ANALIZĂ Mediile de la clasă obținute de copiii care au luat 4 la Evaluarea Națională sunt cu 3-4 puncte mai mari față de cele de la examen

26.506 vizualizări
Mediile din clasele V-VIII obţinute de elevii care au fost notați cu medii de 4 sau ușor peste 4 la examenul de Evaluare Națională au fost, în peste 90% din situațiile analizate, mai mari cu cel puțin 3 puncte. În unele cazuri, diferența între mediile obținute de elevi la școală și cele de la Evaluare a fost chiar de 4 puncte, potrivit datelor publicate pe admitere.edu.ro. Analiza Edupedu.ro a cuprins 11 județe din toate regiunile țării și Bucureștiul. Rezultatele repartizării computerizate de la Admiterea în Liceu 2019 vor fi publicate pe edu.ro și Edupedu.ro vineri 12 iulie.

Metoda analizei. Am ales 11 judeţe şi Bucureştiul pentru a vedea ce diferenţe există între mediile de la clasă ale elevilor şi cele obţinute de ei la Evaluarea Naţională. Apoi am analizat situaţia celor aflaţi la mijlocul grilei de notare, care au luat 4 sau puţin peste 4 la Evaluarea Naţională, dar care au fost “salvaţi” de la o medie generala mică de mediile de absolvire. Este vorba despre rezultatele a câte 30 de elevi din fiecare judeţ, 360 de merii în total, de la şcoli diferite, aşa cum sunt ei ierarhizaţi în funcţie de media generală obţinută, cea care decisivă la Admiterea în Liceu 2019. Remarcabil este faptul că nicio medie de la clasă, din cele analizate, nu se apropie măcar la un punct distanţă de cea de la Evaluarea Naţională.

Notă: Am eliminat numele elevilor din listele publicate mai jos, pentru respectarea regulamentelor de protecţie a datelor personale.

De ce e important?

Media de absolvire din clasele V-VIII poate ridica media generală obţinută de un candidat la liceu şi poate influenţa plasarea fiecărui candidat în etapa repartizări computerizate. Potrivit regulamentului, ordonarea candidaților se face descrescător după mai multe criterii: media de admitere, media de evaluare națională, media generală de absolvire a claselor V-VIII, nota obținută la proba de limbă și literatură română din cadrul evaluării naționale, nota obținută la proba de matematică din cadrul evaluării naționale și nota obținută la proba de limbă maternă din cadrul evaluării naționale, respectiv nota de la proba de verificare a cunoștințelor de limbă maternă, în cazul candidaților care solicită înscrierea la unități de învățământ cu predare în limba minorităților naționale.

În municipiul Bucureşti, potrivit datelor studiate din lista ierarhiei pentru Admitere 2019, se poate observa cum, din 30 de medii analizate, peste 90% din mediile de la şcoală sunt cu peste 3 puncte mai mari decât mediile pe care elevii au reuşit să le obţină la Evaluarea Naţională. (click pe imaginile din galerie pentru a compara mediile)

În judeţul Cluj se poate observa o situaţie similară.

Judeţul Buzău înregistrează medii cu 3, chiar 4 punte mai mari la clasă, faţă de cele de la Evaluare.

Aceeaşi problemă apare şi în judeţul Caraş-Severin, potrivit raportării oficiale.

Judeţul Gorj este şi el în aceeşi situaţie, după cum arată rezultatele pentru cei 30 de elevi selectaţi din lista oficială.

Aceleaşi medii mai mari cu 3, sau uneori cu 4 puncte sunt şi în judeţul Mureş.

Situaţia se repetă în Neamţ.

Judeţul Teleorman:

Judeţul Vâlcea:

Judeţul Prahova:

Judeţul Bacău:

Judeţul Brăila:

O situaţie similară a fost semnalată anul acesta, în primăvară, şi pentru anii 2015, 2016, 2017 şi 2018 de către Coaliţia pentru Dezvoltarea României.

