Inspectoratul școlar București, despre situația școlilor: Așteptăm incidența de luni pentru a decide ce vom propune în Comitetul de Urgență

4.665 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
„Așteptăm incidența de luni pentru a decide ce vom propune în Comitetul de Urgență, deci în funcție de ce ne va transmite oficial Direcția de Sănătate Publică se va hotărî și în ce scenariu vor continua școlile”, a declarat pentru Edupedu.ro Marina Ștefania Manea, inspector școlar general-adjunct.

Amintim că marți se împlinesc 2 săptămâni de când toate școlile și grădinițele din București au fost închise, ca urmare a depășirii indicelui 3 în Capitală.

Traian Berbeceanu, noul prefect al Bucureștiului, a declarat pentru G4Media.ro că “intenționăm ca ședința CMSU [Comitetului Municipal pentru Situații de Urgență] să fie luni”.

Nicușor Dan, primarul Capitalei, a anunțat joi că susține ca școlile să rămână închise până când rata de infectare scade sub 3 la mia de locuitori. “Este o măsură pe care eu o susțin cu toată inima. Până când nu vom scădea acel indice sub 3, cum au stabilit specialiștii, eu susțin ca școlile să rămână închise”, a declarat Nicușor Dan, citat de Digi24.

În București, joi, 29 octombrie, au fost confirmate 17% din noile infectări, fiind depășit pentru prima dată pragul de 1000 de cazuri zilnice. Cele mai multe cazuri noi au fost depistate în București – 1129, potrivit Buletinului de presă. Incidența înregistrată la 14 zile a fost de 3,69 în Capitală, joi.

Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

5 comentarii
  1. Treaba e cam așa de aici înainte:cum va ocupați de copil asa o sa il aveti doar ca acum e vizibil.Nu mai puteti sa il lapadati în curtea școlii și apoi sa dati vina pe învățătoare pentru tot ce nu a fost învățat acasă. Înțelegeți?

  2. Sper ca o sa fie lua în considerare în mod special nevoile copiilor preșcolari pentru care învățarea online nu este o opțiune viabilă adecvată dezvoltării. Sunt un cetatean american care lucreaza de peste 15 ani în România în mediul ONG pentru protecția copilului și educația timpurie. Sunt extrem de îngrijorată de impactul pe care îl are încercarea de a expune copiii foarte mici la programele de copilărie timpurie online.

    Mai ales pentru primii ani, menținerea în siguranță prin inchiderea programelor structurate poate genera efecte mult mai dăunătoare pe termen lung decât intenționează să se prevină pe termen scurt.

    Îmi dau seama că autoritatiile sunt sub o mare presiune pentru a lua cele mai bune decizii posibile care să țină seama de impactul asupra sănătății publice și impactul economic. Sper ca va fi luat în considerare, de asemenea, impactul asupra primilor ani prețiosi al unei întregi generații de copii.

    Trebuie să protejăm copiii mici, nu doar sănătatea lor fizică – ci și nevoile lor socio-emoționale de dezvoltare în acești ani de neînlocuit din viața lor, păstrând accesul la toate grădinițele prin deschiderea lor.

    https://www.neoumanism.org/de-ce-ar-trebui-prioritizat-accesul-la-educatia-timpurie-in-perioada-pandemiei/

    1. Eu chiar nu reusesc sa înțeleg. Faceti referire la școală ca si când ar fi casa lui si casa și părinții doar o stație de autobuz.Nu au școală, nu au.Viata nu est formată doar din școală altfel acea familie are o mare problemă. Chiar nu se mai ocupă nimeni de propriul copil?Nu va bucurați de el petrecînd timpul si organizând timpul ca o familie?Disfuncționalitățile de aici vin:de acasă .
      Mai nou școală e cam ce este azilul pentru bătrâni. Trist.

  3. Sincer mi se pare ca inchiderea scolilor face mai mult rau decat bine. Pe langa faptul ca copiii nu au parte de educatia si socializarea mult necesare la varsta lor (pt o dezvoltare emotionala, sociala si intelectuala corecta), daca ei nu merg la scoala, intrebarea este unde o sa stea? Pai o stea prin parcuri, o sa umble pe afara cu prietenii, o sa fie plimbati pe la bunici, after-school-uri sau cine stie prin ce alte combinatii – pe scurt, ca si riscuri de transmitere, o sa faca alte activitati mult mai periculoase. Cine isi imagineaza ca un copil care nu merge la scoala o sa stea doar acasa/in casa, nu stie ce vorbeste.
    Mai bine sa mearga la scoala unde mediul este cat de cat reglementat si controlat , decat sa fie lasati sa zburde cine stie pe unde.

    1. In Bucuresti este o problema cu transportul in comun. Daca scolile sunt deschise metroul, autobuzul sau tramvaiul devine sursa de infectare.

      Nu toti isi permit sa vina cu masina personala iar multi sunt adusi de bunici care sunt cei mai expusi.

      Plus ca rata reala in Bucuresti este mult peste 4 daca tinem cont si ca au umflat populatia atunci ar fi 5. Aceeasi populatie cu care au trecut in scenariu galben scolile si au inchis restaurantele.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Amnistierea plagiatorilor – Reacție dură a studenților: Facem apel la responsabilitate către Ministerul Educației. Să nu disimuleze lupta împotriva imposturii

Amnistierea plagiatorilor vechi, propusă chiar de forul care analizează acuzațiile de plagiat în doctorate, generează reacția dură a studenților. “Facem apel la responsabilitate către Ministerul Educației Naționale, solicitându-le continuarea luptei…
Vezi articolul

Streinu-Cercel, despre evoluția „dromader” a epidemiei: Acum noi vedem capul, în lunile iulie – august va fi acalmie, după care din septembrie – octombrie încolo va apărea cocoaşa cămilei

Directorul Institutului Naţional de Boli Infecţioase “prof. Matei Balş”, Adrian Streinu-Cercel, a estimat joi seara că, în contextul pandemiei de COVID-19, românii vor putea ieşi la muncă fără restricţii spre…
Vezi articolul

Cine face subiectele de examen pentru Evaluarea Naţională, Bacalaureat, Titularizare şi evaluează manualele şcolare: Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare din parcarea şi subordinea Ministerului Educaţiei

Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) a fost înfiinţat în 1998 într-un proiect al Băncii Mondiale privind profesionalizarea evaluărilor în România. Potrivit analizei făcute în 2017 de către Organizaţia pentru…
Vezi articolul