“Mobilități virtuale”: Universitatea Babeș-Bolyai anunță “cursuri de master și laboratoare” în comun cu o universitate din Germania, care să integreze instrumente online

233 de vizualizări
Mobilități virtuale
Foto: UBB / Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca
Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și Universitatea de Tehnologie Chemnitz vor începe, în 2021, un “proiect de organizare a unor cursuri comune de master și laboratoare virtuale, care să integreze noile paradigme de predare și cercetare online”, anunță UBB într-un comunicat.

Proiectul începe la Universitatea de Tehnologie Chemnitz ca proiect comun derulat de Biroul Internațional, Catedra de Fizică a Semiconductorilor și Catedra de Chimie Coordinativă, având ca obiectiv dezvoltarea a două module de master internaționale împreună cu reprezentanții UBB, prof. univ. dr. Romulus Tetean (Facultatea de Fizică) și prof. univ. dr. Cristian Silvestru (Facultatea de Chimie și inginerie Chimică). 

Despre ce e vorba în prociectul Mobilități virtuale:

  • “În modulele internaționale, lectorii și studenții de la ambele universități vor participa la aceleași cursuri, prelegerile vor avea loc simultan, vor fi transmise în direct în sala de curs a universității partenere sau sălile de seminar vor fi conectate prin intermediul sistemelor de videoconferință pentru a forma o sală de seminar comună. În cadrul exercițiilor practice, studenții celor două universități vor realiza proiecte comune și vor utiliza săli de lucru și învățare digitală comune precum și alte instrumente digitale”.

Potrivit UBB, modulele internaționale ridică provocări legate de recunoașterea creditelor și de soluțiile pentru a reuni lectorii și studenții din două universități într-un singur grup. într-un laborator virtual comun.

Comunicatul îl citează pe Benny Liebold, manager de proiect și coordonator al Biroului Internațional al Universității de Tehnologie Chemnitz, potrivit căruia: 

  • „Aceste așa-numite mobilități virtuale sunt un complement valoros pentru semestrele din străinătate, permițând studenților să câștige experiență internațională în timpul semestrelor regulate din Chemnitz sau Cluj-Napoca”. 

Citește și: INTERVIU Lingvistul Alexandru Nicolae, cercetător la Academia Română: Trebuie să gândești strategii de predare, ca să ții oamenii interesați o oră. Dacă nu stârnim curiozitatea, pierdem atenția studenților / Sunt un fan al comunicării științei online, ne ușurează viața profesională


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Programul PSD pentru educaţie

Ministerul Educației își rezervă timp până la sfârșitul lunii mai să elucideze ce înseamnă decizia instanței în dosarul Baza Cutezătorii, în care Mihnea Costoiu a scăpat, prin prescripția faptelor, de dosarul în care fusese condamnat inițial pentru abuz în serviciu

O comisie specială a fost constituită la Ministerul Educației pentru a vedea, până la sfârșitul lunii mai, ce înseamnă din punct de vedere juridic, patrimonial și financiar o decizie de…
Vezi articolul

Clasamentul internațional al universităților Times Higher Education 2021: Oxford, pe primul loc în lume. Două universități românești sunt pe locurile 601-800 și 801+, iar 11 ocupă un loc în intervalul 1000+

Universitatea Oxford, Universitatea Stanford și California Institute of Technology conduc clasamentul internațional al universităților realizat de Times Higher Education 2021, dat publicității astăzi. De altfel, universitățile americane domină primele 10…
Vezi articolul