Matematică digitală în 50 de școli de la sat, unde profesorii au fost formați în programul Digitaliada

469 de vizualizări
Foto: Digitaliada.ro
Peste 150 de profesori de Matematică și Informatică, precum și directori de școli gimnaziale au participat vara aceasta la sesiunile de formare organizate în proiectul Digitaliada pentru a învăța să folosească aplicații digitale la ore, a anunțat Fundația Orange. Organizația precizează că anul acesta în proiectul de educație digitală pe care îl derulează de 4 ani au intrat încă 10 școli din mediul rural. În total, 50 de școli de la sat au laboratoare digitale și profesori formați astfel încât să le predea și cu ajutorul tabletelor.

Digitaliada este un program de educație digitală care se desfășoară cu avizul Ministerului Educației și care îi ajută pe profesori să folosească tehnologia la clasă, acolo unde lecțiile o permit. Profesorii învață să folosească aplicații precum GeoGebra, Math Master, Math Tests, Phytagorea, Kahoot!, Quizizz sau Socrative. Vezi aici aplicațiile recomandate de către experții din proiect pentru Matematică și TIC, de la clasele a V-a până la a VIII-a

Cele 10 școli din mediul rural ai căror elevi folosesc acum pentru prima dată laboratoarele Digitaliada sunt școala din Șieu – Bistrița-Năsăud, Sânpetru – Brașov, 23 august – Constanța, Roata de Jos – Giurgiu, Bretea Română – Hunedoara, Recea – Maramureș, Acățari – Mureș, Deveselu – Olt, Putna – Suceava, Roești – Vâlcea.

Școlile din proiect, care au în total 5.500 de elevi, sunt echipate cu 1.500 tablete, 52 de laptopuri, 50 de
videoproiectoare și ecrane de proiecție, și cu materiale digitale educaționale pentru Matematică și
Informatică. Expertul educațional din cadrul proiectului este Adina Roșca, ce a explicat că obiectivul nu este ca elevii din așa-numita App Generation să realizeze competențe digitale. “Noi folosim competențele lor digitale pentru îmbunătățirea competențelor de la matematică sau de la alte materii”, a precizat aceasta.

“Vara aceasta, 164 de directori și profesori de Matematică și Informatică au participat la sesiunile de formare, pentru a învăța să utilizeze noile metode digitale la clasă. Profesorii primesc acces la aplicațiile educaționale pre-instalate pe tablete și beneficiază de proiecte didactice pentru Matematică și TIC și de ghiduri de predare digitală, astfel încât să le fie ușor să predea folosind tehnologia digitală. Laboratoarele Digitaliada pot fi folosite însă de către orice profesor al școlii, nu doar de către profesorii de matematică și TIC cărora li se adresează programul”, se arată într-un comunicat.

Dana Deac, președinta Fundației Orange, a declarat că “cercetarea internă făcută pe parcursul anului școlar 2018-2019 arată că și elevii sunt mândri că fac parte din program. 95% dintre elevi cred că orele în Laboratorul Digitaliada sunt mai distractive și antrenante, cu informații ușor de memorat și pe înțelesul lor și peste 80% dintre ei și-au descărcat aplicații folosite la școală și pe echipamentele de acasă“.

Fundația anunță că a investit în cele patru ediții Digitaliada 2 milioane euro.

Vezi aici proiecte didactice construite în cadrul proiectului și care pot fi folosite la clasă


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Guvernul a dat Ordonanţă de Urgenţă prin care se pot reface toate contractele de “titularizare” pe şcoală, făcute pe baza articolului 253 din Legea 1, declarat neconstituţional. Angajările se pot face pe durata viabilităţii postului

La finalul şedinţei de Guvern de miercuri ministrul Educaţiei a anunţat că Executivul a adoptat o Ordonanţă de Urgenţă care să rezolve situaţia creată prin declararea de către CCR a…
Vezi articolul

VIDEO Premierul Ciolacu: Este o problemă cu drogurile. Se vor lua măsuri drastice / Dacă o conducere a unui liceu consideră că un anumit copil trebuie testat, se coordonează cu părinții și se face acel test, spune acesta

Premierul României, Marcel Ciolacu, a declarat la Colegiul Tehnic Anghel Saligny din București că „este o problemă cu drogurile”: „Nu cred în testări în masă, este ceva care depășește, dar…
Vezi articolul

Posibilitatea ca școala să decidă cursuri față în față pentru toate clasele, chiar dacă localitatea este în scenariul 2, precum și permiterea interacțiunii profesor-elev – cerute oficial de părinți. Propunerile de modificare a ordinului comun al Ministerului Sănătății și Ministerului Educației

Posibilitatea interacţiunii profesor-elev prin deplasarea elevului la tablă şi a profesorului la banca elevului, acordarea către școală a puterii de a decide să cheme la cursuri față în față și…
Vezi articolul