Ecaterina Andronescu: Simularea va fi organizată și pentru clasa a VII-a. Înscrierea în clasa pregătitoare începe pe 4 martie 2019. Viitorul an școlar debutează pe 9 septembrie

7.896 de vizualizări
Ecaterina Andronescu / Foto: gov.ro
Simularea se desfășoară anul acesta și la clasa a VII-a, a anunțat oficial ministrul Ecaterina Andronescu. “Am introdus această simulare la clasa a VII-a să vedem dacă există șansa de a progresa, pentru că apare un decalaj care începe de la clasa a II-a și devine irecuperabil”, a declarat Andronescu, în cadrul unei conferințe de presă. Întrebată dacă vor da și teste grilă la această simulare, ministrul a răspuns: “Este treaba Centrului Național de Evaluare și Examinare și eu sper să facă ceea ce trebuie în așa fel încât să avem prin evaluare o măsură a însușirii cunoașterii până la momentul în care se face evaluarea”.

Ecaterina Andronescu, ministrul Educaţiei, a susţinut marți, 19 februarie, începând cu ora 10:00, o conferință de presă.

LIVE TEXT Cele mai importante declarații făcute de Ecaterina Andronescu:
  • Structura anului școlar 2019-2020: Vacanța de iarnă va fi între 21 decembrie și 12 ianuarie 2020. Este o vacanță de 3 săptămâni, care cuprinde toate sărbătorile de iarnă, după care începe semestrul II care se desfășoară între 13 ianuarie și 3 aprilie, până în vacanța de Paști. Urmează vacanța de primăvară care se încheie pe 22 aprilie, iar cursurile continuă până la 12 iunie 2020.
  • Pentru clasele de final de ciclu de învățământ liceal, anul școlar va avea 33 de săptămâni și cursurile se încheie pe 29 mai
  • Pentru clasa a VIII-a, anul școlar se încheie pe 5 iunie.
  • Programăm o simulare atât pentru Evaluarea Națională, cât și pentru Bacalaureat.
  • Pentru Evaluarea Națională, simularea se desfășoară în perioada 11 – 13 martie și adaugăm suplimentar și Evaluarea pentru clasa a VII-a, pentru că eu cred că o evaluare constantă și o învățare continuă ne poate aduce la obținerea de rezultate mai bune.
  • De asemenea, în perioada 18 martie – 21 martie avem programată simularea de BAC, la care pot participa elevii claselor de sfârșit de ciclu liceal și elevii claselor a XI-a.
  • Ne interesează și ce se întâmplă cu intrarea în ciclul primar. Metodologia de înscriere în școala pregătitoare e pregătită și presupune înscrierea copiilor care împlinesc 6 ani până la 31 august, dar după o evaluare de specialitate și a copiilor care împlinesc 6 ani până pe 3 decembrie. Comisiile de evaluare sunt organizate în unitățile școlare și în CJRAE
  • Ne interesează ce se întâmplă cu intrarea în ciclul primar. Metodologia de înscriere în clasa pregătitoare e pregătită și presupune înscvrierea copiilor care împlinesc 6 ani până la 31 august, dar după o evaluare de specialitate și a copiilor care împlinesc 6 ani până pe 3 decembrie, la solicitarea părinților.
  • Comisiile de evaluare sunt organizate în unitățile școlare și în CJRAE și CMBRAE
  • Pe 4 martie până pe 22 martie este prima etapă de înscriere la clasa pregătitoare
  • Avem un proiect care se numește CRED, prin care pregătim 55.000 de profesori din 215.000 cât are tot sistemul și ei vor deveni formatori pentru ceilalți. În programul de formare va exista și acest punct: să îi formeze pe profesori să lucreze cu tablele inteligente
  • Fac apel la toți decanii să verifice direct trecerea notelor din catalog în registrul matricol.

  • În perioada 2001-2003, când eram aici la Minister, cred că am fost primul dintre miniștrii care a integrat copiii cu dificultăți de învățare în școlile de masă, Aproape 30.000 de copii am integrat, prin intermediul unei comisii care funcționează și acum, care decide unde e cel mai potrivit pentru copil să meargă.

  • În acest moment, copiii cu CES sunt câte unul în clasă. Nu avem suficienți profesori pregătiți, astfel încât fiecăruia să îi oferim profesori de sprijin. De aceea ziceam ca dacă într-o clasă există 2-3 copii cu dificultăți, să le oferim profesor de sprijin. Nu segregare, nu separare, nu am spus niciodată acest lucru. În programul CRED avem și o componentă pentru formarea profesorilor.

  • Încercăm să găsim o soluție – cu privire la profesorii logopezi și psihologi școlari, pentru a primi sporul de 10%. Deocamdată legea 153 vorbește clar despre faptul că profesorii de predare primesc acest spor. Cei care lucrează fie în școlile speciale, fie în CMBRAE-CJRAE beneficiază de un spor de 15% pentru dificultatea desfășurării activității lor. Dacă vom reuși să găsim o formulă legislativă, nu avem nimic împotrivă să încercăm să facem și acest lucru. Deocamdată nu avem bază legală să le dăm acest spor.

  • Le-aș spune părinților că orice părinte își dorește ca de copilul lui să se ocupe un profesor pregătit. Dar să se ocupe. Pentru că dacă ai 36 de copii e una, dacă ai 25 e alta. De aceea aș pleda pentru săli reduse
  • Profesorul Salman Kahn de la Harvard a făcut o platformă și în câțiva ani a adunat 18 milioane de cursanți. Nu putem să eliminăm această resursă formidabilă care este internetul. Problema noastră este să îi selectăm informația care îi este utilă.

 

Știre în curs de actualizare

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

4 comentarii
  1. “[…] și a copiilor care împlinesc 6 ani până pe 3 decembrie, la solicitarea părinților.” – ati vrut sa scrieti 30 sau 31 decembrie, nu 3 decembrie, asa e ?

  2. Cu doua saptamani inainte de simularea la clasa a VII a vine aceasta doamna sa ne spuna ca o evaluare permanenta ar imbunatati rezultatele, de parca nu sunt evaluati destul. Evaluari peste evaluari, fara a se gandi nimeni care este adevarata cauza a rezultatelor scazute. Sa intelegem ca elevii vor fi supraevaluati, anual daca s-ar putea. Dar pe profesori cine ii evalueaza?Oare doar elevii sunt singurii vinovati de rezultate scazute?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like