În 17 județe copiii sunt lăsați corigenți masiv în clasa a VIII-a, ca să nu intre în Evaluarea Națională. “Intenționăm să descifrăm mecanismul intern prin care am ajuns aici,” anunță ministrul

11.748 de vizualizări
În 17 județe din toată țara, ratele de corigenți sau elevi lăsați cu situația neîncheiată cresc masiv în clasa a VIII-a, potrivit unei statistici publicate de Ministerul Educației. Cele mai mari rate de corigenți sunt în județele Brăila, Călărași și Tulcea. Ministrul Ecaterina Andronescu susține că urmează o analiză și o anchetă a ministerului pe acest subiect, prin care va încerca să “descifreze” mecanismul interior al acestui fenomen. În toată ţara au fost 14.727 de elevi corigenţi sau fără situaţie încheiată, potrivit ministerului.

Din datele publicate de minister se vede clar cum în clasele a V-a, a VI-a şi a VII-a elevii sunt trecuți clasa, ratele de corigență fiind unele mici, de câteva procente pe an şcolar, după care în clasa a VIII-a procentele sunt deja cu două cifre, între 10 şi 19%.

Județele vizate de anchetă sunt:
  1. Brăila 19,96%
  2. Călărași 16,25%
  3. Tulcea 16,01%
  4. Iaşi 15,81%
  5. Ilfov 15,49%
  6. Prahova 14,47%
  7. Ialomița 13,84%
  8. Vaslui 13,58%
  9. Cluj 12,4%
  10. Sibiu 13,20%
  11. Caraş-Severin 11,96%
  12. Olt 11,6%
  13. Bistrița-Năsăud  11,35%
  14. Covasna 11,25%
  15. Maramureş 10,96%
  16. Satu Mare 10,69%
  17. Galați 10,61%

De precizat că Brăila este județul pe baza căruia asociația Human Catalyst a publicat un raport care arată că numeroase școli ridică artificial “rata de promovare” prin descurajarea elevilor să se înscrie la examen. Această problemă a fost numită “Fenomenul Brăila”.

Noi intenționăm să mergem să facem o evaluare, să descifrăm mecanismul intern prin care am ajuns la Brăila la aproape 20% din elevii clasei a VIII-a să fie corigenți sau repetenți“, a spus Ecaterina Andronescu. Aceasta a anunțat că o evaluare este în curs. “Elevii nepromovați şi cu situația neîncheiată. Asupra acestei categorii de elevi vom face o analiza, pentru că reprezintă un numar important din această promoție şi despre ei nu ştim dacă vor fi în etapa următoare sau nu“, a mai declarat Andronescu.

Ministrul a remarcat şi “cifrele relativ mari la clasa a V-a” în privința celor rămaşi corigenți sau cu situația neîncheiată, “ceea ce înseamnă că la trecerea la ciclul gimnazial elevii au o problemă. Va trebui să vedem cum putem să remediem această problemă“.

Procentul corigenților în clasa a V-a variază mult, scade la clasele a VI-a și a VII-a și din nou ajungem până la apropape 20% în clasa a VIII-a. Această situație a corigenților la clasa a VIII-a va face obiectul unei analize foarte serioase la nivelul Ministerului Educației. Pe aceste județe ne vom concentra analiza, pentru a evita să repetăm situația“, a declarat Ecaterina Andronescu.

Citeşte şi:

1 comment
  1. Exista si “fenomenul Human Catalyst” acela ca fiind o asociatie plina de specialisti in orice, arunca pe piata “studii” si nu studii facute cu discernamant si profesionalism;
    Datele sunt publice, sau pot fi solicitate oricand; cine i-a impiedicat sa termine “studiul” facut si sa prezinte o statistica exacta, pe judete si pe ani: cati elevi s-au inscris in clasa a VIII-a, cati au terminat-o, cati s-au inscris in invatamantul profesional, cati au promovat EN raportat la cati au inceput clasa a VII-a.
    Iese o statistica corecta, facuta de profesionisti, nu o colportare de zvonuri sub umbrela unor “studii”

    Exista minciunele, minciuni mari si date statistice…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Noile programe pentru Definitivat 2021

Olimpiade școlare 2022. Regulamentele actualizate pentru olimpiadele naționale de Istorie, Geografie, Limbi romanice, Engleză și Franceză, publicate de Ministerul Educației – DOCUMENTE

Au fost publicate regulamentele specifice pentru olimpiadele școlare naționale din anul școlar 2021-2022, de către Ministerul Educației, pe edu.ro. Acestea cuprind informații despre probele de concurs, participarea elevilor, calificarea acestora,…
Vezi articolul

Andreas Schleicher, fondatorul PISA: 40% din statele OCDE au sisteme de bonusuri pentru a stimula performanța profesorilor / Dacă vreți să impuneți criterii de performanță în salarizarea cadrelor didactice, folosiți cât mai multe criterii posibil, pentru că dacă puneți unul singur, acela va fi corupt

Salarizarea bazată pe performanță este „una dintre cele mai dificile dileme cu care se confruntă orice sistem de educație“, a spus Andreas Schleicher, directorul Directoratului pentru Educație al OCDE, unul…
Vezi articolul