LISTA Școlile care primesc bani din PNRR pentru reducerea abandonului școlar, anunțate de Ministerul Educației. Acestea au trei ani la dispoziție pentru implementarea proiectelor

64.988 de vizualizări
Peste 1.390 de școli au fost selectate în prima rundă de finanțare pentru granturile din programul de reducere a abandonului școlar, anunță Ministerul Educației. Instituția a publicat lista acestor unități de învățământ joi seara. Este prima finanțare din Planul Național de Redresare și Reziliență.

1.431 au fost declarate eligibile. În urma evaluării de către experți externi a calității planurilor de acțiune propuse de unitățile de învățământ, 1.391 de proiecte au obținut cel puțin 6 puncte din 10, deci îndeplinesc condițiile pentru finanțare conform metodologiei, anunță instituția.

Inițial era prevăzută finanțarea a 750 de unități de învățământ în această primă fază, Ministerul Educației a decis să selecteze și să finanțeze toate proiectele care îndeplinesc condițiile de finanțare conform metodologiei. Astfel, toate cele 1.391 de unități de învățământ  care au obținut minimum 6/10 puncte vor fi invitate să încheie contracte de finanțare în perioada următoare și vor avea la dispoziție trei ani pentru a atinge obiectivele propuse.

Lista poate fi consultată aici:

Fișierul editabil, xls. poate fi descărcat de aici:

Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) este cuprins în cadrul Proiectului Național de Reformă „România Educată” și a fost aprobat de Comisia Europeană pentru finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență  cu o valoare de 543 milioane euro. Mecanismul de Avertizare Timpurie în Educație (MATE), care stă la baza implementării programului, este un instrument dezvoltat și pilotat de Ministerul Educației cu sprijinul Băncii Mondiale și cu finanțare prin Instrumentul de asistență tehnică DG REFORM al Comisiei Europene.

În cadrul PNRAS sunt eligibile toate unitățile de învățământ cu risc ridicat și mediu de abandon școlar. Indicatorii surprind aspecte educaționale esențiale și valorifică o bază de date de 4.627 de școli din învățământul secundar inferior care au statutul de persoană juridică în rețeaua școlară actuală. În urma finalizării primei etape de selecție, situația arată astfel:

  • Cereri de finanțare depuse: 1.474
  • Cereri de finanțare eligibile: 1.431
  • Cereri aprobate spre finanțare: 1.391, dintre care care:
    • 1114 din mediul rural (80%) și 277 din mediul urban (20%).
    • 419 din zone cu marginalizare peste medie și severă și 260 din zone cu marginalizare medie și dezavantajate

Valoarea totală a granturilor finanțate este de peste 191 milioane euro + TVA; valoarea medie/grant este de 138.000 euro + TVA, potrivit Ministerului Educației.

Programul se adresează elevilor aflaţi în risc de abandon, în special elevi aparţinând grupurilor vulnerabile, elevi aparţinând minorităţii rome, elevi din mediul rural și urban mic, elevi cu dizabilităţi sau cerințe educaționale speciale (CES), elevi din comunităţi dezavantajate economic, copii în risc de excluziune socială pe fondul sărăciei, lipsa locuinței, familie monoparentală, familii dezorganizate, elevi expuși altor riscuri sociale. 


3 comments
  1. O scoala care a pierdut finanțarea in prim runda, mai poate depune iar proiectul in 2023???

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

UPDATE Termenul afișat de Ministerul Educației pentru dezbaterea ROFUIP 2024 și Statutului Elevului 2024 expiră pe 26 iunie / Ministra Ligia Deca declara acum 10 zile că vor „sta în dezbatere mai mult decât stau alte documente, alte proiecte de la minister”

Dezbaterea publică pentru proiectele Regulamentului de organizare și funcționare al unităților de învățământ preuniversitar – ROFUIP și Statutului elevilor se va încheia pe 26 iunie, conform termenului afișat pe site-ul…
Vezi articolul

Universitatea din București plănuiește un master de comunicare a științei, anunță prorectorul Sorin Costreie: “Ceea ce ar trebui să fie educația când își dă mâna cu știința și cultura”

Universitatea din București pregătește un master de comunicare a științei, care ar fi o premieră în România și care ar urma să fie dezvoltat cu parteneri internaționali, potrivit prorectorului Universității,…
Vezi articolul
Călin Băluţoiu

Călin Băluţoiu, profesor de istorie: Nu poți să predai Renașterea fără să-i arăți copilului un tablou de Leonardo da Vinci sau o sculptură a lui Michelangelo Buonarroti. Istoria nu se rezumă doar la date. Nu despre asta este vorba

„Nu poți să predai Renașterea fără să-i arăți copilului un tablou de Leonardo da Vinci sau o sculptură a lui Michelangelo Buonarroti”, a declarat Călin Băluțoiu, profesor de Istorie la…
Vezi articolul
Repartizarea copiilor în clasa pregătitoare - costul standard pe elev

Evaluare Națională – clasa a II-a. Durata de rezolvare a testului să fie prelungită, propune Inspectoratul Școlar Sibiu / Pentru elevii de clasa a IV-a, testele să fie date pe platforme pentru reducerea consumului de hârtie

În privința Evaluării Naționale de la clasa a II-a, o propunere a Inspectoratului Școlar Județean Sibiu vizează prelungirea duratei de rezolvare a itemilor, după cum apare în raportul inspectoratului. Este…
Vezi articolul

Critici sindicale pentru tăierea banilor de la plata cu ora. Simion Hăncescu: Premierul și ministrul Educației afirmă că până acum ar fi fost o dublă plată. Nimic mai fals / Marius Nistor: Guvernul face niște calcule matematice care nu au nicio legătură cu ceea ce se va întâmpla în școli

Liderul sindicatului Federației Sindicatelor Libere din Învățământ, Simion Hăncescu a spus în cadrul conferinței de presă de vineri, 4 iulie, că ceea ce declară premierul Bolojan și ministrul Educației Daniel…
Vezi articolul

Directorul Sorin Hagiu: Sub semnătura lui Daniel David s-a luat decizia să avem mai mulți copii la clasă. În rural există copii, în aceeași clasă, de niveluri diferite, iar profesorii ar trebui să lucreze diferențiat cu fiecare dintre ei. Acest lucru este, practic, imposibil de făcut într-o clasă cu 30 de copii

Sorin Hagiu, directorul Școlii Gimnaziale Giarmata din județul Timiș, a vorbit despre efectele creșterii numărului de copii la clasă. „Aceste generații de copii au nevoie să stabilească o relație emoțională…
Vezi articolul