Evaluarea Națională la clasa a II-a începe marți, 25 mai, cu proba scrisă la limba română. Care este rolul testării la clasa a II-a și modele de subiecte

17.660 de vizualizări
Foto: © Vladimir Melnikov | Dreamstime.com
Evaluarea Națională la clasa a II-a începe marți, 25 mai; elevii vor susține atunci prima probă din cadrul Evaluării Naționale de la clasa a II-a: Limba Română scris. Urmează limba română citit miercuri, apoi matematică joi, 27 mai.
Calendar Evaluarea Națională pentru clasa a II-a 2021 – calendar nou
  • 25 mai 2021 – Limba română & limba maternă (scris)
  • 26 mai 2021 – Limba română & limba maternă (citit)
  • 27 mai 2021 – Matematică 
  • 28 mai 2021 – Limba română pentru minoritățile naționale (scris & citit)
Modele de teste publicate pentru EN II de Ministerul Educației pentru anul 2021 (aceleași din 2019):
Ce sunt Evaluările de la clasa a II-a

Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a au fost introduse prin legea Miclea-Funeriu și sunt organizate la nivel național de 6 ani, primul an în care au fost administrate național a fost 2014-2015.

De ce sunt bune evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a? Obișnuiesc copiii cu condițiile de examen, însă în condiții total sigure pentru ei – rezultatele nu se trec în catalog și nici nu sunt anunțate în fața clasei, ci sunt confidențiale. Învățătoarea spune rezultatele fiecărui părinte în parte, căruia trebuie să îi arate și planul individualizat de învățare pe care l-a realizat pentru acoperirea lacunelor detectate la elev, dacă este cazul.

Cu ce mă ajută, ca părinte, evaluările acestea? Sunt singura șansă să aflu dacă învățătorul de la clasă subevaluează sau supraevaluează copiii. Este prima testare ale cărei subiecte sunt făcute de altcineva decât învățătorul de la clasă. Pot afla din timp dacă copilul are lacune majore, iar învățătorul trebuie să mă învețe cum să intervin în vacanța de vară, pentru a remedia parte din problemele identificate.

La clasa a VI-a, ele au ca obiectiv preorientarea școlară către un anumit tip de liceu.
Aceste testări trebuie să radiografieze în mod real în ce măsură au înțeles copiii elementele prevăzute de curriculumul național, dar și efortul depus de învățători: au ridicat nivelul celor mai mulți copii din a II-a până în a IV-a sau au mers doar cu vârfurile, iar restul copiilor s-au adâncit în necunoaștere?

Scopul fiecăreia dintre cele 3 evaluări, explicat pe înțelesul tuturor:

Broșura Evaluare Clasa II

Broșura Evaluare Clasa IV

Broșura Evaluare Clasa VI

Sursa: HotNews.ro

Foto: © Vladimir Melnikov | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:
La ce folosesc Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a și de ce nu sunt folosite de profesori, școli și minister, potrivit lui Mircea Miclea, cel care le-a introdus în Legea Educației
Noul calendar al Evaluării naționale pentru clasa a II-a, și calendarul pentru Evaluarea de la clasele a IV-a și a VI-a. Modele de teste
Evaluarea Națională de la clasa a II-a se reprogramează pentru perioada 25-28 mai – anunță ministrul Educației
Pe noul calendar, ultima săptămână de școală se suprapune cu Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a. Cîmpeanu: Va exista soluția trecerii în online

1 comment
  1. Am vrea sa auzim și de studenți, cum ai fost și ei frichiniti cu scoala face to face, student lângă student în săli la fel de mici de clasa cum sunt ascultați online la seminarii, cum de la ei e ok online, iar la elevii noștri nu.
    Sau e mai ușor sa te impui în fata copiilor mai mici, mai ales când faci pe plac părinților și astfel are cine sa te aplaude (ca la studenți nu intervin părinții, dar la primar, gimnazial si chiar liceal, da).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Educației: Avem colegi profesori, din păcate, care au fost departe de programa pe care ar fi trebuit să o respecte în interesul elevilor / La matematică, avem nevoie de o abordare mai practică și mai puțin abstractă

„Este îngrijorător, de exemplu, faptul că 15% dintre elevi nu au reușit să facă 10+10:10. (…)  Chiar mă întreb cum acei profesori nu au observat în clasa a V-a, în…
Vezi articolul

Subiecte Simulare clasa a VIII-a: Poezie de Șt. O. Iosif și compunere despre o întâmplare la muzeu, printre subiectele de la Limba și literatura română, simularea evaluării naționale 2019

Subiectele de Limba română pe care elevii de clasa a VIII-a le-au avut de rezolvat la simularea din această dimineață sunt structurate în două mari cerințe. Primul subiect le cere…
Vezi articolul