Locurile de la masteratul didactic au fost ocupate integral. Ce specializări oferă cele opt universități din program

2.030 de vizualizări
Masteratul la distanță
Foto: Pexels.com
Toate locurile de la masteratele didactice, forma de învățământ cu frecvență, organizate în program-pilot de opt universități românești, au fost ocupate, a anunțat Ministerul Educației într-un comunicat de presă.

Cele opt instituții de învățământ superior care organizează programe de master didactic, pe locuri subvenționate de la bugetul de stat, în anul universitar 2020-2021, precum și domeniile aferente sunt:

  • Universitatea Politehnică din București – specializări: Inginerie mecanică, Inginerie și management;
  • Universitatea din București – specializări: Chimie, Biologie, Geografie, Limba și literatura română, Limba și literatura germană;
  • Academia de Studii Economice din București – specializări: Economie;
  • Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – specializări:  Educație fizică și sport, Teologie Ortodoxă, Biologie și Geografie;
  • Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – specializări: în limba română – Informatică, Chimie și Istorie, în limba maghiară – Matematică, Informatică, Chimie și Istorie;
  • Universitatea „Ovidius” din Constanța – specializări: Științe inginerești aplicate, Administrarea afacerilor, Psihologie și Biologie;
  • Universitatea din Craiova – specializări: Informatică, Calculatoare și tehnologia informației, Chimie și Biologie;
  • Universitatea de Vest din Timișoara – specializări: Fizică, Educație fizică și sport, Chimie, Biologie și Geografie.

Reamintim că masterul didactic este un program de formare inițială pentru cariera didactică, prevăzut încă de la adoptarea Legii nr. 1/2011 (Legea educației naționale), dar care a fost implementat pentru prima dată de Monica-Cristina Anisie, ministrul educației și cercetării, prin ordinul de înființare și organizare semnat în luna iunie a acestui an.

Programul are o durată de doi ani și se adresează absolvenților cu diplomă de licență sau echivalentă, interesați să dezvolte o carieră didactică. Aceștia s-au putut înscrie la un program de master didactic din același domeniu fundamental, corespunzător specializării dobândite prin studiile de licență.

În baza ordinului menționat anterior, trei instituții de învățământ – Universitatea Politehnică București (specializări: Inginerie mecanică și Inginerie și management), Academia de Studii Economice din București (specializări: Administrarea afacerilor, Economie, Contabilitate, Informatică economică)  și Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca (specializări: Matematică și Informatică – în limba maghiară și Informatică și Chimie – în limba română) – au oferit candidaților și posibilitatea de a opta pentru obținerea dublei specializări, aleasă tot din domeniul fundamental aferent domeniului înscris pe diploma de licență sau echivalentă a acestora.

În condițiile dublei specializări, absolventul va prezenta o singură lucrare de disertație care vizează, la nivelul ipotezei formulate, ambele specializări. Absolventul primește o singură diplomă, care atestă competențele didactice și pentru cea de-a doua specializare și care îi conferă dreptul de a preda respectivele discipline de studiu.

Conform legii, universitățile pot organiza aceste programe de studii universitare de master didactic prin parteneriate între departamentele/facultățile de profil și structurile instituționale (departamente/facultăți) cu profil psihopedagogic.

Sursă foto: Pexels.com


2 comments
  1. Unele specializări nu apar deloc…Probabil d-na anisie(A, desigur, dar nu aici…) n-a făcut materiile la școală, deci, nu există noțiunea de „profesor” de așa ceva….Bine, și limba română a făcut-o când a putut, e evident din felul în care se exprimă, e chiar de mirare că există varianta masteratului didactic la filologie cu un ministru ca această distinsă profesoară de română și dirigintă pe deasupra!
    Ei, dar nu-i nimic, în curând va fi senator, lăsând probabil locul cuiva cel puțin la fel de inteligent…

  2. Articolul este partial adevarat. S-au ocupat toate locurile alocate, dar nu toate specializarile deschise initial au primit finantare. Sunt cateva specializari care nu s-au deschis din lipsa studentilor interesati. Eu tot nu am inteles la ce este util un asemenea masterat, cat timp salariile din invatamant sunt la un nivel foarte coborat. Daca ne dorim o tara ca „afara”, sa crestem alocarea bugetara ca „in afara”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorul Mircea Miclea: Este greșită ideea că vacanța de vară a profesorilor este adesea echivalată cu o perioadă de odihnă completă. Sunt multe activități pe care le fac profesorii între 1 iulie și 1 septembrie, când se încheie vacanța lor / Sper ca profesorii să aibă măcar trei săptămâni complet libere în care să se refacă

Profesorul Mircea Miclea a spus că „este greșită ideea că vacanța de vară a profesorilor este adesea echivalată cu o perioadă de odihnă completă”. Într-un interviu acordat publicației Adevărul, în…
Vezi articolul

Ministrul Educației din Italia: Acolo unde se țin cursuri cu toți elevii vaccinați, va fi posibil să vă scoateți măștile în clasă și să vă arătați zâmbetul / Autoritățile de la Roma discută eliminarea măștii în toate școlile cu 100% vaccinați

Autoritățile italiene au anunțat joi că se discută posibilitatea ca în școlile în care există un grad de vaccinare de 100%, purtarea măștii nu va mai fi obligatorie, anunță Corriere della…
Vezi articolul
Daniel Funeriu, Vasile Dincu, Mihaela Nabar si Dacian Dolean la Conferinta Reforma digitala a educatiei, marti 8 iunie

Dezbaterea online Reforma digitală a Educației

Daniel Funeriu, Vasile Dîncu, Mihaela Nabăr și Dacian Dolean discută marți, 8 iunie, de la 16:50, despre reforma digitală în educație, îngrijorări sociologice, digitalizarea școlii de la sat și exemple de bune-practici din SUA

Ce rezultate ar fi întors școala românească, dacă reforma digitală începea în 2011? Care sunt paradoxurile digitalizării forțate a educației și îngrijorările din perspectiva sociologului? Cum arată un conținut educațional…
Vezi articolul

UPDATE Noul Minister al Educației și Cercetării are cu 95 de posturi mai multe față de câte aveau Educația și Cercetarea la un loc în fostul guvern, potrivit unui proiect de HG. Explicația ministerului

Hotărârea de guvern pentru organizarea noului Minister al Educației și Cercetării, pusă în dezbatere joi seară, arată o creștere a numărului total de posturi față de precedentele ministere separate în…
Vezi articolul