Monica Anisie: Nu există o legătură între deschiderea școlilor și creșterea numărului de infectări. Ministerul Sănătății a propus închiderea școlilor când rata infectării ajunge la 3 la mia de locuitori

5.090 de vizualizări
Foto: gov.ro
Nu există o legătură între deschiderea școlilor și creșterea numărului de infectări, a declarat Monica Anisie la B1 TV. “Nu școala este cea care influențează în vreun fel creșterea numărului de îmbolnăviri. Nu în spațiul școlii se îmbolnăvesc copiii, ci pericolul e dincolo de poarta școlii”, a accentuat ministrul Educației, întrebat pe marginea analizei realizate de Edupedu.ro cu datele Ministerului Sănătății.

Întrebată de ce s-au mai închis atunci școlile, Monica Anisie a răspuns: “Este o măsură pe care Ministerul Sănătății a prevăzut-o și de aceea s-a emis și ordinul comun al Ministerului Educației și Ministerului Sănătății. Vorbim despre ideea de a proteja pe copii și, la momentul la care am semnat acel ordin, Ministerul Sănătății a venit cu această propunere ca în momentul în care rata infectării ajunge la 3 la mia de locuitori să trecem în scenariul roșu, adica să desfășurăm cursurile online”.

Amintim că și ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, a confirmat tot la B1 TV analiza Edupedu.ro și a declarat că elementul “școală” nu este cel care face infectarea.

Cu toate că doi miniștri ai Guvernului Orban anunță oficial că nu școala crește numărul de infectări, astăzi, 28 octombrie 2020, aproape 3.400 de școli și grădinițe sunt închise și funcționează în scenariul roșu, în contextul pandemiei COVID-19.

Monica Anisie, cele mai importante declarații la B1 TV:
  • CEMU (Consiliul de Etică și Management Universitar) a dispus să se verifice de plagiate toate tezele de doctorat ale cadrelor didactice de la Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” din București care au realizat aceste doctorate după Legea educației din 2011. Sunt în jur de 700
  • Tezele de doctorat – la acest moment sunt publicate 7.928 de teze din cele peste 8.000, pe o platforma pe care MEC o are în parteneriat cu UEFISCDI
  • Am realizat metodologia pentru acreditarea școlilor doctorale, sperăm să facem acest lucru cât mai rapid și cred în continuare că este bine să oferim studiilor universitare, nu numai de doctorat, ci și de licență sau de master, o posibilitate de a fi credibile
  • Și în sistemul universitar din România sunt profesori foarte buni și e păcat să planeze asupra universităților din România astfel de teme
  • Întrebare pornind de la analiza Edupedu.ro care arată, pe datele Ministerului Sănătății, că școala nu a influențat rata de infectare cu Sars-CoV-2 în rândul populației de 0-19 ani. De ce s-au mai închis școlile? Monica Anisie: Este o măsură pe care Ministerul Sănătății a prevăzut-o și de aceea s-a emis și ordinul comun al Ministerului Educației și Ministerului Sănătății. Vorbim despre ideea de a proteja pe copii și, la momentul la care am semnat acel ordin, Ministerul Sănătății a venit cu această propunere ca în momentul în care rata infectării ajunge la 3 la mia de locuitori să trecem în scenariul roșu, adica să desfășurăm cursurile online
  • Astăzi avem 3.393 de unități de învățământ în scenariul roșu, peste 9.000 în scenariul verde și 4.500 de unități în scenariul galben – cel hibrid
  • Nu există o legătură între deschiderea școlilor și creșterea numărului de infectări. În spațiul școlii nu există pericolul infectării. S-au luat toate măsurile de siguranță, sunt dezinfectanți, se poartă mască.
  • Nu școala este cea care influențează în vreun fel creșterea numărului de îmbolnăviri. Nu în spațiul școlii se îmbolnăvesc copiii, ci pericolul e dincolo de poarta școlii
  • De aceea am făcut apel la populație să respecte regulile de prevenție și de combatere a bolilor
  • Există acest scenariu roșu pentru 14 zile, deci nu s-au închis definitiv. În aceste 14 zile există o reevaluare din partea Direcțiilor de Sănătate Publică (DSP) împreună cu Inspectoratele Școlare, se reanalizează în cadrul Comitetului Județean pentru Situații de Urgență și de la caz la caz se va lua o decizie
  • În Guvern a fost realizată o OUG prin care părinții pot primi 75% din salariu și angajatorul ar trebui să înțeleagă că trăim cu toții o situație dificilă. Vorbim de această situație în care o școală intră în scenariul roșu. În acel moment, numai unul dintre părinți poate să solicite să stea acasă cu copilul
Citește și:
ANALIZĂ Școala nu a influențat rata de infectare cu Sars-CoV-2 în rândul populației de 0-19 ani
VIDEO Ministrul Sănătății: Elementul “școală” nu este cel care face infectarea. A însemnat 6-6,5% din tot ce înseamnă grupa de vârstă 0-19 ani

4 comments
  1. Rupți de mizera realitate. Ăștia habar nu au ce se întâmplă în realitate. Câți copii bolnavi sunt în școli și câți vin răciți trimiși de părinți, vezi nu care cumva sa piardă lecțiile. De testat nu ii testează nimeni, așa că Dumnezeu cu mila. Mizerie la propriu și la figurat peste tot.

