Premierul Ludovic Orban susține că “nu există un model european” de gestionare a școlilor și a educației, în pandemia COVID-19. Întrebat de ce România închide școlile și grădinițele atunci când se atinge incidența de 3 la mie, în contextul în care Anglia, Portugalia, Franța, Germania, Belgia au anunțat săptămâna trecută restricții dure, dar au menținut învățământul deschis, Orban a răspuns că “dacă o țară ia o măsură, asta nu înseamnă că țara respectivă impune un model european”.
“La nivelul Comisiei Europene nu este o strategie care să fie unitară. Dacă ar fi existat o astfel de strategie“, cu siguranță am fi urmat-o, a declarat Orban. “Nu există un model european. Dacă o țară ia o măsură, asta nu înseamnă că țara respectivă impune un model european“, a răspuns premierul, întrebat de ce România închide școlile, când modelul celorlalte state europene este de a le menține deschise.
Ludovic Orban a precizat că “fiecare țară a avut situații specifice care nu pot fi comparate între ele. În ce ne privește pe noi, încă de la începerea școlii am adoptat acest sistem pentru că am încercat să găsim un echilibru” între nevoia de a asigura dreptul la educație și nevoia de a asigura sănătatea. “De aceea se trece pe online când se depășește indicele de 3 la mie“, a continuat șeful Executivului.
Premierul a declarat că “sistemul funcționează de la 14 septembrie” și a anunțat că “facem evaluări permanente”. Orban a lăsat de înțeles că sunt posibile modificări ale algoritmului de închidere a școlilor și grădinițelor, dacă va exista la un moment dat o astfel de cerință din zona “evaluării specialiștilor”, pentru că “nu am adoptat această strategie numai cum ni s-a părut nouă, ci pe baza punctului de vedere al specialiștilor am stabilit acest mod de funcționare a școlii în România“.