Tinerii absolvenți din România au o rată de angajare aproape cât a celor din Finlanda și mai mare decât în Franța și Italia

1.295 de vizualizări
SURSA: theknowledgeacademy.com.
Tinerii absolvenți din România, cu vârste între 20 și 34 de ani, au o rată de angajare de 76%, potrivit celui mai recent raport al Comisiei Europene prelucrat de specialiștii în educație si formare de la theknowledgeacademy.com . Aceștia arată că în clasamentul statelor membre după rata de angajare, România ocupă locul 22 din 28 posibile. Surprinzător, Finlanda este pe locul 21, la distanță de doar un procent de țara noastră.

Clasamentul statelor europene după rata de angajare a tinerilor absolvenți a fost făcut pe baza ediției 2018 a raportului Monitorul Educației și Formării, făcut de Comisia Europeană. Potrivit regulilor comunitare și Strategiei 2020, până anul viitor statele membre ar trebui să atingă o rată de 82% a angajării tinerilor absolvenți.

Bulgaria este înaintea României în acest clasament și la egalitate cu Finlanda, având o rată de angajare a absolvenților de 77%.

Rezultatele sunt următoarele:

  • Malta 94.5%.
  • Germania 90.9%
  • Olanda 90.4%
  • Cehia 89.9%
  • Austria 89.4%
  • Luxembourg 88.5%
  • Suedia 88.3%
  • Marea Britanie 86.6%
  • Letonia 78.0%,
  • Bulgaria 77.7%
  • Finlanda 77.0%
  • Romania 76.0%

Pe ultimele locuri în Europa se află Franța, Spania, Cipru, Croatia, Italia și Grecia.

O explicație posibilă pentru acest fenoment ar fi criza de forță de muncă pe care România o traversează. Potrivit datelor Eurostat peste o jumătate de milion de români cu studii superioare trăiau în altă țară din UE în 2017, număr dublu față de 2008.

Datele oficiale arată că avem o rată a șomajului foarte mică (3,8% în februarie), una dintre cele mai scăzute din ultimii 30 de ani, dar în a celași timp o rată mare a locurilor de muncă vacante (60 mii în fiecaare lună).

În repetate rânduri mediul de afaceri a sesizat faptul că școala nu produce suficienți absolvenți pentru nevoile sale, iar cei care ajung totuși la vârsta angajării nu au pregătirea și aptitudinile necesare.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Diferențe majore rural-urban în rezultatele Evaluării Naționale

Școlile sau grădinițele închise timp de 3 ani ar putea fi transformate în săli de festivități, aprozare, cârciumi sau hosteluri de către primării, fără acordul Ministerului, prevede un proiect de lege depus de PSD, primit cu aplauze de deputații PNL din comisia de administrație. Împotrivă au fost doar USR și Ministerul Educației

Schimbarea destinației bazei materiale a școlilor, grădinițelor și oricăror altor instituții și unități de învățământ preuniversitar de stat se poate face pentru orice tip de activitate, după 3 ani în…
Vezi articolul

Alianța Colegiilor Centenare critică proiectul legii învățământului și Proiectul România educată, despre care spune că „îi lipsește viziunea”. În privința admiterii la liceu, directorii susțin că „trebuie evitată specializarea timpurie, iar axarea pe cultura generală trebuie prelungită pană în clasa a X-a”, dar cer o probă multidisciplinară într-a VIII-a, în plus față de examenul clasic propus de minister

Alianța Colegiilor Centenare critică proiectul România educată într-o poziție privitoare la proiectul legii învățământului preuniversitar, publicată pe 11 august pe site-ul organizației. Colegiile centenare sunt cele care, potrivit ministrului, ar…
Vezi articolul