Marilen Pirtea, rectorul Universității de Vest din Timișoara și deputat PNL: Tehnica numirii unui ministru prin rezultatul votului politic dominat de baronii locali din PSD a condus la nominalizarea unui nou ministru controversat la Educație

Foto: Facebook
“Tehnica numirii unui ministru în Guvernul României, prin rezultatul votului politic dominat de baronii locali din PSD, a condus la nominalizarea unui nou ministru controversat pentru portofoliul Educației Naționale, cel care va deschide anul școlar 2019-2020 la început de mandat, care nu este altcineva decât fostul ministru al Cercetării din vremea guvernărilor Năstase și Grindeanu”, spune deputatul liberal Marilen Pirtea, care este și rectorul Universității de Vest din Timișoara.

Pirtea acuză că “Valeca este, de fapt, un vechi conservator al guvernărilor PSD, care și-a dovedit limitele atunci când a lovit în evoluția domeniului Cercetării, evacuând evaluatorii internaționali din competițiile pe cercetare, în 2017, numind la vârful comisiilor din cercetare, în schimb, oameni controversați, remarcați doar prin apropierea de partid. Numind un lider județean de partid la conducerea Ministerului Educației Naționale, PSD confirmă că a abandonat de facto prioritățile școlii românești“.

Coordonator al Comisiei de Educație a PNL, Pirtea acuză Guvernul Dăncilă că neglijează “urgențele din sistemul de învățământ”, în pragul debutului de an școlar. “Din recenta monitorizare a Ministerului Administrației și Internelor, aflăm faptul că în 34% din unitățile de învățământ din România siguranța elevilor nu este asigurată nici de paznici şi nici prin sisteme video. Statistica este și mai îngrijorătoare, având în vedere recrudescența comportamentelor periculoase la adresa elevilor, când mergem spre datele de detaliu ce descriu sistemele de siguranță din școli: doar 18% din școli dispun atât de pază umană, cât și de sisteme de supraveghere video, în timp ce 12% dintre școli sunt asigurate exclusiv cu pază umană, iar în peste peste 35% dintre școli sunt instalate doar sisteme de supraveghere video, restul de 34% dintre școli fiind complet neacoperite nici prin pază umană și nici prin sisteme video”.

“Începutul acestui nou an școlar va fi dominat de multiple deficiențe, în urma cărora va fi imposibil ca rezultatele elevilor să devină mai bune, în ansamblu. Este vorba de cauzele profunde care provoacă declinul învățământului de azi, pentru care Guvernul este primul responsabil:

  • criza prelungitei întârzieri în tipărirea noilor manuale,
  • absența măsurilor de siguranță a elevilor în școli,
  • anularea sau diminuarea semnificativă a programelor naționale intregative (Merg la școală, Cornul și laptele, Școală după școală),
  • menținerea unui nedorit și prelungit deficit de profesori,
  • agravarea stării de decădere a unei părți semnificative din numărul școlilor și grădinițelor, ca și
  • lipsa măsurilor eficiente împotriva abandonului școlar timpuriu de la finalul gimnaziului, sau
  • starea gravă provocată de neîndeplinirea normelor de securitate la incendii, în multe dintre clădirile unităților școlare, iată cauze ce compun doar o listă parțială de surse ale stării critice. Un nou ministru al Educației, ce a fost nominalizat pentru acest portofoliu strict pe bază de vot al baronilor din PSD, nu va avea niciun argument viabil prin care să determine mobilizarea profesorilor, elevilor și experților din sistem în direcția ameliorării crizei profunde din învățământ. Șansa schimbării în bine este legată doar de schimbarea guvernării, pentru ca deciziile să fie asumate pe viitor de profesioniști ai domeniului, care pot să conducă reformele necesare în politicile din educație”, afirmă deputatul liberalul Marilen Pirtea.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate

Testele grilă la examene înseamnă creștere artificială a ratei de promovare. Simulările de BAC și Evaluare se transformă într-un experiment – Elevii critică dur Ministerul Educației

Elevii critică dur Ministerul Educației, pentru transformarea simulării examenelor într-un “experiment nefundamentat”. Introducerea a minimum 30% subiecte grilă la Evaluarea Națională și la Bacalaureat arată dorința de a crește artificial rata…
Vezi articolul