Ministerul Educației: Nu există disfuncționalități în asigurarea salariilor personalului din învățământ / În data de 1 noiembrie va pune la dispoziția inspectoratelor sumele pentru plățile pe Ordonanța 48

5.014 vizualizări
Foto: © Mykhailo Polenok | Dreamstime.com
Inspectoratele școlare din țară vor primi la 1 noiembrie banii pentru plata diferențelor salariale ale profesorilor prevăzute de ordonanța 48/2022, transmite Ministerul Educației într-un comunicat de presă. Ministerul recunoaște că au fost probleme informatice în aplicația de salarizare a profesorilor, Edusal, dar privind aplicarea ordonanței, nu în ceea ce privește calcularea salariilor: „Nu există disfuncționalități în asigurarea salariilor personalului din învățământ. Nu există personal în sistem pentru care, în urma prelucrării datelor, sumele rezultate să fie negative”, se precizează în comunicat.

Reacția ministerului Educației vine după ce președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, Marius Nistor, a spus pentru Edupedu.ro că sunt erori la calcularea salariilor profesorilor în aplicația Edusal și că au fost calculate sume în minus între 10.000 și 24.000 de lei, erori cauzate de modificări în aplicație pentru a se putea aplica ordonanța 48.

  • De precizat, ministerul Educației a transmis în urmă cu 2 zile că sunt probleme tehnice generate de aplicația Edusal în aplicarea OUG 48/2022.  

Instituția mai precizează în comunicatul de presă că pentru aplicarea prevederilor OUG 48/2022 privind plata diferențelor de drepturi salariale cuvenite personalului din învățământul de stat pentru perioada 1 iulie 2017 – 31 august 2021, Ministerul Educației a dezvoltat, în cadrul aplicației informatice Edusal, un modul dedicat calculării tranșelor cuvenite.

Se precizează că „nu există disfuncționalități în asigurarea salariilor personalului din învățământ. OUG 48/2022 se referă la diferențe salariale, iar în acest an se efectuează plata primei tranșe. Nu există personal în sistem pentru care, în urma prelucrării datelor, sumele rezultate să fie negative.

Modulul informatic implementat este în concordanță cu prevederile legale privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

Deși au fost transmise instrucțiuni de utilizare a aplicației informatice și au fost organizate mai multe sesiuni de instruire în sistem videoconferință cu personalul responsabil la nivel de județ/municipiul București, au apărut unele erori de calcul privind diferențele aferente, rezultate din operarea programului informatic sau prin utilizarea acestuia în cazul unor categorii de persoane care nu făceau parte dintre beneficiarii ordonanței.

Pentru ca personalul beneficiar să intre în posesia sumelor cât mai repede, Ministerul Educației a propus inițial termenul de 19 octombrie pentru introducerea datelor și  prelucrarea acestora.

Ca urmare a solicitărilor federațiilor sindicale reprezentative din învățământ, termenul a fost prelungit până la data de 28 octombrie.

La data de 1 noiembrie, Ministerul Educației va pune la dispoziția inspectoratelor școlare toate sumele necesare pentru a se efectua plățile către beneficiari.

Ministerul Educației monitorizează permanent aplicarea prevederilor OUG 48/2002 și asigură suportul tehnic pentru inspectoratele școlare județene și unitățile de învățământ.”

Informații de context

Aprobată în aprilie, ordonanța de urgență prevede că “profesorii vor primi în termen de 3 luni prima tranșă de 5% pentru plata diferențelor salariale, pentru perioada 2017-2021. Sumele necesare acordării diferențelor de drepturi salariale se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educației”, spunea Cîmpeanu. El declara pentru Edupedu.ro că prima tranșă va fi făcută “realist în septembrie, odată cu lichidarea pe luna august”. Acest lucru nu s-a întâmplat. Acum ministerul Educației spune că va plăti anul acesta prima tranșă.

Potrivit ordonanței, sumele necesare acordării diferențelor de drepturi salariale stabilite se plătesc eșalonat, pe o perioadă de 5 ani, de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, astfel:

  • în primul an calendaristic de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență se plătește 5% din valoarea diferențelor salariale;
  • în al doilea an calendaristic de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență se plătește 10% din valoarea diferențelor salariale;
  • în al treilea an calendaristic de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență se plătește 25% din valoarea diferențelor salariale;
  • în al patrulea an calendaristic de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență se plătește 25% din valoarea diferențelor salariale;
  • în al cincilea an calendaristic de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență se plătește 35% din valoarea diferențelor salariale.

Foto: © Mykhailo Polenok | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
  1. Sa nu uite sa plateasca si dobani la sumele datorate! Statul cand noi nu avem bani ne calculeaza dobanzi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de Samsung Electronics Romania

VIDEO Aplicația nativă pentru tablele interactive pe care profesorii o pot folosi să-și creeze lecții cu planșe precompletate pentru mai multe discipline – ghid de utilizare

Peste 300 de fișe pedagogice cu elemente interactive inedite, create de profesori și de specialiști în conținut digital educativ pot fi folosite de cadrele didactice prin aplicația LIVTOME a Livresq,…
Vezi articolul

Monitorizarea periodică a progresului elevilor cu ajutorul unei platforme digitale – recomandă OCDE: Profesorii din România au nevoie de o bancă națională de resurse pentru evaluare formativă și predare diferențiată

Profesorii din România nu pot să sprijine învățarea diferențiată în lipsa monitorizării periodice a progresului elevilor, arată raportul OCDE privind educația și competențele în România. Evaluarea formativă și predarea diferențiată…
Vezi articolul

Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară Cluj-Napoca, Universitatea pentru Științele Vieții „Ion Ionescu de la Brad” din Iași și Universitatea de Științele Vieții „Regele Mihai I” din Timișoara vor forma profesori din liceele agricole, până pe 30 septembrie 2025 – apel PNRR de 600.000 euro

Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară Cluj-Napoca, Universitatea pentru Științele Vieții „Ion Ionescu de la Brad” din Iași și Universitatea de Științele Vieții „Regele Mihai I” din Timișoara vor…
Vezi articolul

Nu avem profesori, instructori capabili să utilizeze resurse tehnologice avansate în învățământul profesional, spune ministrul Educației: Trebuie să flexibilizăm condițiile prin care oameni pregătiți de la nivelul operatorilor economici să poată avea acces în școală

Trebuie să flexibilizăm condițiile prin care oameni pregătiți, de la nivelul operatorilor economici, să poată avea acces în școală, susține ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. Acesta a vorbit despre dotările pe…
Vezi articolul