Mai mulți elevi cu CES nu au fost înscriși în învățământul profesional special la Centrul de Pedagogie Curativă și Terapie Socială „Corabia” din București, pe motiv că nu sunt locuri / Părinții cer ministerului, inspectoratului și Guvernului suplimentarea numărului de clase

5.860 de vizualizări
Foto: © Vadreams | Dreamstime.com
Zeci de elevi cu cerințe educaționale speciale (CES) riscă să rămână în afara sistemului de învățământ profesional special, după ce nu au putut fi înscriși la Centrul de Pedagogie Curativă și Terapie Socială „Corabia” din București și au primit ca motivare lipsa de locuri, potrivit unei petiții trimise de către părinți și consultate de Edupedu.ro. Părinții acuză autoritățile de încălcarea dreptului la educație și cer suplimentarea urgentă a locurilor destinate copiilor cu dizabilități intelectuale severe prin petiția trimisă către Ministerul Educației, Guvern, Inspectoratul Școlar al Municipiului București, Autoritatea Naţională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi și Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării.

Mai exact, părinții mai multor copii cu CES reclamă că planificarea locurilor care le sunt destinate în sistemul de învățământ profesional special pentru anul școlar 2025-2026 nu reflectă numărul de elevi real: „constatăm că Planul de școlarizare elaborat la nivelul municipiului București nu a fost fundamentat pe o analiză reală a nevoilor educaționale existente, neasigurând locuri suficiente pentru această categorie de elevi. Lipsa de planificare adecvată și de adaptare la necesarul real a generat o situație inacceptabilă în care elevi vulnerabili au fost practic excluși din procesul educațional”, afirmă părinții, într-o petiție prin care cer suplimentarea locurilor.

Aceștia susțin că sistemul educațional ignoră dreptul la educație al copiilor lor și îi pun în situația de a fi excluși: „Atragem atenția asupra faptului că numărul extrem de redus al claselor aprobate pentru elevii cu dizabilități intelectuale severe echivalează cu o formă de discriminare instituționalizată, contravenind principiilor de echitate, incluziune și acces universal la educație”, mai afirmă ei.

Părinții aflați în această situație au înaintat deja o petiție către autorități, prin care cer reevaluarea planului de școlarizare și suplimentarea claselor pentru elevii cu CES:

”Prin prezenta, solicităm cu fermitate:

  • Reevaluarea de urgență a Planului de școlarizare la nivelul municipiului București, astfel încât să reflecte cu acuratețe nevoile reale ale elevilor cu dizabilități intelectuale și să garanteze accesul la educație specială în condiții de echitate;
  • Suplimentarea numărului de clase pentru deficiențe mintale severe, profunde sau asociate;
  • Instituirea unor mecanisme clare de coordonare între autoritățile implicate, pentru a evita pe viitor distribuția inechitabilă și situațiile discriminatorii;
  • Respectarea continuității în actul educațional și formarea profesională, precum și a opțiunii de a urma o alternativă educațională pe care copiii noștri au parcurs-o în cei 11 ani de școlarizare, prin asigurarea suplimentării numărului de clase necesare inclusiv în cadrul Centrului de Pedagogie Curativă și Terapie Socială „Corabia” – structură a Centrului Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1”, este formulat în petiție.

Situația îi exclude pe acești elevi vulnerabili și îi împinge în afara sistemului, deși au dreptul la un traseu educațional adaptat pentru nevoile lor. Potrivit surselor Edupedu, dosarele copiilor nici măcar nu au fost acceptate în procesul de înscriere, iar suplimentarea locurilor poate fi solicitată de către școală dacă elevii sunt deja înscriși. Dacă situația va rămâne neschimbată, înseamnă că elevii care au rămas pe dinafară nu mai acces la educație, în condițiile în care sistemul de educație presupune școlarizarea lor până în clasa a XI-a/ a XII-a.

Foto: © Vadreams | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


2 comments
  1. De ce nu ii inscriu la invatamant de zi, la clase cu elevi ,, normal,, cand Ovidiu sunt o gramada de elevi cu CES in scoala…si cativa nu mai conteaza cand vrem sa distrugem tot ce tine de scoala.

  2. Nu ati inteles nimic!!! Guvernulyi astuia condus de penelisti si usristi nu-i pasa!
    Multa prostime bugetara sau muncitorii de la privat, nu intleg că singurul partdi care incearca sa le apere drepturile nu e nici pnl , nici usr!!! Pentru cei care nu stiu istoria postdecembrista: cele mai grele timpuri au fost sub guvernarile zise de dreapta, a CDR , PNL si USR. Cat ir fi psd de blamati, in istoria de dupa 89, a fost singurul care a crescut salariile si pensiile!!! Nu sunt psdist, nu ridic osanale, fijndca au avut si ei mizerabili, nu are , dar a fost singurul partid care a facut aceste lucruri si pe nedrept e acuzat de alte rele. Inca o data, fara a spune ca e o minunatie! Daca bugetarii sunt tampiti si.nu inteleg ca pnle un partid caruia nu i pasa de oameni, poate doar de marii bogatasi , inchidem obloanele si mergem acasa si jelim!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Educației: Noi știm că nu avem cum să notăm uniform la nivelul țării. Nu avem o formare extinsă în acest domeniu al evaluării, în formarea inițială a profesorilor de până acum. Știm că se notează și raportat la colectiv

„Noi știm că nu avem cum să notăm uniform la nivelul țării”, a declarat ministrul Educației, Ligia Deca, într-un interviu pentru Școala 9. Aceasta a spus că „nu avem o formare…
Vezi articolul

Ministrul Educației Ligia Deca, în vizită la Departamentul de Stat al SUA împreună cu rectorul SNSPA Remus Pricopie: Avem o serie de întrevederi cu reprezentanți ai guvernului american, ai unor universități și organizații partenere

Timp de 4 zile ministrul Educației, Ligia Deca, este într-o vizită în Statele Unite ale Americii împreună cu Remus Pricopie, rectorul SNSPA, potrivit unui mesaj publicat luni de ministră pe…
Vezi articolul

Raluca Turcan acuză Oficiul Național de Anchiziții Centralizate că este „pesedizat cap-coadă” și că în ciuda presiunilor făcute de Guvern, „acceptă contestații de un nivel îndoielnic”: A făcut ca achiziționarea celor 250.000 de tablete pentru elevi să fie aproape un coșmar

Atac fără precedent la adresa instituției care derulează achiziția centralizată de tablete școlare, lansat joi seara de vicepremierul Raluca Turcan. Aceasta a declarat la B1TV că Oficiul Național de Anchiziții…
Vezi articolul