  2. E complet ilogica aceasta afirmatie, ca nu este nicio legatura. Orice contact intre oameni este un vector de infectie. Cat contribuie, este discutabil, dar clar contribuie.

    Si nu este neaparat nevoie sa se vada in statistici ca un varf in randul celor cu varsta sub 20 de ani, pentru ca elevii locuiesc cu parintii sau bunicii si ii infecteaza cu ce au luat de la scoala, proportia in totalul populatiei ramanand aceeasi.

    In plus, avand in vedere ca cei sub 20 ani sunt in general asimptomatici, in general sunt testati doar ca contacte ale adultilor, e oarecum normal ca proportia in randul lor sa fie similara cu cea in randul adultilor.

    As aprecia daca Edupedu nu ar mai publica analize superficiale cu afirmatii puternice de genul “Școala nu a influențat rata de infectare” in titlu, cand informatia din analiza nu demonstreaza deloc afirmatia cu un asemenea nivel de certitudine.

    Si, cand publicati informatii despre studii pe aceasta tema, ideal ar fi sa aiba link-uri direct catre studiile respective, nu cu link-uri catre articole pe aceasta tema din Financial Times, care este pe bani, si nu-l putem citi.

    Intre timp am cautat singur studii pe medrxiv, acesta fiind unul recent:

    https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.10.24.20218321v1

    “School reopened in August-September 2020 and their effect on COVID-19 infections is unclear.” – vedeti cum oamenii de stiinta se abtin sa faca afirmatii puternice ca voi?

    Dar, continuand din acelasi studiu:

    “We found that counties teaching physically had 1.2-fold incidence increase in elementary schools and 1.3-fold increase in high schools, while counties teaching remotely had no increase. Conclusions: Our results suggest that counties teaching physically could consider teaching remotely, especially in high school, until it is safe to teach physically.”

    “Our analysis shows that physical reopening was followed by increased COVID-19 incidence at school ages, especially at 14-17 years (high school)”

    Deci va rog sa incetati acest jihad cu deschiderea scolilor. Situatia este grava, si pana nu aducem incidenta sub control nu ne permitem sa riscam sa lasam un vector potential important necontrolat.

    Dupa ce ajungem la un numar rezonabil infectari zilnice, sunt de acord ca scolile sa fie primele deschise, in special clasele 1-4, macar ca experiment. Dar acum este momentul sa fie luate masuri mai dure in Romania, nu este momentul relaxarii.

  3. Ce pot sa spun, ce buna e coruptia in Romania. Cica nu se infecteaza in scoli oamenii? si eu cum am prieteni si profesori care au ajuns in spitale sa fie intubat cu oxygen. Si eu am avut covid tot din liceu luat si fix cand am inceput carantina acasa s-a inchis liceul. Faza e ca astia nu fac teste, 8 cazuri “confirmate”, am intrat in contact cu profesorul respectiv si nu ne-a fost facut niciun test. Asa e in Romania, coruptia la putere, si in lege cum scrie din 2011 ca trebuie sa avem platforma online pentru invatamant? Aia nu conteaza, lasa ca folosim adservio care da crash odata pe ora si zoom la care se inchide ora devreme.

  4. Nu.Scoala este un loc magic unde chiar daca nu asiguri distanta minimă și curățenie nu se ia nicio boală.Ati fi st prea mult la moaștele sfintei Parascheva,madam.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ionela Neagoe, directorul Colegiului Național „Gheorghe Lazăr”: Nu ne interesează admiterea la liceu ca modalitate de selecție. Vom rămâne la admiterea computerizată

Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” nu va organiza examen separat de admitere la liceu, conform declarației făcute de directoarea liceului, Ionela Neagoe, pentru Tribuna Învățământului. Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” va rămâne…
Vezi articolul
Remus Pricopie / Foto: Agerpres

Remus Pricopie, SNSPA: Sper ca noua lege a educației să clarifice două probleme majore – politizarea spațiului academic și situația rectorilor fără doctorat și fără legitimitate profesională

“Trebuie clarificate două probleme majore” în învățământul superior românesc: cea a “politizării spațiului academic”, prin relația rector-politician, respectiv cea a “rectorilor care nu au doctorat și nici legitimitate profesională”, comentează,…
Vezi articolul
Marian Godină

Polițistul Marian Godină: De ce nu-mi văd de treaba mea? Un ministru mincinos și plagiator afectează viitorul copiilor tăi, copii pe care cel mai probabil o să-i mai vezi de sărbători, pentru că vor pleca din țara asta, pentru că tu ai ales să-ți vezi de treaba ta

Luare de poziție față de cazul plagiatului ministrului Cîmpeanu a polițistului Marian Godină. Acesta a explicat într-un clip pe pagina sa de socializare, în timp ce își plimba copilul pe…
Vezi articolul