Ministerul Educației întreabă profesorii și elevii “ce are nevoie să știe” un cadru didactic, ce să facă și cum să se comporte. Chestionar lansat pentru elaborarea profilului de competențe ale cadrului didactic

30.324 de vizualizări
Contestații BAC
Foto: Pexels.com
Ministerul Educației întreabă profesorii, elevii și orice alt actor implicat în procesul educațional ce are nevoie să știe un cadru didactic, ce să facă și cum să se comporte. Instituția a lansat oficial un chestionar, în contextul în care anunță că a început un proces amplu “de revizuire a modului în care se organizează în România pregătirea personalului didactic”.

Concret, Ministerul Educației întreabă publicul ce anume să-i învețe pe studenți la masteratul didactic. De remarcat că întrebările sunt deschise, fără variante prestabilite de răspuns.

Prima acțiune a procesului de revizuire a pregătirii profesorilor “este aceea de realizare a profilului de competențe ale cadrului didactic, iar în acest sens, Ministerul Educației și Cercetării a realizat un chestionar pentru opinia publică”, spune instituția, într-un comunicat remis Edupedu.ro.

“Ministerul Educației și Cercetării a propus, pentru anul universitar 2020-2021, bugetarea de locuri pentru programe-pilot de masterat didactic. Grupul de lucru format cu acest obiectiv va propune un profil de competențe ale cadrului didactic, astfel încât să poată fi structurat programul de pregătire profesională. Procesul de elaborare a acestui profil de competențe va cuprinde mai multe activități, printre care și o consultare publică a părților interesate, prin intermediul unui chestionar care este disponibil în perioada 19 martie – 05 aprilie 2020, accesând linkul https://profilcd.questionpro.com. În acest sens, Ministerul Educației și Cercetării invită toate persoanele interesate să completeze acest chestionar”, se arată într-un comunicat remis Edupedu.ro.

“Opiniile fiecărui actor implicat în procesul educațional sunt importante și contăm pe un număr cât mai mare de răspunsuri, pentru a înțelege cât mai bine așteptările din societatea românească”, argumentează Ministerul.

Ce vrea să afle Ministerul Educației?

Ministerul Educației întreabă respondenții și care este genul, vârsta, starea civilă, ultimele studii absolvite, dacă au făcut studii în străinătate, ocupația, locul de muncă, pentru ce anume au fost plecați în străinătate (în cazul în care au fost plecați), etnia, religia, dacă au copii, dacă copiii merg la școală, localitatea natală, localitatea și județul în care lucrează în prezent.

Informații de background – Chestionar lansat înainte de a afla ce s-a întâmplat cu anteriorul sondaj

Amintim că precedentul chestionar lansat de Ministerul Educației condus de Monica Anisie i-a întrebat pe părinți, profesori și elevi ce discipline obligatorii să taie din cele 18 de la gimnaziu, câte ore să reducă și ce materii ar trebui introduse.

Chestionarele online trebuia completate până pe 15 martie. “Răspunsurile colectate vor fi supuse unei prelucrări automate, utile în elaborarea unei analize de impact privind modificările planurilor-cadru pentru învățământul gimnazial”, anunțat Ministerul, într-o notă trimisă inspectoratelor școlare și obținută de Edupedu.ro.

Ministerul nu a anunțat, până la ora publicării acestui articol, concluziile acelei sondări publice.

Citește și:

 

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

10 comentarii
  1. …din păcate sunt în urmă cu știrile, dar cum acest chestionar tot n-are nicio valoare, aș mai adăuga doi itemi descriptivi ai comportamentului ,,ideal” al unui profesor, itemi inspirați din ce am văzut și am trăit eu însămi:
    – profesorul să primească vouchere de cumpărături de la părinți și elevi precum și alte diverse plicuri și cadouri , ca să nu se supere ceilalți profesori-colegi care așa s-au învățat, și nici stimații părinți care așa fac dintr-a cincea până-ntr-a douăsprezecea
    -profesorul să se lase jucat în picioare de inspectorat și minister atunci când cele două respectabile instituții constată că profesorul respectiv nu a dat 10 unui elev căruia toți ceilalți profesori i-au dat 10 dintr-a cincea până-ntr-a douăsprezecea…
    -profesorul să accepte insulte, defăimări și calomnii din partea directorului școlii ori de câte ori îndrăznește să atragă atenția asupra ilegalităților crase din școală…

    Cred că acești itemi sunt mai aplicați, mai concreți, mai pățin vagi, dacă tot se caută șabloane.

  2. Oare de ce si-o pierde timpul MEC acum cu sondarea opiniei publice, cand competentele pedagogice si digitale ale profesorilor sunt clare:

    – The teaching profession – https://ec.europa.eu/education/policies/school/teaching-professions_en; a se vedea studiul http://ec.europa.eu/education/school-education/doc/teachercomp_en.pdf

    – European Framework for the Digital Competence of Educators (DigCompEdu 0- https://ec.europa.eu/jrc/en/digcompedu.

    Plus ca le poti asigura intr-un mod flexibil, prin cursuri blended, in care sa incluzi cursuri online (MOOCs) existente.

    https://edu.ro/ministerul-educa%C8%9Biei-%C8%99i-cercet%C4%83rii-lansat-un-amplu-proces-de-consultare-public%C4%83-pentru-realizarea

  3. Fiindcă este conceput de ” profesioniști “. Competențele cadrului didactic stabilite de elevi și de părinți… Oare în ce țară civilizată din lumea asta se mai întâmplă așa ceva?

  4. La finalizarea chestionarului sunt obligatorii campurile referitoare la judetul unde locuiesti si unde muncesti, dar nu apare Bucuresti si nu poti finaliza

    1. În țara unde MEC și ISJ-urile fac pe deștepții ca să-și justifice de fapt ….INACTIVITATEA , acționând feroce pentru a-și păstra joburile ineficiente , dar cu fotolii calde, relaxante și aducătoare de prosperitate financiară și imagine, călcând pe cadavre, folosindu-se de sclavii lor, directorii, care NU și-au făcut orele de ani de zile și ii obligă pe alți profesori să i le facă, creând situații dintre cele mai infecte! Și toate astea au fost și sunt posibile DOAR pe spatele profesorilor demni, cu școli și grade didactice absolvite pe bune, cu concediile de odihnă sacrificate în totalitate pentru examenele de titularizare, care au muncit voluntar pe rupte, cu toate resursele materiale aduse de acasă și care și-au sacrificat întreaga viață personală și de familie în virtutea realizării unui proces didactic la standarde înalte!…
      Până și ACUM, într-o situație critică în care ne este pusă în pericol viața, acești vampiri energetici, nu fac altceva decât să-și creeze paravane în stilul lor caracteristic pentru a-și atinge propriile interese și a cerși aplauzele din jur !!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Procedura de adaptare a examenelor pentru elevii cu tulburări de auz, văz, învățare și din spectrul autist a fost aprobată de minister

Ministerul Educației anunță că a aprobat procedura cerută de asociațiile pentru dreturile copiilor, prin care sunt asigurate la examenele naționale condițiile adaptate pentru elevii cu deficiențe de vedere/deficienţe de auz/tulburare de spectru…
Vezi articolul