Admitere liceu Evaluare Națională 2019 Gimnaziu Știri

ANALIZĂ Unul din trei elevi care a dat Evaluarea Națională în 2018 a avut medii mai mici cu peste 3 puncte la examen, față de media de la clasă. Mediul economic propune schimbarea notării

Citire în 2 min
Comparația dintre media obținută de elevii de clasa a VIII-a la examenul de Evaluare Națională din 2018 și media pe care au avut-o la clasă în gimnaziu arată că notarea este destul de mult diferită, potrivit unei analize a Coaliției pentru Dezvoltarea României (CDR). Concret, unul din 3 copii are medii cu peste trei puncte mai mari la clasă față de cele obținute la examen. „Ne păcălim an de an copiii prin notarea de la gimnaziu”, susțin reprezentanții CDR, care au propus modificarea notării de la clasă și eliminarea mediei dein gimnaziu din calculul mediei de admitere la liceu, într-un set de 43 de măsuri pentru educație, pe care le-au înaintat Ministerului Educației.

Rezultatele de la Evaluarea Națională 2018 arată că cei mai mulți copii (peste jumătate – 50,08%) au avut medii mai mici cu 1-3 puncte față de mediile de la clasă, potrivit datelor oficiale, prelucrate de departamentul pentru Educație al CDR. Doar 17% dintre medii sunt asemănătoare, adică au o variație între -1 și 1 punct. Între anii analizați, 2018 este anul cu cel mai mare număr de elevi care au o diferență de peste 3 puncte între media de la clasă și media de la examen.

Diferența între notele de la clasă și notele de la examen este foarte mare. An de an noi păcălim copiii prin notarea de la gimnaziu. Am la clasă un copil cu 7, dar el ia la examen de fapt 4. Este o problemă cu care unii dintre părinți s-au revoltat”, a declarat Măriuca Talpeș, liderl taskforce-ului pe Educație al CDR.

Între propunerile făcute de CDR pentru reformarea sistemului de Educație, există și o serie de recomandări pentru îmbunătățirea evaluării elevilor:

1. Evaluare pentru învățare – revizuirea sistemului de notare prin adoptarea unuia bazat pe feedback, creștere și motivare a elevilor. Nota e formată din 3 aspecte – academic (cunoștințe), efort (abilități) și comportament (atitudini), se propune eliminarea totală a notei la purtare.
2. Standardizarea notării, a evaluării elevilor la clasă: care este nivelul minim de cunoștințe/competențe pe care trebuie să le aibă elevul pentru a trece clasa, la fiecare disciplină?
3. Eliminarea notei de la gimnaziu în calculul mediei de admitere – notele trebuie să reflecte nivelul real al elevului – analfabetismul funcțional trebuie depistat din timp, nu camuflat sub note nejustificate.
4. Toleranta 0 la furt/ copiat – obligatoriu pentru formarea caracterelor.

FOTO: School photo created by freepik – www.freepik.com

Doneaza prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO76BTRLRONCRT0471641001
CONT EUR: RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la Banca Transilvania pe numele "ASOCIATIA EDUPEDU PT EDUCATIE".

Te mai poate interesa

Explozie într-un fost centru de dezvoltare a armelor biologice din Rusia, unde sunt fiole cu virusul variolei. Rusia neagă existența unui risc de contaminare

R.P.

Republica Moldova: CEDO condamnă Rusia la plata a peste 100.000 de euro pentru 4 şcoli în limba română din Transnistria

R.P.

Cea mai mare grevă din lume a elevilor împotriva schimbărilor climatice începe vineri și în România. Tinerii din peste 50 de școli vor protesta

Mihai Peticila

2 comentarii

Curiosity 30 aprilie 2019 at 20:35

Cate locuri de munca pune la bataie pentru absolventi mediul economic ?

Răspuns
Mihai Peticila 30 aprilie 2019 at 20:58

Rata de angajare a tinerilor absolventi in Romania e de 76%, deci foarte mare. Asa ca mediul economic angajeaza cei mai multi dintre absolventi. Detalii aici: https://www.edupedu.ro/tinerii-absolventi-din-romania-au-o-rata-de-angajare-aproape-cat-a-celor-din-finlanda-si-mai-mare-decat-in-franta-si-italia/

Răspuns

Lasă un comentariu

* Folosind acest formular sunteți de acord cu stocarea și prelucrarea datelor dumneavoastră pe acest site.