Mugur Isărescu, BNR: Acum mai bine de un secol și jumătate, Mihail Kogălniceanu spunea: „Dacă țara trebuie să aibă un loc în concertul Europei, apoi nu va putea ajunge prin industrie, nici prin comerț, decât numai prin învățământ”

60.947 de vizualizări
Foto: BNR
Educația financiară nu mai este un lux sau o opțiune, ci o necesitate stringentă în societatea actuală, a spus Mugur Isărescu, guvernatorul Băncii Naționale a României, în deschiderea Forumului Educației Financiare, de Ziua Educației Financiare, 11 aprilie. Evenimentul a marcat și apropierea aniversării a 145 de ani de la înființarea Băncii Naționale, una dintre cele mai vechi bănci centrale din lume, a 16-a, după cum a precizat Isărescu.

În discursul său, guvernatorul a subliniat că politicile monetare și fiscale funcționează mai bine într-un mediu educat financiar, considerând educația financiară un „lubrifiant al mecanismelor de piațî”. Plecând de la ideea că subiectele legate de bani sunt extrem de sensibile și adesea încărcate emoțional, Isărescu a vorbit despre nevoia de a aduce aceste mesaje către publicul larg într-un mod echilibrat și profesionist.

„Politicile guvernamentale funcționează mai bine într-un mediu social și politic educat financiar”, a mai spus Isărescu.

Activitățile de educație financiară ale Băncii Naționale au fost prezentate ca o misiune de apostolat, derulată prin rețeaua teritorială a instituției, inclusiv în comunități îndepărtate și defavorizate.

Guvernatorul a amintit că doar în luna martie, în cadrul Săptămânii Mondiale a Banilor, echipele BNR au ajuns la peste 28.000 de participanți. Aceste acțiuni, spune el, se bazează pe seriozitate, consecvență și continuitate, principii care consolidează încrederea în instituții. Isărescu a subliniat că de peste 30 de ani BNR pune la dispoziția mediului academic și profesional infrastructura sa materială și umană, precum și patrimoniul istoric și cultural.

Guvernatorul i-a felicitat pe cei zece elevi finaliști ai Concursului Național de Educație Financiar-Bancară „Eugeniu Carada”, veniți din Suceava, Oradea, Timișoara, Tulcea și Giurgiu. Participarea lor la competiție sub îndrumarea profesorilor de economie este, potrivit lui Isărescu, un exemplu de cum se pot forma competențe reale, utile în înțelegerea economiei și a societății.

Elevii au obținut premii oferite de Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare, iar diplomele au fost înmânate de Viceguvernatorul Cosmin Marinescu:

  • Locul I, Drugaș Damian, coordonat de profesor Lilla Adel Albuț
  • Locul II, Patrick-Antonio Ciuhandu, coordonat de profesor Angela Avrămuț
  • Locul III, Luca Cioroeanu, coordonat de doamna Georgiana Știrbu
  • prima mențiune, Mihai Arnăutu, coordonat de profesor Oana Puiu
  • a doua mențiune, Andreea Iacob, coordonată de profesor Oana Puiu.

Ziua Educației Financiare, marcată în fiecare an pe 11 aprilie, își propune să crească gradul de conștientizare asupra importanței alfabetizării financiare, într-o Românie în care studiile arată că 3 din 10 adulți nu au un nivel de bază în gestionarea banilor. Autoritățile prezente la Forum au făcut un apel la acțiune comună și la o responsabilitate colectivă pentru construirea unei societăți informate, echilibrate și capabile să ia decizii financiare solide.


8 comments
  1. „Pentru că din ce în ce mai mulți tineri din prezent sunt nemulțumiți de sistemul de învățământ, ei ajung să se detașeze de experiența de învățare, iar tehnologia devine pentru ei o formă de a „trișa” la sarcinile școlare.

    Așa ajung tinerii de azi să nu mai dezvolte abilități umane de bază pe care școala ar trebui să-i ajute să le dezvolte. Efectele nu se vor vedea acum pe piața muncii din România, ci în deceniile care urmează. „Gândește-te că acești copii, care sunt învățați să trișeze, intră peste 10-20 de ani într-o piață a muncii care va fi hipercompetitivă și nici nu o să facă față”.

    Doar că nu inteligența artificială le va fi cel mai mare competitor, cum am putea fi tentați să credem, ci ei înșiși. Tinerii care nu depun eforturi să învețe cum să-și folosească în primul rând inteligența nativă și abilitățile umane, înainte de a folosi tehnologia AI, riscă să aibă probleme în a-și găsi un job în viitor și să se descurce mai greu profesiile pe care și le aleg. ”
    astazi , a învăța este egal cu a trișat , a te descurca
    extras dintr un articol din Panorama

  2. Fara o educatie de calitate inalta in care sa fie inclusa si educatia financiara nu cred ca Romania si nicio alta tara nu va trece intr-o noua ERA. O noua era, un nou salt in evolutie necesita arta cifrelor, scoli de studii inalte, dar si schimbarea totala a sistemului in care traim. Educatia financiara va fi mereu un pilon principal de sustinere a vietii. Ii multumesc pe aceasta cale domnului Adrian Vasilescu , consilierul domnului Mugur Isarescu ,BNR , de la care am invatat ca poti avea bunastarea asigurata daca esti prieten cu banca . Ideea este urmatoarea :invata sa lucrezi cu banca si respecta-i regulile ,daca vrei sa ai bani 💰. Am colaborat cu 3 banci si de fiecare data am avut bani , liniste in casa ,dar si respectul bancilor pentru stilul meu de colaborare .

  3. Vezi, d-aia Ciolacu nu își găsește diploma de bac și ia lecții de economie pe care ar fi trebuit sa le ia înainte de a fi numit prim-ministru.

  4. Ce educatie financiara au politicienii care bat record dupa record la deficit bugetar?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Reprezentanții studenților: Ministerul să retragă propunerile de modificare a legislației de analiză a doctoratelor, „nu sunt oportune și ar crea dificultăți în sancționarea persoanelor vinovate”. Ministerul a cerut ca tezele să fie verificate integral la fiecare sesizare

Modificările propuse de ministrul Sorin Cîmpeanu la metodologia care reglementează soluționarea sesizărilor de plagiat în doctorate „nu sunt oportune și, finalmente, ar crea dificultăți în sancționarea persoanelor vinovate”, este punctul…
Vezi articolul
inscriere DSBU

ARACIP anunță că modificarea standardelor de evaluare a calității, propusă prin două proiecte de hotărâre de Guvern, a fost fundamentată pe feedback-ul primit de la 73 de școli evaluate în ultimii 2 ani și de la evaluatori

Proiectele prevăd schimbarea modului de evaluare externă a unităților de învățământ, punându-se accent pe calitatea învățământului și interacțiunea cu profesorii și elevii, așa cum a povestit într-un scurt interviu pentru…
Vezi articolul

Creșterea sumei per elev pentru „Masa sănătoasă” propusă de Inspectoratul Școlar al Județului Neamț pentru că „a crescut prețul alimentelor” / Instituția solicită finanțarea din timp a programului, pentru ca elevii să aibă mâncarea din prima zi de școală – raport

Inspectoratul Școlar Județean Neamț propune creșterea sumei alocate in Programul național „Masă sănătoasă”, PNMS, deoarece a crescut și prețul alimentelor și finanțarea din timp a programului, astfel încât la începutul…
Vezi articolul