Comparația dintre media obținută de elevii de clasa a VIII-a la examenul de Evaluare Națională din 2018, 2017, 0216 şi 2015 și media pe care au avut-o la clasă în gimnaziu arată că notarea este destul de mult diferită, potrivit unei analize recente a Coaliției pentru Dezvoltarea României (CDR). Concret, unul din 3 copii are medii cu peste trei puncte mai mari la clasă față de cele obținute la examen.

Rezultatele de la Evaluarea Națională 2018 arată că cei mai mulți copii (peste jumătate – 50,08%) au avut medii mai mici cu 1-3 puncte față de mediile de la clasă, potrivit datelor oficiale, prelucrate de departamentul pentru Educație al CDR. Doar 17% dintre medii sunt asemănătoare, adică au o variație între -1 și 1 punct. Între anii analizați, 2018 este anul cu cel mai mare număr de elevi care au o diferență de peste 3 puncte între media de la clasă și media de la examen.


9 comments
  1. Super informat acest articol, dar o parte din notele mici pot fi puse si pe baza elementului psihologic, nu? Vorbim de copii de 14-15 ani aflati in fata unui mare examen, mare si din cauza supramediatizarii. Asa, ca …

  2. Îmi cer scuze, nu e ușor ilegală afișarea în acest articol a capturilor de ecran cu notele, în condițiile în care apar și numele elevilor? Înțeleg că nu apar în întregime, dar ținînd cont că apar și școlile, elevii pot fi ușor identificați după prenume și școală, ceea ce înseamnă publicarea numelor și a rezultatelor lor fără acordul lor pe acest site.

  3. Da, din ciclul “pe ce mai pierd unii timpul”… Pe lângă faptul că examinarea este o sinteză a ultimilor patru ani, ceea ce nu este cazul la clasă nici măcar la teze, învățământul gimnazial este unul pe baze teritoriale, devenind tot mai selectiv cu fiecare etapă depășită. Ce medie are în general elevul cu o capacitate intelectuală mai redusă? Păi 5, că învățământul de 10 clase este obligatoriu. Cât poate scoate la evaluare? Probabil cele 3-4 puncte, relevate de studiul de mai sus, în minus. Este normal să fie așa! Altfel luptați pentru reînființarea școlilor ajutătoare, unde probabil își au locul 10-20 de procente dintre elevii de gimnaziu din România, coșmarul dascălilor și, de ce nu, al colegilor de clasă. Cum să ai învățământ obligatoriu, pe baze competitive, care să mai și fie “conform” statisticii voastre? Realizați că s-ar forma un lest de 2-3 elevi, inițial, apoi din ce în ce mai mare, pe măsură ce aceștia repetă ani pentru a fi “conformi”, ajungându-se în final la blocarea sistemului?

  4. Explicația e simpla. La media de absolvire se adaugă și mediile obiectelor de,, pagina doi”: sport, muzica, desen, tehnologică, opționale, religie. La aceste obiecte media e în general 10.
    Apoi mai e o explicație. Poți fi bun la istorie, geografie, limbi străine, dar la mate nu iei mai mult de 5 ca medie. La examen dai română și mate, nu istorie, bio, geografie sau engleză. ?

  5. Asa e cand comparam MERE cu PERE …. Evaluarea Nationala e o EVALUARE SUMATIVA: sunt evaluate cunostiinte/competente din toate clasele 5-8. Cand pui o nota la clasa, evaluezi o sigura lectie, doua. In media de la clasa intra si evaluari orale unde de regula notele sunt mult mai mari, de regula. Multi elevi se descurca mai bine la oral, plus ca daca te blochezi mai intervine si profesorul. De asemenea media este si rezultatul unor rotunjiri. Poti sa ai la oral patru note de 4,50 (care se rotunjesc la 5 !!!) si daca in teza iei 2,50 (rotujita la 3) media iese 4,50 care se rotunjeste la 5. Deci poti sa ai media 5, desi ai luat toate notele sub 5 ….
    Din pacate, “specialistii” care fac astfel de comparatii, sunt si cei care iau decizii …. si nu e voarba doar de invatamant

  6. Exact, e mai puțin bun la romana și matematica, în schimb e de 8, 9 sau 10 la chimie, fizica, engleza, latina.
    La toate cele de mai sus.

