Evaluarea Națională 2019: Înscrierile la examen încep luni. Asociația Human Catalyst cere monitorizarea “Fenomenului Brăila”

4.796 de vizualizări
Elevii nemultumiti de BAC
Înscrierea la examenele de Evaluare Națională 2019 începe luni, 3 iunie. La evaluare se înscriu absolvenții de clasa a VIII-a. Înscrierea se face la secretariatul școlii absolvite, în perioada 3 – 7 iunie, potrivit legislației de examen. Asociația Human Catalyst, care a analizat fenomenul ridicării artificiale de către școli a ratelor de promovare prin descurajarea elevilor cu rezultate slabe să se înscrie la examen, cere astăzi Ministerului să sancționeze “Fenomenul Brăila”.

Evaluarea Națională 2019 începe pe 18 iunie, cu examenul scris de Limba și literatura română. Pentru a putea participa la examen, elevii de clasa a VIII-a trebuie să se înscrie la Evaluare. Regulile de examen prevăd că la Evaluarea Națională se pot înscrie numai cei care au absolvit clasa a VIII-a, deci care au mediile încheiate (nu au rămas corigenți sau repetenți în clasa a VIII-a anul acesta).

Asociația Human Catalyst avertizează, într-un raport remis Edupedu.ro, că “actuala stare a participării școlare și a rezultatelor educaționale obținute la nivel de sistem încă arată persistența unor discriminări – intenționate sau nu – față de elevii care provin din familii sărace și needucate”.

Organizația cere o serie de măsuri, pentru a descuraja Fenomenul Brăila:
  • Ordin de Ministru pentru interzicerea și sancționarea Fenomenului Brăila, cu obligativitatea punerii imediate în aplicare
  • Cercetarea, monitorizarea și investigarea de către MEN, CNCD, Avocatul Copilului a județelor și școlilor unde Fenomenul Brăila depășește media pe țară
  • Solicitare din partea MEN către ISJ-urile și unitățile de învățământ identificate cu procente mari de neparticipare la Evaluarea Națională de la finele clasei a VIII-a, respectiv la examenul de bacalaureat, vizând introducerea în proiectul de dezvoltare instituțională și în planul de acțiune școlară a unor obiective legate de creșterea participării și de îmbunătățirea rezultatelor la respectivele examene.

Rezultatele de la Evaluarea Națională “sunt ridicate artificial în multe școli din țară, prin împiedicarea înscrierii la examen a elevilor cu rezultate școlare slabe”, spune Human Catalyst. Asociația precizează că “rata de neparticipare la EN a scăzut la nivel național cu 4,4% în 2018 față de 2017, în majoritatea județelor din România. Acest fapt poate fi generat inclusiv de identificarea fenomenului, documentarea, semnalarea sa autorităților și expunerea masivă în spațiul public a Fenomenului Brăila”.

Descarcă de aici raportul pe Fenomenul Brăila

CALENDAR EVALUAREA NAȚIONALĂ CLASA A VIII-A 2019:

3 – 7 iunie 2019  Înscrierea absolvenților clasei a VIII-a la examenul de Evaluare Naţională 2019
7 iunie 2019         Elevii de clasa a VIII-a termină școala

18 iunie 2019       Limba şi literatura română – examen scris
20 iunie 2019       Matematică – examen scris
21 iunie 2019       Limba şi literatura maternă – examen scris

25 iunie 2019      Afişarea primelor rezultate (până la ora 12:00), urmată de înregistrarea contestațiilor (între orele14:00 – 20:00)
29 iunie                Afișarea rezultatelor finale

CALENDAR ADMITERE LICEU 2019:

3 – 7 iulie 2019 Elevii de clasa a VIII-a vor completa fişele de înscriere la liceu
4 – 8 iulie 2019 Elevii și părinții verifică fişele de înscriere la liceu și corectează eventualele greşeli în baza de date computerizată
12 iulie 2019     Repartizarea computerizată la liceu a absolvenţilor clasei a VIII-a

Media de admitere la liceu, pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu a absolvenților învățământului gimnazial, se calculează ca medie ponderată între media generală la Evaluarea Naţională (contează în proporție de 80%), şi media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a (20%).

Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mădălin Bunoiu, profesor de fizică și președinte ARACIS: Tinerii nu mai au curiozitatea să cerceteze pentru că n-au avut posibilitatea să încerce vreodată. Numărul de laboratoare de chimie, de fizică, de biologie din școlile primare, gimnaziale și licee este incredibil de mic

Președintele Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS), Mădălin Bunoiu, remarcă numărul de laboratoare de chimie, fizică sau biologie, din școli, “incredibil de mic”, în special la sate.…
Vezi articolul