Menţinerea şcolilor deschise în localităţile cu incidenţă a infectărilor sub 3 la mie, necesară, dar insuficientă, spune Consiliul Național al Elevilor: Azi se anunță ceva diferit de ieri, mâine nu se știe cum va mai fi

2.762 de vizualizări
Foto: © Tatyana Tomsickova | Dreamstime.com
Consiliul Național al Elevilor consideră că măsura anunțată de Sorin Cîmpeanu de a menține școlile deschise în localitățile cu incidență a infectărilor sub 3 la mia de locuitori este necesară, dar insuficientă. Reprezentanții elevilor spun că redeschiderea școlilor cu prezență fizică ar trebui să impună și o serie de măsuri de prevenție și de protecție suplimentare, cum ar fi testarea periodică a tuturor elevilor și profesorilor.

„Suntem martorii unor decizii incerte: azi se anunță ceva diferit de ieri, mâine nu se știe cum va mai fi! Avem un cadru legal șubred, care e modificat fără o bază sanitară, fără recomandări din partea experților în domeniu, fără a asculta nevoile exprimate de reprezentanții beneficiarilor. Condamnăm atitudinile autorităților, care au datoria de a asigura un cadru legal predictibil și coerent”, a declarat Silviu Morcan, președintele Consiliului Național al Elevilor.

Amintim că, în ultima vreme, ministrul Educației Sorin Cîmpeanu a anunțat în repetate rânduri că va propune autorităților sanitare să se permite desfășurarea cursurilor cu prezență fizică în școlile din localitățile unde rata de infectare este sub 3 la mie, indiferent de rata de vaccinare a angajaților din școli.

Mai jos, comunicatul integral al Consiliului Național al Elevilor:

“În cursul zilei de astăzi, a fost anunțată o nouă modificare asupra ordinului comun Ministerului Educației și al Ministerului Sănătății nr. 5338/2015/2021 ce prevede modalitatea de organizare a activității în cadrul unităților de învățământ pentru contextul pandemic. Deși Consiliul Național al Elevilor a atras atenția decidenților în repetate rânduri asupra nevoii de predictibilitate în sistemul educațional, decidenții continuă să ia decizii peste noapte, luând pe nepregătite toți actorii implicați.

Astfel, conform declarației ministrului educației, Sorin Cîmpeanu, unitățile de învățământ vor putea desfășura orele cu prezență fizică în cazul în care rata incidenței într-o localitate nu depășește 3 la mia de locuitori, fără referință la rata de vaccinare a personalului angajat din școli, așa cum era prevăzut inițial în ordinul comun.

Reprezentanții elevilor din România consideră măsura de a menține școlile deschise în localitățile cu incidență a infectărilor sub 3 la mia de locuitori ca fiind necesară, dar insuficientă având în vedere că redeschiderea școlilor cu prezență fizică ar trebui să impună și o serie de măsuri de prevenție și de protecție suplimentare, cum ar fi testarea periodică a tuturor elevilor și profesorilor, despre care încă nu știm nimic clar.

În urmă cu puțin timp, Consiliul Național al Elevilor a adus în vedere necesitatea dezvoltării unui algoritm în baza căruia școlile să decidă în ce format vor continua cursurile, luând în calcul mai mulți factori, dintre care amintim: infrastructura sanitară, capacitatea de testare și de menținere a distanțării fizice, situația persoanelor care folosesc transportul în comun, supraaglomerarea claselor etc. Cu toate acestea, autoritățile competente nu au ținut cont de propunerile elevilor reprezentanți, alegând să adopte măsuri de compromis, în detrimentul unor decizii predictibile și asumate.

Consiliul Național al Elevilor își exprimă dezamăgirea față de modul în care guvernanții gestionează valul pandemic. În timp ce cazurile de îmbolnăvire cu SARS-CoV2 nu sunt nici pe departe într-o scădere considerabilă, decidenții nu își asumă un set de măsuri clare care să promoveze o educație de calitate, existând în continuare multe lacune în ordinul comun, precum incertitudinea necesității schemei complete care să conteze la calcularea ratei de vaccinare în școală sau situația unităților de învățământ arondate, fără personalitate juridică, cu o rată de vaccinare diferită față de structura cu personalitate juridică.

De asemenea, ministrul interimar al sănătății, Cseke Attila, a declarat faptul că „nu suntem naivi, nu vrem să fim inconsecvenți legat de necesitatea desfășurării actului pedagogic”, dar, în același timp, a menționat următoarele: „dacă constatăm după 7, 10 zile, 2 săptămâni că cifrele sunt hai să zic îmbucurătoare, atunci sigur putem să discutăm de alte criterii sau de criterii mai permisive, dacă vreți.

Declarațiile incerte și neasumate de acest gen confirmă în continuare un set de măsuri scrise pe genunchi, fără consultarea partenerilor de dialog social și fără coerență pe termen lung.”

Foto: © Tatyana Tomsickova | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


3 comments
  1. Problema este ce facem cu scolile care sunt deschise peste un prag de 6 la mie,adica scoli deschise în localități cu rata mare de infectare?!Ce facem cu tezele?
    Ministrul isi bate.RUSINE!!!!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cumințenia pământului nu va putea fi văzută de Ziua Brâncuși pentru că Ministerul Culturii nu a plătit o asigurare de 2000 de euro. Avocatul proprietarilor: Este o minciună că ministerul a reluat discuțiile

Se împlinesc aproape 6 ani de când sculptura lui Constantin Brâncuși, Cumințenia pământului, a fost scoasă la vânzare, în România, scrie CulturaLaDubă.ro. Fiindcă este clasată în tezaurul național, Ministerul Culturii…
Vezi articolul

Ce spune președinția în cazul copiilor folosiți pentru imaginea lui Klaus Iohannis, la Buzău: Intrarea elevilor a fost un demers spontan, din dorința copiilor și a cadrelor didactice de a interacționa cu Președintele României

“Nu a existat nicio intenție din partea AP (Administrația Prezidențială – n.red.) de a construi deliberat un cadru în care să se afle și elevii”, spune Președinția într-un răspuns pentru…
Vezi articolul

Planurile Comisiei Europene de “resetare a educației”: competențe digitale pentru toți profesorii, investiții în conectivitate și echipamente, incluziune / Un nou Spațiu euopean al educației și un plan de acțiune pentru educație digitală

Competențele digitale ar trebui să fie esențiale pentru toate cadrele didactice, iar alfabetizarea digitală este esențială pentru traiul în lumea digitalizată: acestea sunt două dintre principiile care stau la baza…
Vezi articolul