    1. Corect este ca elevii care vor sa intre la liceu sa de-a examen,sa fie in competitie directa.Urmand ca cei care nu au luat sa fie repartizati in ordinea descrescatoare a mediilor pe locurile ramase libere. Tampenia asta ,cu vezi doamne ca,elevul completand o lista cu optiuni care le ofera sansa sa intre la mai multe licee in functie de optiunea exprimata si media generala poate parea avantajoasa pe termen scurt,dar pe termen lung,acestia nefiind angrenati permanent in competitie se pierd pe drum iar rezultatele de la BAC sunt dezastroase la nivel national.Si iar o prostie este ca materiile exacte sa fie predate dupa manualele care le impun unitatile scolare fiecare cum vrea.Nu domnilor,matematica,fizica,chimia nu
      s-au inventat in Romania si nici manualele.Aceste materii sunt EXACTE,iar manualele ar trebui unice.Daca se vrea suplimentar se pot face si alte exercitii din gazete matematice,etc.Iar o prostie mare este invatamantul liceal si superior mult prea teoretizat fara aplicabilitate practica care nu ajuta pe nimeni in viitoare profesie,,rezultatul fiind la absolvire o masa de oameni someri,pe care statul trebuie sa le plateasca somaj sau ajutor social.A,si inca ceva ptr. voi politicienii din educatie este faptul ca sustineti ca Romania are elevi,studenti straluciti si genii sle matematicii,informaticii,etc,dar in momentul in care te uiti in jurul tau imaginea de ansamblu e dezastroasa,tara este praf,nu se vede nimic,societatea are un nivel de trai ca in lumea a7a,nu se fac constructii civile complexe,nu exista un plan strategic energetic,atunci unde sunt acele genii?!!! O sa spuneti ca pleaca! Ok. Intrebarea este cati romani au luat premiul Nobel in ultimii 50 de ani la orice?!! Concluzia este urmatoarea”Invatamantul romanesc este mult teoretizat,fara aplicabilitate in practica ceea ce conduce la dezinteresul elevului,studentului ca in viitor ce invata el azi la scoala poate ajuta societatea in viitor”.

  7. În media generală a claselor 5-8 intră toate disciplinele, nu doar româna și matematica. e posibil ca un elev care e slab la materiile de examen să aibă o medie mai mare pentru că a avut 8-9-10 la desen, muzică, religie, educație fizică etc.

  8. Si ce concluzie se desprinde de aici?
    Ce explicatii au profesorii?

    Vi se pare corect? mai ales pentru copiii cu medie mare la evaluare, care pot fi depasiti in ierarhie de cei cu medii de absolvire marite artificial?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Avem o urgență de tip demografic, susține Ligia Deca: Dacă trendul actual se păstrează, populația României ar putea scădea sub 16 milioane de locuitori în anul 2050. Nu ne putem permite să pierdem niciun copil

Nu ne putem permite să pierdem niciun copil, ne dorim ca fiecare dintre ei să devină cetățeni activi, a declarat Ligia Deca, consilierul președintelui Iohannis pe Educație, la prima ședință…
Vezi articolul

Salvați Copiii România: Patru din cinci sesizări privind infracțiuni împotriva libertății și integrității sexuale comise asupra minorilor s-au soluționat cu clasarea faptelor sau cu renunțarea la urmărirea penală / În anchetă, copilul-victimă trebuie să treacă prin minimum 6 mărturisiri ale abuzului

Patru din cinci sesizări având ca obiect infracțiuni împotriva libertății și integrității sexuale comise asupra minorilor s-au soluționat cu clasarea faptelor sau cu renunțarea la urmărirea penală. Ponderea cea mai…
Vezi articolul

Monica Anisie a anunțat, la audierile din Parlament, eliminarea comisiilor metodice din școli, a condicii de prezență și susține că următorul mandat va fi “unul tot scurt” / Avizul comisiilor a fost negativ

Ministrul propus al Educaţiei, Monica Anisie, a declarat astăzi la audierea din comisiile parlamentare de specialitate că pornește de la premisa că următorul său mandat va fi “unul tot scurt”.…
Vezi articolul