universităților românești

O organizație studențească, Uniunea Națională a Studenților din România (UNSR), s-a răzgândit în privința susținerii proiectului pentru finanțarea studiilor în străinătate ale tinerilor români de către Guvern, proiect propus de…
Vezi articolul

Raluca Turcan solicită respingerea oricărei forme de propagandă electorală în unitățile de învățământ, cu o zi înaintea dezbaterii lui Iohannis de la Școala Națională de Studii Politice și Administrative

Vicepremierul Raluca Turcan, prim-vicepreședinte PNL, solicită inspectorilor școli și directorilor unităților de învățământ respingerea oricărei forme de propagandă electorală în acestea, cu o zi înaintea dezbaterii care va fi organizată…
Vezi articolul

Educația nu se mai face, în țările care au succes, cu durere, spune Monica Mincu, cercetătoare româncă la Universitatea din Torino: Dacă elevii nu învață, vina este a noastră, nu a lor / Cât de curajoasă este România, politic vorbind, să implice experții și profesioniștii și să reformeze sistemul?

Țările care au performanțe deosebite au investit în sistemul școlar și au reușit să-l schimbe în două-trei decenii, a spus într-o scurtă analiză Monica Mincu, cercetătoare în sisteme școlare comparate…
Vezi articolul

Proiect de lege de introducere a programului “Școală după școală” finanțat de stat în județele cu absenteism ridicat la Evaluarea Națională și BAC – inițiat de Raluca Turcan

Programul “Școala după școală” introdus de Ministerul Educației în școlile și județele unde absenteismul la Evaluarea Națională și Bacalaureat depășește 25% din numărul elevilor înscriși la începutul anului școlar în…
Vezi articolul