Ludovic Orban, despre deschiderea școlilor: Obligatoriu trebuie să asigurăm măști pentru toți copiii și pentru toate cadrele didactice

9.520 de vizualizări
SURSA: gov.ro
„Obligatoriu trebuie să asigurăm măști pentru toți copiii și pentru toate cadrele didactice”, a anunțat în această dimineață premierul Ludovic Orban. Șeful executivului a evitat un răspuns clar la întrebarea dacă școlile se deschid după data de 15 mai.

„Legat de deschidere, dacă și când se va lua această decizie, să se analizeze care sunt nevoile, pentru că obligatoriu trebuie să asigurăm măști pentru toți copiii și pentru toate cadrele didactice. Sunt măsuri care trebuie pregătite și în funcție de decizie vor fi luate”, a declarat Orban.

Q: Veți deschide școlile după data de 15 mai?

Ludovic Orban: Această decizie o vom lua împreună cu Ministerul Educației, cu echipa de la Ministerul Sănătății și cu capacitatea efectivă de reduce la maxim orice risc de îmbolnăvire a copiilor mici.

Q: Ce planuri aveți în legătură cu începerea școlilor?

Ludovic Orban: Legat de deschidere, dacă și când se va lua această decizie, să se analizeze care sunt nevoile, pentru că obligatoriu trebuie să asigurăm măști pentru toți copiii și pentru toate cadrele didactice. Sunt măsuri care trebuie pregătite și în funcție de decizie vor fi luate.

Citește și:

 

 


2 comments
  1. Pai, daca toti vor avea masti pe figura, ce rost mai are sa se adune cu totii in scoala? Tocmai in asta rezida importanta contactului uman: in gesturi, mimica, transmiterea cuvantului vorbit! Cu masti care obtureaza fluxul normal al vorbirii scoala se va transforma doar intr-un laborator in care vor creste si se vor diversifica microbi, bacterii si virusuri!Nemaivorbind de „distractia” pornita printre copii, de maini puse frecvent pe fata pentru ajustarea mastilor si stergerea mucilor de sub ea, de admonsetarile tot mai nervoase ale profesorilor la adrsesa copiilor!

    1. Atomsfera de solemnitate academica emanata de scoala trebuie sa fie mai mult decat „mimica”. Nu vorbim de bipezi mici de gradinita sau chiar 1-4: o sa revin.
      Gesturile nu se vor atenua ca pot sa gesticulez si avand masca. Expresivitatea ochilor ramane si cu masca. Inflexiunile vocii raman si cu masca.
      Micile distrorsiuni spectrale sunt compensate in scurt timp (iti caut articolul, dar nu stiu sa iti zic referinta pe loc). Ideea este ca recunoasterea amprentei vocale functioneaza cu masca asa ca nu ai de ce sa iti faci griji. Lucrez in laborator cu masca mai serioasa decat glumele pe care vreti voi sa le purtati si suntem 6 persoane si comunicam foarte bine. Daca vrei ceva serios iti iei un PAPR cu intercom si esti la propriu „in bula ta”.
      Deci lasa balta elucrubratiile histrionice si intelege ca e „razboi” si da vor fi victime si vor fi raniti si vor fi tramutizati… inclusiv elevi si profesori… „suck it” si mergi mai departe… unii vor scapa altii nu… evolutionism live si avem ocazia sa observam direct fenomenul… cum sa ratezi asa ceva?!?
      Cand intelegi un pic unde bat, revii si continuam discutia.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Plățile salariale sunt permise pentru profesorii și cadrele didactice auxiliare care operează mecanismul MATE în PNRAS, conform unei instrucțiuni a ministerului / Cataloagele electronice și platformele de management școlar pot fi achiziționate în aceste proiecte

Profesorii sau cadrele didactice auxiliare care au calificarea să aplice mecanismul MATE vor putea fi plătiți în proiectele PNRAS de către școli, potrivit unei instrucțiuni emise marți de Ministerul Educației,…
Vezi articolul

Oana Fotache Dubălaru, profesor coordonator pentru programa de Limba și literatura română: Accesul la cunoaștere trebuie să fie însoțit de instrumente de analiză și de interpretare, astfel încât să formăm nu doar scriitori și filologi, ci cetățeni curioși, interesați, informați, care să aibă acces și la o altă lume decât viața de zi cu zi, cu toate problemele ei

Accesul la cunoaștere trebuie să vină la pachet cu „instrumente de analiză și de interpretare”, astfel încât școala să formeze „nu doar scriitori, filologi, oameni de cultură, dar cetățeni curioși,…
Vezi articolul