Ministrul Costel Alexe, acuzat că a plagiat în teza sa de doctorat susținută la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – Reporter de Iași

2.931 de vizualizări
Costel Alexe / Foto: gov.ro
Ministrul Mediului, Costel Alexe, a plagiat în lucrarea de doctorat, mai multe pagini din teza sa fiind copiate dintr-un studiu și o carte care nu apar menționate nici în notele de subsol, nici în bibliografie, scrie publicația Reporter de Iași. Unul din fragmentele plagiate este copiat cu tot cu o greșeală de tehnoredactare, se arată în cadrul anchetei. 
  • Iohannis, în 2019: „Dacă un politician e dovedit ca plagiator, el trebuie să dispară din politică”

Costel Alexe și-a susținut doctoratul în domeniul Geografie în septembrie 2012, la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași. Titlul tezeu este „Clima și topoclima Municipiului Iași și a ariei metropolitane”, iar coordonator științific – profesorul universitar Liviu Apostol, relatează Reporter de Iași.      

Pagini din teză sunt copiate din lucrarea „Studiu științific de evaluare a stării de conservare a speciei și habitatelor din situl Natura 2000 ROSCI0221 Sărăturile din Valea Ilenei”, cu autori Costică Mihai și Constantin Cristian Stoleriu, profesori universitari în Iași, susțin jurnaliștii care publică fragmente din teză și lucrări.

Publicația notează și greșeala copiată ca atare din studiul de mai sus, în teza de doctorat a lui Alexe: cuvântul „anticilonului” în loc de anticiclonului. 

A doua sursă plagiată ar fi cartea „Utilizarea teledetecției în studiul geografic al teritoriului județului Iași”, scrisă de Mihai Ciprian Mărgărint și apărută în 2010. 

Publicația notează că Alexe nu a vrut să comenteze plagiatul din propria teză de doctorat. 

Costel Alexe este liderul PNL Iași și candidatul partidului pentru șefia Consiliului Județean Iași.

Citește ancheta integrală pe Reporter de Iași


2 comments
  1. Queen are o melodie genială: Another one bites the dust ! Hai sa vedem acum dacă se pune batista pe țambal cum au facut cu LCK.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

UPDATE Impactul tăierilor din educație operate de Legea Bolojan este de doar 0,02% din PIB în 2025, marginal pentru bugetul României, dar pentru anul viitor „ar putea afecta semnificativ funcționarea sectorului” – arată Romanian Economic Monitor de la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, citând și datele Consiliului Fiscal / Ministrul Daniel David susținea că „nu ei sunt experții”

Impactul real al tăierilor din educație operate prin Legea Bolojan este marginal pentru bugetul României – doar 0,02% din PIB în 2025 și 0,20% în 2026, arată analiza Romanian Economic…
Vezi articolul

ANALIZĂ Ligia Deca anunță și ea că trebuie să investigheze cauzele și să reducă numărul celor care nu se prezintă la examenul de Bacalaureat și Evaluarea Națională, la fel cum anunța și predecesorul ei, Sorin Cîmpeanu, anul trecut. Nicio analiză nu a fost vreodată publicată, iar subiectul a fost îngropat imediat după examene

Numărul tot mai scăzut de la an la an al elevilor înscriși la examenele naționale, Evaluare Națională sau Bacalaureat, pare să fie în atenția Ministerului Educației doar în pragul examenelor,…
Vezi articolul

Reconsiderarea numărului de discipline la liceu, Istoria comunismului și Istoria evreilor-Holocaustul să fie unități de învățare, Religia să fie o oră la două săptămâni și modificarea legii educației – propunerile profesorilor Merito pentru planurile-cadru de liceu 2025

Comunitatea de profesori Merito propune modificări semnificative asupra planurilor-cadru pentru liceu, printre care reducerea numărului de discipline, integrarea Istoriei comunismului și a Holocaustului ca unități de învățare în disciplina Istorie…
Vezi articolul
ChatGPT în școli

Inteligența artificială poate consolida învățarea, dacă instrumentele folosite sunt croite să îi asiste pe elevi, nu să le ofere direct soluții – analiză bazată pe mai multe studii de specialitate

Instrumentele de inteligență artificială pot fi folosite eficient în pregătirea elevilor, dacă urmează proceduri obișnuite de predare și de asistare a proceselor de învățare, potrivit unei analize a cercetărilor și…
Vezi articolul