Lista școlilor cu risc seismic, din care elevii vor fi mutați pentru reabilitarea clădirilor, va fi prezentată de ministrul Educației în primul comitet interministerial pentru analiza de risc seismic / Ligia Deca: Clădirile în risc seismic I trebuie să intre de urgență într-un program de reabilitare

4.654 de vizualizări
Foto: gov.ro
Prima ședință a comitetului interministerial pentru analiza de risc seismic are loc marți de la ora 11, iar ministrul Educației Ligia Deca a anunțat de luni că va prezenta aici lista actualizată a clădirilor școlare încadrate în risc seismic. Pentru cele cu risc seismic I va fi luată rapid decizia de reabilitare seismică, a mai transmis luni ministra.

Premierul Ciucă a anunțat săptămâna trecută că 118 clădiri de școli sunt în clădiri cu risc seismic I.

Lista cu școlile a fost subiectul unei situații inedite. Atât Guvernul cât și Ministerul Dezvoltării anunțau cu certitudine că această listă este la Ministerul Educației, iar ministerul dădea comunicat de presă că nu este la el lista și că o va solicita la Ministerul Dezvoltării. Într-un final ministra Ligia Deca a anunțat că a găsit lista, dar că nu o face publică pentru că are nevoie de o actualizare. Între timp a dat ultimatum școlilor să completeze datele în SIIIR cu riscul seismic. Ieri a amânat din nou termenul de prezentare publică a listei, susținând că marți va fi făcut acest lucru.

Ligia Deca a mai spus luni că elevii urmează să fie relocați acolo unde sunt clădiri cu risc seismic ridicat.

„Clădirile cu destinație școlară, cele în care își desfășoară școlile activitatea, sunt în proprietatea sau în administrarea administrațiilor publice locale. Ceea ce Ministerul Educației deține este informația pe care directorii o introduc în sistemul informatic integrat și anume, dacă acea clădire a fost expertizată din punct de vedere seismic, dacă ea se încadrează în risc seismic 1, 2, 3, 4 și așa mai departe. Ultima astfel de la ultima astfel de raportare a fost făcută în septembrie anul trecut, în contextul Grupului Interinstituțional coordonat de către domnul vicepremier Kelemen Hunor. De acolo vine acea cifră de 118 clădiri cu destinație școlară în situația de risc seismic unu. De atunci, din septembrie, au existat evoluții, pe care noi le clarificăm cu directorii de școli, cu inspectorii, cu autoritățile publice locale, care au avut termen până astăzi (n.red. luni) să completeze în SIIIR care este situația actualizată, pentru că unele clădiri au intrat în reabilitare, altele nu mai au destinație școlară, au fost mutați copiii în alte clădiri”, a declarat Ligia Deca.

Reporter: Care ar fi pașii mai departe, pentru că până la urmă sunt foarte multe școli într-o astfel de situație? După ce avem situația cu școlile, ce ar urma să se întâmple?

Ligia Deca: „Cele care se află în risc seismic I trebuie să intre de urgență într-un program de reabilitare, așa cum a anunțat domnul prim-ministru, cu tot ceea ce presupune asta, inclusiv relocarea elevilor. Celelalte clădiri trebuie eșalonate în programele care vor urma de acum încolo pe ceea ce înseamnă consolidarea clădirilor, care este în responsabilitatea autorităților publice locale.

Reporter: Avem posibilitatea să ducem la capăt acest pas de relocare? Pentru că au fost și situații particulare, de exemplu Colegiul Șincai, din anul 2021, dacă nu mă înșel, atunci au tot fost proteste ale părinților, de exemplu, care nu știau unde vor fi relocați copiii. Dacă vom avea atât de multe școli, cum vom reuși să facem acest lucru?

Ligia Deca: În funcție de situația pe care o vom avea, vom lucra împreună cu autoritățile publice locale pentru a reloca acolo unde nu se mai poate desfășura activitatea, în acele corpuri de clădire. Cred că este esențial ca toți copiii și toate cadrele didactice să fie în siguranță.”

Prima reuniune a Comitetului interministerial pentru analiza de risc seismic a fost anunțată de Guvernul României. Reamintim că în acest comitet, înființat prin decizie a premierului Ciucă, sunt reprezentanți ai mai multor ministere, iar principalele atribuții sunt: „analizarea situației școlilor și a altor instituții ale căror clădiri sunt evaluate cu risc seismic”, „analizarea posibilității de simplificare a cadrului legal aplicabil obținerii avizelor și autorizațiilor de reabilitare a clădirilor evaluate cu risc seismic, respectiv identificarea unei proceduri
simplificate și rapide”, realizarea unei baze de date cu clădiri care sunt evaluate cu risc seismic, analizarea prioritizării măsurilor de reabilitare și consolidare a clădirilor atât din punctul de vedere al construcțiilor, cât și din punctul de vedere al amenajărilor interioare ale acestora”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Religia, impusă ca disciplină opțională la Bacalaureat pentru elevii de la profilul uman, la proba specifică a profilului sau specializării, prin două amendamente adoptate de Comisia de învățământ în proiectul legii educației

Religia a fost introdusă ca disciplină opțională la Bacalaureat, la proba E, proba specifică profilului, potrivit unor amendamente la proiectul legii educației adoptate de Comisia pentru învățământ miercuri la prânz.…
Vezi articolul

Lista posturilor pentru profesori 2024-2025, actualizată luni seară pentru fiecare județ. Marți și miercuri, 20-21 august, sunt ședințele pentru suplinitori, cu note peste 7 la Titularizare și fără post – calendar

Lista posturilor vacante/rezervate pentru profesori au fost reactualizate luni după ora 22:00, de către Ministerul Educației. De acum trei săptămâni, candidații de la concursul național de Titularizare 2024 au intrat…
Vezi articolul

Directoarea Andreia Bodea: Viitorii profesori pot să facă oricât de multe masterate, dacă sunt făcute de mântuială și sunt făcute numai ca profesorii universitari să aibă studenți / Ar trebui să existe măcar un an o formă de pregătire, în care tinerii să fie un fel de profesori asistenți, înainte de a ocupa un post prin concurs, spune directoarea Violeta Bontilă

Masteratele didactice sunt inutile în formarea viitorilor profesori atât timp cât „sunt făcute de mântuială și sunt făcute numai ca profesorii universitari să aibă studenți”, a declarat Andreia Bodea, directoarea…
Vezi articolul

OFICIAL Restaurație la BAC, în an electoral: Ministerul Educației desființează corectarea încrucișată între județe a lucrărilor de la Bacalaureat, introdusă pentru reducerea fraudelor, și elimină obligativitatea ca profesorii corectori să fi fost formați

Regulile oficiale stabilite pentru Bacalaureatul din vara anului 2020 și publicate în Monitorul Oficial sunt marcate de 2 schimbări majore, esențiale pentru corectitudinea notelor obținute în final de elevi: Ministerul…
Vezi articolul

Reacție dură a expertului Șerban Iosifescu, la cenzura aplicată de ministrul Educației: Actuala situație, în care ministrul vrea de la cercetare numai confirmarea deciziilor, demonstrează că politicienii nu dau doi bani pe cercetare. Burta din care iau deciziile este cea mai tare!

Reacție dură a cercetătorului în științele educației și expertului educațional Șerban Iosifescu în cazul de cenzură aplicată de ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, unui răspuns de presă pentru Edupedu.ro…
Vezi articolul