BREAKING Inspectorul Școlar General din București: Prelungirea funcționării școlilor în online o să fie votată luni de Comitetul pentru Situații de Urgență

7.155 de vizualizări
Inchidere scoli pe fondul crizei sanitare. Tot mai multe tari si regiuni europene au decis sa opreasca accesul elevilor in scoli.
Foto: Edupedu.ro
Inspectorul Școlar General al Capitalei, Ionel Pușcaș, anunță că luni se va vota prelungirea pentru încă 2 săptămâni a funcționării școlilor în online, în cadrul ședinței Comitetului Municipal pentru Situații de Urgență.

Cred că este clar pentru toată lumea că, la indicele acesta epidemiologic și la numărul actual al infecțiilor cu covid, Comitetul pentru Situații de Urgență o să voteze luni prelungirea funcționării școlilor în online“, a declarat Ionel Pușcaș.

Ionel Puscas / Foto: Facebook

Inspectorul școlar general a precizat apoi că “în principiu noi (ISMB) suntem responsabili, dorim să protejăm elevii și familiile acestora, dorim să ne îngrijim de sănătatea fizică a populației și susținem, până la stabilizarea situației epidemiologice, rămânerea elevilor în siguranță acasă și funcționarea în online. În același timp, avem în vedere perfecționarea activităților de învățare în online, prin îndrumarea cadrelor didactice și prin proiectele derulate pentru susținerea învățării de acasă“.

Comunicarea pe marginea unei hotărâri cu privire la scenariul de funcționare a scolilor este atributul biroului de comunicare a comitetului pentru situații de urgență în subordinea căruia ne aflăm“, a continuat Pușcaș.

Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB) a anunțat de vineri că a propus Prefecturii Capitalei să convoace luni Comitetul pentru Situații de Urgență pentru a decide scenariul de funcționare al unităților de învățământ pentru următoarele 14 zile.

Elevii și copiii din București stau și luni acasă, aceasta fiind ultima din cele 14 zile de scenariu roșu stabilit de Comitetul pentru Situații de Urgență la cea mai recentă ședință. Ce se va întâmpla de marți, în ce scenariu vor continua unitățile de învățământ din Capitală, urmează să fie stabilit într-o nouă ședință a Comitetului Municipal.

Amintim că marți se împlinesc 2 săptămâni de când toate școlile și grădinițele din București au fost închise, ca urmare a depășirii indicelui 3 în Capitală.

Nicușor Dan, primarul Capitalei, a anunțat joi că susține ca școlile să rămână închise până când rata de infectare scade sub 3 la mia de locuitori. “Este o măsură pe care eu o susțin cu toată inima. Până când nu vom scădea acel indice sub 3, cum au stabilit specialiștii, eu susțin ca școlile să rămână închise”, a declarat Nicușor Dan, citat de Digi24.

Primarul Bucureștiului, Nicușor Dan, a declarat joi că “copiii sunt transmițători ai acestei boli. Specialiștii în care am încredere au spus acest lucru. Întrucât școlile sunt o sursă de transmitere a bolii, o măsură de siguranță, în condițiile în care suntem și în București, putem să facem și școală online, în condiții acceptabile. Este o măsură pe care eu o susțin cu toată inima. Până când nu vom scădea acel indice sub 3, cum au stabilit specialiștii, eu susțin ca școlile să rămână închise”. Declarațiile au fost făcute la B1 TV.

Edilul Capitalei îi contrazice astfel pe miniștrii Sănătății, Nelu Tătaru, și Educației, Monica Anisie, fără să aducă nicio dată care să îi susțină verdictul. Cei doi oficiali guvernamentali au anunțat că școlile nu sunt element de infectare, pornind de la datele de infectare pe grupe de vârstă făcute publice de Ministerul Sănătății. Nici aceștia nu au oferit alte date relevante care să întărească această concluzie. Noul primar al Capitalei susține, însă, că “școlile sunt o sursă de transmitere a bolii“, și el fără să explice care sunt datele pe care se bazează și cine sunt specialiștii în care spune că are încredere.

În București, joi, 29 octombrie, au fost confirmate 17% din noile infectări, fiind depășit pentru prima dată pragul de 1000 de cazuri zilnice. Cele mai multe cazuri noi au fost depistate în București – 1129, potrivit Buletinului de presăIncidența înregistrată la 14 zile a fost de 3,69 în Capitală, joi.

