În 17 județe copiii sunt lăsați corigenți masiv în clasa a VIII-a, ca să nu intre în Evaluarea Națională. “Intenționăm să descifrăm mecanismul intern prin care am ajuns aici,” anunță ministrul

11.775 de vizualizări
În 17 județe din toată țara, ratele de corigenți sau elevi lăsați cu situația neîncheiată cresc masiv în clasa a VIII-a, potrivit unei statistici publicate de Ministerul Educației. Cele mai mari rate de corigenți sunt în județele Brăila, Călărași și Tulcea. Ministrul Ecaterina Andronescu susține că urmează o analiză și o anchetă a ministerului pe acest subiect, prin care va încerca să “descifreze” mecanismul interior al acestui fenomen. În toată ţara au fost 14.727 de elevi corigenţi sau fără situaţie încheiată, potrivit ministerului.

Din datele publicate de minister se vede clar cum în clasele a V-a, a VI-a şi a VII-a elevii sunt trecuți clasa, ratele de corigență fiind unele mici, de câteva procente pe an şcolar, după care în clasa a VIII-a procentele sunt deja cu două cifre, între 10 şi 19%.

Județele vizate de anchetă sunt:
  1. Brăila 19,96%
  2. Călărași 16,25%
  3. Tulcea 16,01%
  4. Iaşi 15,81%
  5. Ilfov 15,49%
  6. Prahova 14,47%
  7. Ialomița 13,84%
  8. Vaslui 13,58%
  9. Cluj 12,4%
  10. Sibiu 13,20%
  11. Caraş-Severin 11,96%
  12. Olt 11,6%
  13. Bistrița-Năsăud  11,35%
  14. Covasna 11,25%
  15. Maramureş 10,96%
  16. Satu Mare 10,69%
  17. Galați 10,61%

De precizat că Brăila este județul pe baza căruia asociația Human Catalyst a publicat un raport care arată că numeroase școli ridică artificial “rata de promovare” prin descurajarea elevilor să se înscrie la examen. Această problemă a fost numită “Fenomenul Brăila”.

Noi intenționăm să mergem să facem o evaluare, să descifrăm mecanismul intern prin care am ajuns la Brăila la aproape 20% din elevii clasei a VIII-a să fie corigenți sau repetenți“, a spus Ecaterina Andronescu. Aceasta a anunțat că o evaluare este în curs. “Elevii nepromovați şi cu situația neîncheiată. Asupra acestei categorii de elevi vom face o analiza, pentru că reprezintă un numar important din această promoție şi despre ei nu ştim dacă vor fi în etapa următoare sau nu“, a mai declarat Andronescu.

Ministrul a remarcat şi “cifrele relativ mari la clasa a V-a” în privința celor rămaşi corigenți sau cu situația neîncheiată, “ceea ce înseamnă că la trecerea la ciclul gimnazial elevii au o problemă. Va trebui să vedem cum putem să remediem această problemă“.

Procentul corigenților în clasa a V-a variază mult, scade la clasele a VI-a și a VII-a și din nou ajungem până la apropape 20% în clasa a VIII-a. Această situație a corigenților la clasa a VIII-a va face obiectul unei analize foarte serioase la nivelul Ministerului Educației. Pe aceste județe ne vom concentra analiza, pentru a evita să repetăm situația“, a declarat Ecaterina Andronescu.

Citeşte şi:

1 comment
  1. Exista si “fenomenul Human Catalyst” acela ca fiind o asociatie plina de specialisti in orice, arunca pe piata “studii” si nu studii facute cu discernamant si profesionalism;
    Datele sunt publice, sau pot fi solicitate oricand; cine i-a impiedicat sa termine “studiul” facut si sa prezinte o statistica exacta, pe judete si pe ani: cati elevi s-au inscris in clasa a VIII-a, cati au terminat-o, cati s-au inscris in invatamantul profesional, cati au promovat EN raportat la cati au inceput clasa a VII-a.
    Iese o statistica corecta, facuta de profesionisti, nu o colportare de zvonuri sub umbrela unor “studii”

    Exista minciunele, minciuni mari si date statistice…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Primele măsuri în școlile europene împotriva variantei sud-africane a coronavirusului. Anglia: elevii – îndemnați să poarte iar mască în spațiile comune / Germania: președintele îndeamnă oamenii să ia voluntar măsuri pentru a nu fi nevoie de închiderea școlilor

Primele măsuri și îndemnuri privind mediul școlar, în contextul răspândirii variantei sud-africane a noului coronavirus, au început să se facă auzite de duminică, în Anglia și Germania. La Londra, guvernul…
Vezi articolul

VIDEO Nota 8 ar trebui să fie nota optimă, credem noi, pentru un elev (…) Nu ar trebui să tindă toată lumea spre 10, spune Radu Szekely, consilierul ministrului Educației într-o discuție despre viitoarele standarde de evaluare, pe discipline

Nota 8 ar trebui să fie nota optimă, credem noi, pentru un elev, spune Radu Szekely, consilier în Ministerul Educației. Afirmația a fost făcută la EuropaFM, într-o dezbatere despre noile…
Vezi articolul

„Din lipsă de educație, unii aleg repere toxice. Cei 500.000 de urmăritori ai ai lui Cumpănașu pe TikTok reprezintă o ușă închisă în nas și o ureche care nu a vrut să asculte” – Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor

Aparițiile lui Alexandru Cumpănașu în mediul online nu sunt o surpriză și nici numărul mare de fani pe care acesta îl are pe platforma TikTok, spune Rareș Voicu, președintele Consiliului…
Vezi articolul