Locuri speciale la licee pentru elevii cu cerințe educative speciale, cerute de Federația pentru Persoanele cu Autism. Organizația anunță că va da în judecată Ministerul Educației

3.158 de vizualizări
“Elevii cu cerințe educative speciale au nevoie de subiecte adaptate și de locuri speciale la licee, așa cum au alți elevi din alte categorii defavorizate. Și când au talente speciale și, mai ales, când nu au”, spune Ana Dragu, vicepreședinta Federației pentru Drepturi și Resurse pentru Persoanele cu Tulburări în Spectrul Autist. Mama unui copil cu autism care a dat zilele acestea examenele de Evaluare națională și mai departe vizează admiterea la un liceu de arte, pe specializarea muzică, Ana Dragu anunță că va da în judecată Ministerul Educației.

„Înveți 8 ani după programă adaptată, dar apoi examenele nu sunt adaptate”, spune Ana Dragu, pentru Edupedu.ro. Aceasta a anunțat că va face plângere la Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) și apoi are în vedere un proces împotriva Ministerului Educației, pentru că nu se alocă locuri speciale la licee, pentru copiii cu dizabilități.

“Nu știu câți oameni pot înțelege prin ce trecem în aceste zile ale examenelor de capacitate și ce înseamnă pentru un copil diagnosticat cu autism să primească la evaluări aceleași subiecte naționale, neadaptate din punct de vedere al conținutului, ca elevii tipici. Cu siguranță nu Ministerul Educației Naționale, nu reprezentanții noștri în Parlamentul Romaniei – Camera Deputaților, nu artizanii distrugerii sistematice a sistemului de învățământ românesc”, a scris Dragu, pe pagina sa de Facebook.

Vicepreședinta Federației pentru Persoanele cu Tulburări din Spectrul Autist (FEDRA) a susținut că “elevii cu cerințe educative speciale au nevoie de subiecte adaptate și locuri speciale la licee, așa cum au alți elevi din alte categorii defavorizate. Și când au talente speciale și, mai ales, când nu au”.

Federația a cerut constant Ministerului Educației să organizeze simulare și examene naționale care să fie adaptate pentru copiii cu autism. În februarie, înainte de simulări, organizația a cerut locuri speciale la licee și școli de meserii pe modelul locurilor rezervate pentru romi, creșterea numărului de profesori de sprijin, logopezi, consilieri.

Stimularea financiară a profesorilor care integrează în școlile de masă copii cu dizabilități este o altă solicitare a FEDRA. “Munca specifică cu un elev cu cerințe educative speciale este una dificilă, mai ales când acesta este integrat în învățământul de masă. (…) În plus, acestuia i se cere să adapteze programa școlară și nu are instrumente de lucru specifice (manuale, auxiliare, etc). Cadrele didactice aflate în această situație sunt autodidacte, nebeneficiind de training gratuit, formal”, spune Federația, care precizează că “dat fiind că incluziunea școlară a copiilor cu cerințe educative speciale se află încă la nivel de pionierat în România, considerăm că acele cadre didactice implicate, active și care sprijină copiii cu cerințe educative speciale merită încurajate, inclusiv financiar”.

Citește și:

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Părinții să nu trimită la scoală copilul atunci când are simptome de viroză respiratorie și dureri în gât, iar profesorii să stea și ei acasă dacă au semne de gripă – recomandările Ministerului Sănătății pentru începutul cursurilor

Ministerul Sănătății oferă aceleași recomandări la început de an școlar pe care le transmite dintotdeauna. Oficialii au luat recomandările din anii trecuți și le-au mai publicat încă o dată, potrivit…
Vezi articolul

DOCUMENT Cercetătorii Facultății de Geografie din cadrul Universității București au lucrat la elaborarea strategiei de adaptare la schimbări climatice pentru municipiul Câmpulung

Strategia de adaptare la schimbări climatice pentru municipiul Câmpulung (ADAPT Câmpulung) a fost elaborată cu ajutorul cercetătorilor de la Universitatea București, Facultatea de Geografie, în baza unor studii făcute de…
Vezi articolul
Consiliul Rectorilor

Pressone.ro: Modificări pregătite pentru analiza plagiatelor ar putea da un rol decisiv softurilor și ar elimina sesizările multiple. Ioan Aurel Pop, șeful CNATDCU, admite că „e posibil” ca problemele să fie cauzate „de nume, de personalități” și invocă o posibilă demisie

Reanalizarea tezelor de doctorat care au fost soluționate de către CNATDCU ar urma să devină imposibilă, printr-una dintre modificările la Metodologia de soluționare a sesizărilor de plagiat în tezele de…
Vezi articolul