Mistica singurătății

118 vizualizări
Dan Tăpălagă / Foto: Arhiva personală
Străzile și bulevardele goale din marile orașe. Peisajul apocaliptic. Liniștea înfiorătoare. Ecoul dintre blocuri. Frica din ochii oamenilor. Groaza de necunoscut. Zilele monotone de izolare. Dorul de părinții noștri, de toți ceilalți pe care azi nu-i mai putem vedea aproape deloc.

Nimic nu se compară, totuși, cu tristețea celor care pleacă singuri.

Cele mai cumplite scene văzute în ultimele zile au fost sicriele înșirate în biserici transformate în morgi, mărturiile preoților italieni despre cei care pleacă fără a fi alinați sau împărtășiți deoarece i-ar expune pe cei rămași, convoaiele de camioane cărând noaptea sicrie pe străzi, relatările despre telefoane care sunau în sacii negri cu care erau cărați morții din spitalul județean Suceava.

Greu de suportat pentru noi, cei vii, singurătatea suferinzilor răpuși de un virus apărut din neant. Ritualurile de trecere au și ele rostul lor. Ne amintesc de valoarea însemnată a vieții.

Singurătatea morților din aceste vremuri teribile ar trebui să ne întoarcă puțin la singurătățile fiecăruia.

A trebuit să ne izolăm cu toții în casele noastre ca să aflăm cât de singuri eram și înainte. Câte ore petreceam pe telefon, la televizor sau la calculator fără să mai vorbim, de fapt, între noi.

Cât de puțin și de rar ne-am văzut mulți dintre noi părinții. Azi, chiar dacă dorim să-i vizităm de Paști, ar fi bine să nu o facem. Cred că e primul an din ultimii 30 când nu voi merge acasă, la Sibiu, unde ajungeam tot mai rar.

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Există trei ani de școală diferență între bogați și săraci, între București și Giurgiu, între rural și urban. Asta este foarte îngrijorător! – Alina Sava, expert în educație al Băncii Mondiale: Următorul program va fi unul de remedial de Matematică pentru clasele V-VIII

Decalajele majore din sistemul educațional românesc, dintre mediul rural și urban, dintre „bogați și săraci” și abandonul școlar ridicat, în special în zonele defavorizate sunt cele mai mari probleme pe…
Vezi articolul

Cel puțin o oră de Istorie pe săptămână, la toate profilurile și specializările de liceu, propun profesorii și studenții din Societatea de Științe Istorice, pentru planurile-cadru: Lucrurile s-au agravat, iar cauza este reducerea numărului de ore din 1999 încoace

Număr mai mic de ore de Istorie la liceu în planurile-cadru înseamnă programă scurtată care nu satisface nevoile societății de azi, în care avem un „deficit democratic”, reclamă profesorii, studenții,…
Vezi articolul