Amintim că ministrul Educației, Monica Anisie, a declarat săptămâna aceasta că nu există o legătură între deschiderea școlilor și creșterea numărului de infectări. “Nu școala este cea care influențează în vreun fel creșterea numărului de îmbolnăviri. Nu în spațiul școlii se îmbolnăvesc copiii, ci pericolul e dincolo de poarta școlii”, a accentuat ministrul Educației, la B1 TV.

Și ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, a declarat că elementul “școală” nu este cel care face infectarea (sursa și detalii).

Într-o declarație pentru G4Media.ro, noul prefect al Capitalei, Traian Berbeceanu, a afirmat că ”am solicitat ca toate instituțiile care au reprezentanți în CMSU [Comitetul Municipal pentru Situații de Urgență – N.Red.] să facă o analiză și să se pronunțe cu privire la necesitatea menținerii măsurilor sau eventuale noi măsuri. Toate acestea vor fi discutate în ședința CMSU, vor fi analizate cu specialiști și în funcție de asta se va lua o hotărâre. Intenționăm ca ședința CMSU să fie luni”.

Berbeceanu a calificat măsurile luate deja la precedenta ședință a Comitetului ca fiind ”corecte, juste, impuse de gradul de contaminare ridicat, strict cu scopul de a limita răspândirea virusului și cu protejarea populației”.

Citește și:
Revista Nature: De ce școlile nu sunt, probabil, puncte de răspândire intensă Covid-19
Inspectoratul școlar București, despre situația școlilor: Așteptăm incidența de luni pentru a decide ce vom propune în Comitetul de Urgență
Nicușor Dan: Eu susțin ca școlile să rămână închise în București, până când nu vom scădea acel indice sub 3
Monica Anisie: Nu există o legătură între deschiderea școlilor și creșterea numărului de infectări. Ministerul Sănătății a propus închiderea școlilor când rata infectării ajunge la 3 la mia de locuitori
ANALIZĂ Școala nu a influențat rata de infectare cu Sars-CoV-2 în rândul populației de 0-19 ani
VIDEO Ministrul Sănătății: Elementul “școală” nu este cel care face infectarea. A însemnat 6-6,5% din tot ce înseamnă grupa de vârstă 0-19 ani


4 comments
  1. În contextul pandemiei COVID-19, impactul închiderii programelor pentru copilăria timpurie asupra bunăstării și dezvoltării pe termen lung a copiilor cu vârsta de 0-6 ani ar trebui luat în considerare mai atent. Este un fapt demonstrat că primii ani ai copilăriei de la zero la șase ani sunt o perioadă de formare extrem de importantă pentru dezvoltarea neurologică și bunăstarea vieții. În această perioadă, relațiile pozitive, semnificative, jocul activ și explorarea sunt esențiale pentru bunăstarea și dezvoltarea copiilor. Învațare online nu este potrivit pentru copiii prescolari.

    1. Învățarea online nu este recomandată daca este singura activitate din programul zilnic al unor copii.Acum se vede clar cât timp isi petrec părinții cu copii.Adica zero.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorii pot decide cu câte note încheie media anuală, după eliminarea obligativității tezei, propune ministerul Educației / Trebuie să aibă anual cel puțin trei note peste numărul de ore alocat săptămânal disciplinei în planul-cadru de învățământ, potrivit unei propuneri aduse ROFUIP, în urma schimbării structurii anului școlar -Surse

Noua structură a anului școlar din toamna aceasta în 5 module și 5 vacanțe, dar și eliminarea obligativității tezelor (care erau evaluări semestriale scrise) aduc modificări în modul de calculare…
Vezi articolul

Ligia Deca, după rezultatele PISA 2022 cu cel mai mare grad de analfabetism funcțional la Matematică: Trebuie să avem discuții cu universitățile, cu facultățile de matematică, cu specialiști în științele educației să înțelegem ce din pedagogia matematicii în România trebuie adaptat la cerințele testelor de tip PISA

Ligia Deca a declarat, imediat după anunțul rezultatelor la testarea PISA 2022, că vrea să convoace mai mulți specialiști și instituții pentru ca „să înțelegem ce din pedagogia matematicii în…
Vezi articolul

BAC 2022 Ultima zi în care elevii de clasa a XII-a susțin evaluarea competențelor digitale / Marți începe evaluarea competențelor la limba străină: Nu se admit întreruperi în timpul audierii textelor, potrivit procedurii

10 iunie 2022 este ultima zi în care elevii de clasele a XII-a și a XIII-a susțin evaluarea competențelor digitale, sesiunea iunie-iulie, potrivit Ministerului Educației. Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de…
Vezi articolul