Ministrul Muncii, Raluca Turcan: Avem în PNRR 50 de milioane de euro pentru infrastructura socială destinată copiilor vulnerabili / Am identificat copii fără CNP în România de astăzi, 2.500 de copii excluși din sistemul educațional

293 de vizualizări
Raluca Turcan / Foto: gov.ro
Guvernul a “identificat copii fără CNP în România de astăzi. Am identificat într-o campanie de o lună de zile aproximativ 2.500 de copii care erau excluși practic din sistemul educațional, nu aveau acces la educație”, a spus ministrul Muncii, Raluca Turcan, în cadrul unui eveniment desfășurat luni. Ea a declarat, cu aceeași ocazie, că în Planul Național de Redresare și Reziliență sunt prevăzuți 50 de milioane de euro pentru infrastructura socială destinată copiilor aflați în stare de vulnerabilitate.

Oficialul a spus, în cadrul unui eveniment de începere a lucrărilor pentru Programul Național de Suport destinat copiilor în contextul pandemiei COVID-19 – ”Din grijă pentru copii”, că guvernul intenționează să acționeze în trei direcții mari pentru a-i sprijini pentru copiii din medii vulnerabile – “servicii integrate”, identificarea de resurse umane pentru a susține activitățile de asistență specială, respectiv finanțarea acestor activități.

Raluca Turcan, în cadrul evenimentului de luni:

“Vreau să vă spun că, atunci când am decis în guvernul Cîțu, să regândim și să recalibrăm asistența socială, am plecat cu toții de la o diagnoză, pentru că este vital să înțelegi cui te adresezi și cum poți să te adresezi cel mai bine. Și în acea diagnoză pe care am făcut-o, plecând de la beneficiarii de ajutor social, fie că sunt beneficiari direcți sau titulari, am radiografiat profilul persoanelor vulnerabile în România. Și de departe cei mai vulnerabili sunt cei 65+, eventual cu dizabilități și copiii din familii monoparentale, familii sărace cu mulți copii sau copii cu părinți plecați la muncă în străinătate.

Am identificat copii fără CNP în România de astăzi. Am identificat într-o campanie de o lună de zile aproximativ 2500 de copii care erau excluși practic, pragmatic din sistemul educațional, nu aveau acces la educație. Am găsit sute de copii care se aflau într-o stare avansată de boală și care nu aveau acces la asistență medicală. Și atunci nu poți să nu te întrebi cum poate statul, o dată, să se considere puternic și civilizat și să nu încerce să-i ajute pe cei care sunt în situația astfel de disperare. 

Și aici sunt trei direcții mari de acțiune. Una o reprezintă serviciile integrate. Ce faceți dumneavoastră aici este un model de servicii integrate. Ați strâns specialiști, instituții și ajungem la acești copii pe de o parte identificându-i, introducându-i într-o bază de date a statului, copii care au nevoie de sprijin și după aceea țintind la ei cu diferite servicii. La fel trebuie să funcționeze și asistența socială. (…)

După aceea, a doua componentă esențială este cu cine facem asistența socială. Și constatăm și am și văzut că asistența socială în România se face cu persoane care nu au pregătirea necesară, fie pentru că nu sunt atrași de facultățile de profil, fie pentru că nu își găsesc un loc de muncă, fie că sunt supraîncărcați. Dintre toți asistenții sociali din România, doar 80% au studii superioare și dintre aceștia doar 30 la sută au experiență și educație de asistență socială.

Iar a treia componentă o reprezintă, evident, finanțarea. Și iarăși, în premieră, prin Planul Național de Redresare și Reziliență, avem și componenta de infrastructură socială pentru copii, pentru că mulți copii din zonele defavorizate își găsesc în școală, în viața în comunitate un sprijin pentru a ieși din mediile vulnerabile în care se află. Și atunci construcția unor astfel de centre de zi și servicii de zi, în care copiii să primească suport pe tot parcursul zilei reprezintă un mare progres. Și aici avem în Planul Național de Redresare și Reziliență 50 milioane € pentru infrastructura socială pentru copii aflați în stare de vulnerabilitate.”

Foto: gov.ro / Raluca Turcan


1 comment
  1. Din păcate, doamna ministru uită un lucru! Copiii României nu au nevoie de planuri derulate până în 2030 sau cine știe până când, ci de fapte concrete, de un nivel de trai decent, de sprijin real și de calitate, mai ales că au suferit din cauza crizei sanitare. De exemplu, alocațiile pentru copii sunt prea mici pentru nevoile lor, dar, onorabilii guvernanți au considerat că trebuie înghețate. Să fim onești, se vehiculează sume ca și cum ar vinde pielea ursului din pădure. Repet, fapte, nu vorbe goale de substanță, deoarece statisticile referitoare la copii sunt îngrijorătoare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Premierul Bolojan, discurs în apărarea ministrului Educației, la moțiunea contra lui Daniel David: Aceste măsuri au fost propuse în Educație nu de către ministru, ci de către o coaliție, ca să facă sistemul mai eficient, dar nu asta este reforma. Nu se va mai preda 16 sau 18 ore pe săptămână, ci 20. O țară care trăiește pe datorie vreți să rămână cu normele de predare cele mai de jos sau să le punem la un nivel decent?

Premierul Ilie Bolojan a venit astăzi în Plenul Senatului, unde a luat cuvântul înainte de votul la moțiunea simplă depusă de AUR împotriva ministrului Educației, Daniel David. „Aceste măsuri au…
Vezi articolul

Primarul Sectorului 2 cere feedback-ul părinților despre programul Şcoală după şcoală”, după ce a constatat că doar în patru şcoli cererile de înscriere depăşesc capacitatea, deși părinții s-au plâns că elevii sunt puşi pe lista de rezervă

Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, cere feedback-ul părinților despre programul “Şcoală după şcoală”, după ce a constatat că doar în patru şcoli cererile de înscriere depăşesc capacitatea și la cinci…
Vezi articolul

Ministrul Educației, Ligia Deca, scrie pe Facebook că se gândește să facă „vizite fără fast“ în școli: „Ar putea fi luni“ „sau vineri”, „de fapt, ar putea fi orice zi” / Enunțul ambiguu vine după o vizită la Călărași, unde între mai multe activități de partid, Deca a mers și la o școală de vară

Mesaj atipic și ambiguu din partea Ministrului Educației. La finalul săptămânii trecute aceasta a anunțat, pe pagina de Facebook, că se gândește ca, odată ce va începe anul școlar 2023-2024,…
Vezi articolul

Vouchere de afterschool pentru copiii defavorizați, pachete sociale cu rechizite, îmbrăcăminte, mici reparații, dotări ale locuințelor și „relaxarea” criteriilor pentru burse sociale, printre măsurile programului de guvernare propus de Marcel Ciolacu

Voucherele pentru copiii defavorizați, care să acopere servicii și programe de tip before și after school, precum și acordarea unui pachet social la început de an școlar sunt prevăzute în…
Vezi articolul